Inlägg från: Anonym (Funderar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Funderar)

Ni kvinnor som haft NOLL sexlust men fått tillbaka?

Anonym (qwe) skrev 2018-04-29 08:51:14 följande:

Det var väl samma som hände med min fru, fast jag gjorde allt jag kunde under alla år så blev det aldrig bättre.

I ett antal trådar här på forumet har jag notera att det mer eller mindre alltid är kvinnorna som tappar "passionen" under småbarnsåren, medan männen längtar efter sex.

Kvinnor är också olika, men visst kan det vara så. Man är så sammansvetsad med barnen fysiskt genom graviditet och amning. Sedan är det svårt att separera sig från den bilden av sig själv. Att man är en mamma och här ligger mamma i sängen och.......Men det kan lossna längre fram när barnen är lite större !
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (qwe) skrev 2018-04-29 09:38:49 följande:

Jag har full förståelse för att mamman inte har lust och ork under småbarnsåren.

(Som småbarnspappa tog jag fullt ansvar. Jag jobbade iofs heltid, men lämnade och hämtade på dagis, handlade och lagade mat. Efter att ha nattat barnen jobbade igen timmarna jag gick tidigare för att hämta på dagis, Körde disk- och tvättmaskin. Kom i säng långt efter midnatt. Gick upp för att byta lakan då ena barnet kissat på sig, samt tröstade andra barnet som hade haft obehaglig dröm. Sedan upp kl 6.30. Så det där med att "avlasta din fru så får du mer sex" som vissa pratatr om gav inget för mig.)

Efter småbarnsåren började jag hoppas jag på sex igen. Men åren gick och gick, och det blev aldrig bättre. Vi pratade om det ett antal gånger, och vi var - uppfattade jag det som - överrens om att vara aktivare, avsätta tid osv. Men i praktiken blev det ingen bättring. Min fru hade väl lite dåligt samvete, och som jag skrivit tidigare, så ställde hon upp ibland - vilket var småtrist för mig, nedbrytande för henne. Jag slutade ta initiativ, och förra gången vi hade sex var 2013.

Vad tråkigt. Du har nog gjort vad du kunnat och har inga orimliga förväntningar. Jag tror att problemet kan vara kognitivt som jag beskrev innan, eller bero på preventivmedel eller depression. Har hon gått upp mycket i vikt och är missnöjd. Hon borde berätta själv vad hon tänker kring detta. Varför tar det emot ?

Hon borde söka hjälp. Kanske börja på VC och ta prover eller kontakta gynekolog eller fråga där var hon ska vända sig. Men om man inte har lust kanske man inte känner att det är ett problem. Fast det låter så håglöst likgiltigt när man läser det du skriver om henne.

Ja fick tillbaka min lust för att jag bestämde mig. Och det var verkligen inget avancerat. Jag låg med honom när han ville och kollade lite bilder och sånt. En kort stund - sånt sen skäms jag lite. Men jag har vaknat i alla fall - och han vet inget om detta. Jag löste det själv.

Men i grunden älskar jag min man, vilket underlättar.
  • Anonym (Funderar)

Glömde även skriva att man kan sova nakna ihop de flesta nätter. Tycker man om varandra i grunden - tror jag faktiskt att nattkläder är ivägen för lusten.Då kan en sånn enkel sak hjälpa till. Om ni barn hemma kan hon ha ett längre nattlinne men vsra troslös annnars.

Sen tänker jag att du i vardagen kan pröva ge henne spontana varma kramar i förbifarten och en puss på kinden få och då.

Det är rätt vanligt annars, tror jag, att män ger ganska lite ömhet - men sen plötsligt sent på kvällen/natten när hon typ vill sova eller sover - ja, då vill han ligga. Men inte hon för då är hon för trött.

Svar på tråden Ni kvinnor som haft NOLL sexlust men fått tillbaka?