• Eureka

Bli gravid efter missfall följas åt

Jojjans skrev 2018-11-07 07:05:28 följande:
    Jag har kört med billiga rfsu-stickor. Är ju svårt att läsa av om man bara tar en och ska utröna om det är starkt nog eller ej, men lägger man alla dagars test på rad så har jag tyckt att det blivit tydligt. Jag har regelbunden cykel och vet ungefär när äl kommer. Känner av det som ömhet och tempar också sen två månader tillbaka. Men jag brukar ha smärta i upp till tre dagar runt äl så ville liksom slå fast exakt när den sker i min cykel, sen kanske jag slutar.

Här nedanför är mina två senaste cykler. Testen är inte positiva enligt tillverkaren, men min LH-toppar verkar inte så starka. Men jag vet tack vare tempning att äl skett tidigast dagen efter i båda fallen.
    Lite kul ändå med tester, men de kan göra en lite galen också haha. Har du vågat ta något mer gravtest?
  • Eureka
    Jojjans skrev 2018-11-08 15:37:09 följande:
    Nej behövde inte ta något mer, mensen kom inatt/tidigt imorse...
    Men skit också.. Hur känns det? Om du testar denna månaden igen så kan vi följas åt till BIM ju :)
  • Eureka
    Jojjans skrev 2018-11-08 20:05:00 följande:
    Usch, jag vet inte. Var typ inställd på att det inte skulle gå. Önskar att jag skulle ha försökt direkt efter missfallet istället för att vänta en mens. Men ja, nu får vi följas åt! När kom din mens? Och när är nästa bim?
    Någonstans mellan 27/11 och 5/12 borde BIM bli. Lite oklart fick mensen i fredags och den är slut nu iaf. Förstår att det känns tråkigt.. Allt tar ju sån tid också! När blir din nästa BIM?
  • Eureka
    Jojjans skrev 2018-11-09 07:01:38 följande:
    Spännande! Hur lång cykel brukar du ha? Jag fick som sagt mensen igår men har alltid 28-29 dagars cykel så tror bim blir 6/12. Nästa äl 23/11...
    Allt mellan 26-35 dagar så det blir spännande haha. Vi ligger rätt lika iaf!
  • Eureka

Hej på er!

Här rullar det på och är idag på cd 12. Mannen åker iväg idag och blir borta till lör-sön. Har hoppat ÄL tester denna månad också då jag mest kommer bli frustrerad om jag får utslag men inte har möjlighet. Med varierande cykel kan ju dock ÄL inträffa lite när som så man vet aldrig ;). Lyckades få till det på cd 10 vilket väl är i tidigaste laget kanske men men. Får satsa på att få till det i slutet av helgen igen helt enkelt och hoppas på det bästa! Hur går det för er? Har du börjat med ÄL-tester än Jojjans?

• Eureka

Har hängt lite här i tråden tidigare och kikar in ibland. Är nu gravid igen i v10 och hoppas på det bästa denna gång. Har en liten sedan tidigare. Läst lite om era tankar kring ålder. Jag förstår! Det blir en stress. Ville bara skicka lite omtanke och pepp att dessa tankar troligtvis ändras när de små väl kommer. Helt plötsligt är det inte viktigt längre. Sen är alla såklart olika, men tänkte det kunde vara en tröst för någon kanske. Kramar till er och håller tummarna hårt för att det är er tur nu!

• Eureka
    Jojjans skrev 2019-01-08 15:45:48 följande:

Hej, vad gullig du är som tittar in! Jag håller lite koll i er BF-tråd med. Kommer inte undan notifikationerna så jag går in och läser och drömmer mig bort.

Men du har såå rätt, det är sånt man känner innan man är framme vid målet. Precis som jag skrev: Det kommer lösa sig och då kommer det kännas som att det alltid var menat att det skulle bli så.

Det är bara nu innan som man föreställer sig och sen bir besviken. Hade man mer accepterat hur livet formade sig så hade man nog inte tyckt att det var lika jobbigt.

Måste ju kika in och kolla hur det går ibland :). Tycker verkligen det är din tur nu och hoppas innerligt på det! Alla tankar man har är väl ett sätt att reda i sina känslor på helt enkelt. Vad de än handlar om. Men precis som du skriver så är det oviktigt när man väl är vid målet. Även om det känns motigt nu! Tycker du är en riktig kämpe, vi kvinnor får gå igen så mycket och är helt fantastiska varelser. Även om våra kroppar sviker oss ibland så kämpar de många gånger med oss också.
  • Eureka
    Jojjans skrev 2019-01-08 15:45:48 följande:

Hej, vad gullig du är som tittar in! Jag håller lite koll i er BF-tråd med. Kommer inte undan notifikationerna så jag går in och läser och drömmer mig bort.

Men du har såå rätt, det är sånt man känner innan man är framme vid målet. Precis som jag skrev: Det kommer lösa sig och då kommer det kännas som att det alltid var menat att det skulle bli så.

Det är bara nu innan som man föreställer sig och sen bir besviken. Hade man mer accepterat hur livet formade sig så hade man nog inte tyckt att det var lika jobbigt.

Och förresten, om det blir jobbigt med notifikationerna så säg till. Då får vi skapa en ny grupp! Går ju att fixa :)
  • Eureka
    Mickaela_med_ck skrev 2019-01-08 18:10:11 följande:

Precis som du hängde jag här tidigare,och kollar läget hos alla då och då. Är själv I v 7 nu så inte långt efter dig!

