Bli gravid efter missfall följas åt
Här nedanför är mina två senaste cykler. Testen är inte positiva enligt tillverkaren, men min LH-toppar verkar inte så starka. Men jag vet tack vare tempning att äl skett tidigast dagen efter i båda fallen.
Hej på er!
Här rullar det på och är idag på cd 12. Mannen åker iväg idag och blir borta till lör-sön. Har hoppat ÄL tester denna månad också då jag mest kommer bli frustrerad om jag får utslag men inte har möjlighet. Med varierande cykel kan ju dock ÄL inträffa lite när som så man vet aldrig ;). Lyckades få till det på cd 10 vilket väl är i tidigaste laget kanske men men. Får satsa på att få till det i slutet av helgen igen helt enkelt och hoppas på det bästa! Hur går det för er? Har du börjat med ÄL-tester än Jojjans?
Har hängt lite här i tråden tidigare och kikar in ibland. Är nu gravid igen i v10 och hoppas på det bästa denna gång. Har en liten sedan tidigare. Läst lite om era tankar kring ålder. Jag förstår! Det blir en stress. Ville bara skicka lite omtanke och pepp att dessa tankar troligtvis ändras när de små väl kommer. Helt plötsligt är det inte viktigt längre. Sen är alla såklart olika, men tänkte det kunde vara en tröst för någon kanske. Kramar till er och håller tummarna hårt för att det är er tur nu!
Hej, vad gullig du är som tittar in! Jag håller lite koll i er BF-tråd med. Kommer inte undan notifikationerna så jag går in och läser och drömmer mig bort.
Men du har såå rätt, det är sånt man känner innan man är framme vid målet. Precis som jag skrev: Det kommer lösa sig och då kommer det kännas som att det alltid var menat att det skulle bli så.
Det är bara nu innan som man föreställer sig och sen bir besviken. Hade man mer accepterat hur livet formade sig så hade man nog inte tyckt att det var lika jobbigt.
Hej, vad gullig du är som tittar in! Jag håller lite koll i er BF-tråd med. Kommer inte undan notifikationerna så jag går in och läser och drömmer mig bort.
Men du har såå rätt, det är sånt man känner innan man är framme vid målet. Precis som jag skrev: Det kommer lösa sig och då kommer det kännas som att det alltid var menat att det skulle bli så.
Det är bara nu innan som man föreställer sig och sen bir besviken. Hade man mer accepterat hur livet formade sig så hade man nog inte tyckt att det var lika jobbigt.
Precis som du hängde jag här tidigare,och kollar läget hos alla då och då. Är själv I v 7 nu så inte långt efter dig!
Nej inte än.. vi var till gynakuten I söndags för jag fick ganska ont och började kallsvettas, trodde ju direkt det värsta, men då gjorde dem ett ultraljud och allt såg bra ut. Önskar man kunde göra ett varje vecka för man är ju så himla nojjig och orolig hela tiden.
Hej på er!
Har skrivit här tidigare men hållit mig undan ett tag för att orka. Fick MA i somras i vecka 12. Värsta upplevelsen jag varit med om, och även tiden efter. Så mycket sorg som jag vet att ni alla här kan relatera till.
Efter 5 månader blev jag gravid igen och är nu i vecka 10. Har mått jättedåligt denna graviditet, kräkts fler gånger om dagen, gått ner i vikt och varit på gränsen till depression. Inte så konstigt, jag vågar inte hoppas att det blir ett barn av det.
De senaste två dagarna har illamåendet blivit mycket bättre och jag kräks bara någon gång. Har haft molvärk hela tiden men idag gör det mer ont än innan, och både i magen och ryggen. När värken kom fick jag kalla kårar, det känns precis som missfallet i somras. Blöder inte men jag är ändå så rädd.
Imorgon har jag VUL som är bokat sedan långt tillbaka. Tänk om den inte lever? Orkar jag gå igenom detta en gång till? Och särskilt när jag mått så dåligt i flera veckor att jag inte kunnat göra något annat än bara ligga i sängen? Är allt detta värt det? Usch jag är så ofattbart rädd och jag tror att ni är dem enda som kan förstå <3
Hej igen!
Nu har vi varit och tittat. Var så himla nervös innan och har knappt kunnat sova inatt. Allt såg bra ut, precis rätt vecka+dag enligt min tempning, hjärtat slog och bebisen vinkade till oss. Känns bra för stunden även om oron nog aldrig kommer att försvinna när man har vår bakgrund. Nu har jag kommit förbi vecka 8 då den dog sist så det känns lite bättre.
Håller tummarna för dig Eureka att det även går bra för dig och att du Jojsan blir gravid snart igen. Tack för all pepp och stöttning
Hej! Nu har jag redan blivit gravid igen, men undrar vad som är skillnaden mellan din nya tråd och denna?
Apropå dom fråga här ovan så fick jag tillbaka min ägglossning 18 dagar efter mitt missfall - brukar i vanliga fall ha äl på dag 16 så bara en mindre förskjutning - och blev gravid direkt!
Heeej! Är i 5+4 och har nu med en dags marginal passerat datumet då jag fick mitt tidiga missfall förra månaden. Känns väldigt skönt att ha passerat den första milstolpen :)
Har inskrivning om 1,5 vecka och vul veckan efter det - när jag precis gått in i vecka 9.
Hur går allt för dig?