Hur mycket pratar era 2 åringar?
Hej!
Jag har en son som precis fyllt 2 och vi tycker att han är så duktig på att prata nen vet inte hur andra jämngamla pratar. Hur mycket pratar era 2 åringar?
Hej!
Jag har en son som precis fyllt 2 och vi tycker att han är så duktig på att prata nen vet inte hur andra jämngamla pratar. Hur mycket pratar era 2 åringar?
Låter som min son pratar ungefär som jämngamla. Han härmar ALLT vi säger. Tänkte jag skulle lära honom nationalencyklopedin bara för att :D annars är det 2-4 ords meningar. Vissa ord tysligare än andra men man förstår det mesta han vill :)
Samma här! Vi brukar kalla sonen för lilla papegojan eftersom han härmar allt ;D
Det är roligt när de kan göra sig mer och mer förstådda. Vår son har även en tendens att byta plats på konsonanterna så en del ord blir riktigt bakvända och lustiga :)
Vår dotter är 2 år och 3 månader. Strax innan jul så någon månad innan 2 års dagen la vi märke till hennes första 3 ords meningar. Nu pratas det konstant, oftast 3-4 ords meningar ibland kommer det någon 5 ords mening. Hon kan lite grammatik, som nysa/nös och katt/katter. Sen finns det många ord som inte blir riktigt rätt så åsna= nåsa, sked = fed, försiktig = siktig.
Det går riktigt snabbt framåt och det är superkul att kunna ha samtal med henne.