Men grattis! Kul att se lite plus i tråden. Har du varit på något tidigt ultraljud? Jag har första enligt rutin om 3,5 vecka och känner att jag är lite neutral tills dess. Dessa missfall/ MA sätter lite spår.
  • Eureka
    Mickaela_med_ck skrev 2019-01-08 21:35:05 följande:

Nej inte än.. vi var till gynakuten I söndags för jag fick ganska ont och började kallsvettas, trodde ju direkt det värsta, men då gjorde dem ett ultraljud och allt såg bra ut. Önskar man kunde göra ett varje vecka för man är ju så himla nojjig och orolig hela tiden.

Men vad jobbigt! Skönt ändå att allt såg bra ut. Blir annat sen när man kan känna dom små liven hela tiden. Fast då oroar man sig för det också iof ;)
  • Eureka
    Pluviophile skrev 2019-01-09 16:01:14 följande:

Hej på er!

Har skrivit här tidigare men hållit mig undan ett tag för att orka. Fick MA i somras i vecka 12. Värsta upplevelsen jag varit med om, och även tiden efter. Så mycket sorg som jag vet att ni alla här kan relatera till.

Efter 5 månader blev jag gravid igen och är nu i vecka 10. Har mått jättedåligt denna graviditet, kräkts fler gånger om dagen, gått ner i vikt och varit på gränsen till depression. Inte så konstigt, jag vågar inte hoppas att det blir ett barn av det.

De senaste två dagarna har illamåendet blivit mycket bättre och jag kräks bara någon gång. Har haft molvärk hela tiden men idag gör det mer ont än innan, och både i magen och ryggen. När värken kom fick jag kalla kårar, det känns precis som missfallet i somras. Blöder inte men jag är ändå så rädd.

Imorgon har jag VUL som är bokat sedan långt tillbaka. Tänk om den inte lever? Orkar jag gå igenom detta en gång till? Och särskilt när jag mått så dåligt i flera veckor att jag inte kunnat göra något annat än bara ligga i sängen? Är allt detta värt det? Usch jag är så ofattbart rädd och jag tror att ni är dem enda som kan förstå <3

Hade också MA i vecka 12, förstår din känsla av att inte riktigt våga lita på kroppen. Tycker mina symptom har börjat avta sedan igår, ungefär vid samma tid som sist då jag fick MA. Tänkte inte ens på det då utan tänkte bara att jag gick in i lite lugnare veckor. Lite hjärnspöken blir det ju även om jag tänker att det också kan vara helt normalt. Bara att man nu vet att det kan gå flera veckor innan blödning kommer känns så ovisst. Håller tummarna för dig imorgon! Uppdatera gärna.
  • Eureka
    Pluviophile skrev 2019-01-10 10:13:06 följande:

Hej igen!

Nu har vi varit och tittat. Var så himla nervös innan och har knappt kunnat sova inatt. Allt såg bra ut, precis rätt vecka+dag enligt min tempning, hjärtat slog och bebisen vinkade till oss. Känns bra för stunden även om oron nog aldrig kommer att försvinna när man har vår bakgrund. Nu har jag kommit förbi vecka 8 då den dog sist så det känns lite bättre. 

Håller tummarna för dig Eureka att det även går bra för dig och att du Jojsan blir gravid snart igen. Tack för all pepp och stöttning 

Men vad skönt att höra!! Grattis, även om man aldrig andas ut helt så är det skönt att veta att det är bra just nu iaf. Mysigt med en liten som vinkar! Så glad för din skull. Mina symptom avtar mer och mer här så grubblar lite, men ska försöka hålla ut till 1 feb och UL. Vet ju att det kan vara normalt också. Känns lite segt bara ;). Funkar det inte denna gången så blir det paus på obestämd tid.
  • Eureka
    Jojjans skrev 2019-01-27 14:21:44 följande:

Hej! Nu har jag redan blivit gravid igen, men undrar vad som är skillnaden mellan din nya tråd och denna?

Apropå dom fråga här ovan så fick jag tillbaka min ägglossning 18 dagar efter mitt missfall - brukar i vanliga fall ha äl på dag 16 så bara en mindre förskjutning - och blev gravid direkt!

Hej!

Hur är det? Rullar allt på som det ska? Hoppas det :). När har du första ultraljudet? Vilken vecka är du i nu? Nyfiken haha.
  • Eureka
    Jojjans skrev 2019-01-27 19:13:22 följande:

Heeej! Är i 5+4 och har nu med en dags marginal passerat datumet då jag fick mitt tidiga missfall förra månaden. Känns väldigt skönt att ha passerat den första milstolpen :)

Har inskrivning om 1,5 vecka och vul veckan efter det - när jag precis gått in i vecka 9.

Hur går allt för dig?

Skönt att ha passerat första orosmomentet! Jag har gått längre nu än vad jag gjorde sist, utan blödning, så det känns positivt. Men lurigt när man haft MA tycker jag. Ser iaf gravid ut så det är väl ett bra tecken haha. 12+2 idag och första ultraljudet på fredag! Håller tummarna för dig. Inte jättelångt kvar till VUL ju, även om det känns som en evighet ;)
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt