Inlägg från: Kvinna1989 |Visa alla inlägg
  • Kvinna1989

Tolka positivt eller negativt graviditetstest?

Anonym (Undrar) skrev 2021-03-22 02:00:09 följande:

Någon här som varit med om samma eller vet vad det beror på, igår tog jag ett test från testlagret (morgonurin), och fick ett jätte svagt streck men man såg det, o samma dag fast 3 timmar senare (vid lunchtid) Tog jag ett clearblue test o fick 2-3 på det. Alltså minst 2 veckor sen befruktning. Varför visade testlagrets Ett svagt streck då??? Borde de inte vara ganska starkt då? Snälla svara någon vad de kan bero på....

Brukar testlagrets tester vara svaga ?? Tacksam för svar !!

Testlagrets stickor har jag ingen erfarenhet av, men var i samma sits faktiskt... fick super svagt streck på apotekets egna test på bim, fick till å med komentarer på FL att jag då inte är gravid eftersom de ska vara starkt på bim.. Men, fick vecka gravid 1-2 på clear blue samma dag (fast kvällsurin) , jag gav mig inte, hade verkligen känslan att nu är jag gravid. Allt har sett bra ut på VUL och Kub ultra, och är nu i vecka 15 :)

Så jag tycker du ska boka tid för VUL, de lugnar en del! :)
  • Kvinna1989
    Anonym (Undrar) skrev 2021-03-22 13:38:41 följande:

Tack behövde läsa ditt svar!! Blev lite lugnare nu. Så du tror att jag kan ?lita? på clearblue när de stod 2-3? Trodde först att de va fel på det testet eftersom jag trodde att testlagret skulle visa starkare streck i den veckan... har jämfört me andras testlagret stickor som också varit på BIM som varit mkt starkare när dom fått 2-3.

Jag jämnförde också mina test med streck med andra här, jag hade sååå svaga jämnfört med andra..

Jag skulle nog lita på clear blue digital ja :) iallafall av egna erfarenheter.
  • Kvinna1989
    Anonym (Undrar) skrev 2021-03-22 14:29:53 följande:

Ok :) en sista fråga, stämde clearblue med din äl & ultraljud ? Eller blev du flyttad?

För mig stämde det nog ganska bra. Blev endast föyttad bakåt 2 dagar med bf, när man räknade först från senaste mensen och ultraljud asså :)

Men har hört att det inte alltid stämmer för alla.
Svar på tråden Tolka positivt eller negativt graviditetstest?