• T90

Bli gravid efter missfall följas åt

joannaq skrev 2018-06-18 10:12:45 följande:

All lycka till dig <3

.

Tack så mycket
  • T90
    Aamon skrev 2018-06-18 12:19:03 följande:

Förstår precis hur du känner. Är också 7+5 imorgon. Är inställd på att det är dött då det gått åt helvete 2 gånger tidigare. Dock är jag inte ledsen eller gråter utan försöker "låtsas som inget". Har tackat nej till vul och prover etc, kommer ju inte ändra ngt. Har ett ul i v14+x som hägrar i juli. Då får vi se om det lever. Tills dess hoppas vi självklart även om vi inte tror...

Huu :( nä man orkar inte tro.

Så tråkigt att man ska känna så här :( igår sa jag att jag ville avboka för jag vet redan vad som kommer sägas... Samtidigt måste jag ju få det bekräftat isåfall för att kunna få tabletterna...
  • T90
    Systeryster33 skrev 2018-06-18 12:57:39 följande:

Skickar en varm kram och hopps att allt är bra där inne i magen <3 uppdatera gärna om du orkar!

Tack. Ja jag kommer skriva här hur det än går!
  • T90
    SL185 skrev 2018-06-18 13:06:57 följande:

Blir så ledsen :( men jag förstår dig verkligen. Det är ett helvete att ha varit med om missfall tidigare. Jag tog en lång powerwalk i lördags o efter det försvann alla symtomen (hade haft illamående o otroliga kramper), vet inte om det fanns nåt samband eller ej. Men jag grät så mycket efter det..tänkte nu är det kört igen. Man kan aldrig njuta :( men vi måste på nåt sätt komma ifrån det där, man vill ju vara glad över sin graviditet under tiden man är gravid. Jag hoppas att du får fina besked imorgon som får dig att sväva på moln :)

Får jag fråga en sak, hur gör man för att få ett tidigt vul? Jag har inskrivning om tre veckor. Kommer vara i vecka 8 då. O då börjar även min semester...kommer inte kunna njuta eller slappna av ett dugg ju.

Låter ju lite som kroppen mådde bra av en promenad men hade också tänkt så... Nä fy vad jobbigt.

Jag vet ju hur jag är, blir det bra besked imorgon är jag lugn en stund men kommer vilja göra ett till om 4-5 veckor. Jag gör vul hos privat gynekolog. Mvc sa att de skulle hjälpa mig om inte han hade någon tid, men ofta hjälper de ju inte till med sånt faktiskt... Mig skrev de in redan 4+5 pga hur jag mått / mår, tyckte det kändes onödigt att gå dit typ.. Men skönt när vi väl varit där.
  • T90
    SL185 skrev 2018-06-19 17:41:55 följande:

GUD VA GLAD JAG BLIR!!!! Grattis :) :)

Tack snälla :) :)
  • T90
    xrayoflight skrev 2018-06-19 19:49:23 följande:

<3 <3 <3

GRATTIS!!

Tack :)
  • T90
    joannaq skrev 2018-06-19 21:33:05 följande:

Å så härligt <3 Stort grattis!!!

Jaaa, tack :)
  • T90
    Aamon skrev 2018-06-20 16:06:15 följande:

Åh vad härligt!

Vi var inne idag då alla symtom försvann igår, även molvärk. Kom dock tillbaka idag. Liten satt där den skulle och hjärtat slog <3

Åh vad skönt :) hoppas vi båda kan slappna av lite. Men känns svårt att våga tro på att en bra känsla kommer hålla i sig nu... Vi ska göra ett ul till innan RUL.
  • T90
    Aamon skrev 2018-06-20 16:29:25 följande:

Det har vi med, 26/7. Tills dess lovar jag att hålla mig lugn och inte oroa mig! :)

Tänkte också boka kring den dagen :) RUL inbokat redan idag när vi var hos mvc, känns så overkligt...
  • T90
    SL185 skrev 2018-07-03 15:27:24 följande:

Du, ha hoppet kvar o begär vul snarast!! jag är på väg hem från gyn o gissa vad??? Lilla fröet lever trots allt o hjärtat tickade så fint :) är så överväldigad, både jag och gyn var säkra på att det är missfall innan hon kollade. MEN MIRAKEL SKER ibland! Det finns inga garantier men ändå, nu ska jag vara positiv! Tappa inte hoppet <3

