Anonym (E) skrev 2018-04-08 13:02:55 följande:
När du skrev naturläkemedel trodde jag du menade naturliga sätt, som rutiner när du äter som senast när du stiger upp när du vaknar hur mycket socker du äter alkohol etc och att du skriver ner dina tankar i ett dokument som du sedan tar itu med på morgonen / dagen, och att du skriver 3 saker du uppskattat med dagen, och att du kan läsa en bok, sänka ljusstyrkan på skärmen / undvika ha igång skärmar som sänder ut blåviolett ljus som påminner om dagsljus för våra kroppar och gör oss pigga, och att du lyssnar på Youtube på teraouter som pratar om ångest och hjälper dig förstå och ger dig övningar som leder till avslappning att det du ska komma ihåg att göra nästa morgon / dag skriver du ner i anteckning så du inte behöver tänka på morgondagen, och att du är ute och går varje dag.
För det har fungerat bäst för mig :)
Aha, nej det var inte det jag menade. Menade
naturläkemedel/växtbaserade läkemedel. Livsstil och vanor är såklart viktigt också, det har jag koll på, men i just den här tråden efterfrågar jag erfarenheter av natur
läkemedel för de fall där det kan behövas något som komplement eller hjälp på traven när man till exempel har svårt att ta tag i det andra. Men tack för ditt svar ändå. :)