Vad härligt att läsa att du fick positiva besked :) tänkt på dig
  • T90
    SL185 skrev 2018-07-03 17:22:27 följande:

Jaa! Tack så jättemycket! Blöder dock mkt nu o det är färskt röt blod men ska vara positiv! :)

Nyfiken fråga, fick du reda på varför det kan vara så?
  • T90
    SL185 skrev 2018-07-03 17:49:49 följande:

Nej det är det som stör mig o gör mig orolig, hon undersökte inte orsaken till blödningen, nästa gång vi träffas ska vi undersöka det sa hon..det är ju om två veckor!!!!

Okej. Ja får man en rimlig förklaring känns det ju bättre. När jag gjorde vul för två veckor sedan tex sa gyn läkaren "du hade ju haft en liten blödning nyligen, sen kom troligen härifrån" och så pekade han på skärmen. Man vill ha klara besked här, där, därför....
  • T90
    SL185 skrev 2018-07-04 15:06:46 följande:

Jag var på gynakuten idag pga svåra smärtor o ville veta vad blödningen beror på..fanns bara säck kvar utan foster..missfall igen sa de :( vilket helvete :( jag som svävde på moln igår, livet är så jävla orättvist

Men nej :( fyfan. Hade ju varit bättre att få veta det direkt istället för att få hopp innan :( jäkla skit. Orättvist är det verkligen, minst sagt.
  • T90
    julia1994 skrev 2018-07-12 12:36:36 följande:

Ja jag har gjort typ en eller två test innan som visade negativt båda två! Hade min förhoppning att det skulle vara positivt då med såklart, men det är över en vecka sedan, så eftersom det här är så svagt än så var det inget som kunde synas för en vecka sedan. Båda dem tidigare testerna visade negativt! Detta test var negativt till en början, jag tänkte kasta det först men ett par minuter senare börjar detta träda fram mer och mer. Så overkligt alltså. Kände på mig att jag var gravid för lite mer än en vecka sen typ, men det visade som sagt inget, så jag trodde att jag inbillade mig eller att det var önsketänkande. Ska ta ett test ikväll och ett digitalt imorgonbitti igen! Herregud vad sjukt!! Så glad, men eftersom det är så tidigt än så vågar man inte ta ut glädjen fullt ut än!

Hoppas du är gravid och att det går bra denna gång! :)
  • T90
    babytjejen skrev 2018-07-13 04:54:41 följande:

Vaknade precis i en dröm om missfall...drömde att jag satt på toaletten o i ett papper hängde en sträng o i slutet av strängen var det en liten liten liten bebis i fosterställning...man såg tydligt att det var en människoform med uppdragna armar o ben fast i ca 3cm storlek....

Fy, också drömt såna drömmar. Hemskt :(
  • T90
    carolol skrev 2018-07-26 18:17:56 följande:

Klart du får vara med, du har ju också mist ett foster/barn och har lika stor rätt att känna sorg som alla andra! Spelar ju mindre roll om det är MA, missfall eller utomkveds tycker jag iallafall..

Håller med dig! En sorg över något som inte blev, oavsett hur det hänt.
  • T90
    Agnesmamma2012 skrev 2018-07-29 22:04:01 följande:

Hur lång tid efter det konstaterats ma , fick ni mens ? Kram

37 dagar efter påbörjad cytotec behandling. Så 43 dagar från ultraljudet då där de konstaterade.
  • T90
    Agnesmamma2012 skrev 2018-07-29 23:01:10 följande:

Okok det är 6v sen på onsdag jag började störtblöda o fick cytotec för att allt skulle komma ut , inget konstigt då att det inte kommit igång än ? Kan dröja länge till eller? Kram

Kan ju ta lite tid för kroppen att återhämta sig och komma in i cykeln igen :) minns hur jag längtade efter mensen och grät av lycka när den kom.
  • T90
    Agnesmamma2012 skrev 2018-07-30 22:25:33 följande:

Hur lång tid tog det för dig ? Är det längesen du hade ditt missfall ? Kram

Den blev inte regelbunden på säkert 2-3 månader. Tog 6 månader att bli gravid igen... Ägglossningstest, liggande, planerande. Var riktigt jobbigt men värt det såklart. Missfallet skedde i oktober.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt