• Eureka

Bli gravid efter missfall följas åt

Jojjans skrev 2018-10-20 15:45:13 följande:
    Haha jag gör precis samma grej. Redan veckan efter missfallet satt jag och grät och moffade mögelost. Det var liksom det enda positiva jag kunde hitta. Har köpt hem massa goda viner idag. Även om jag hoppas på att plussa om 3 veckor så är det härligare att leva på som om det inte blir så. Att inte låta allt i livet bara handla om graviditet, utan annat man vet att man njuter av med.
    Jag tänker så också! Försöka njuta av det man kan liksom. Läget är ändå som det är. Blir som du säger lätt att alla tankar hamnar på det som är relaterat med graviditet. Tids nog är vi där igen! Med illamående och allt vad det innebär. Jag hoppas att du plussar om tre veckor jag också! Vore kul att följas åt :)
  • Eureka
    LillaLuna skrev 2018-10-21 15:35:48 följande:

3 missfall på 10 månader. Eller kemisk var väl två av dem bara. Plus i tre dagar sedan monstermens. Missfall precis innan v 7 i sista. Jag känner mig så uppgiven? Är 18 månader sen jag började. 18 månader jag bara ser som ett enda slöseri med tid. Sjukvården säger bara till mig att det löser sig ska jag nog se. Fått en utredning som visat nada o h ingenting. Vet inte om jag orkar göra en missfallsutredning nu efter nummer 3 för jag antar den också kommer bli ett stort frågetecken precis som den andra.

Allt är bara usch och blä.

Hur håller ni er samman? Dricker vin ensam kl 15 en jävla söndag bara för jag kan.

Å jag känner med dig! Inte rättvist någonstans. Trist att inte vården ger bättre respons.. Hade gärna tagit ett glas vin med dig, precis som du säger, bara för att man kan. Ska snart ut och resa på en veckas semester, hoppas det kan göra gott för själen!
  • Eureka
    LillaLuna skrev 2018-10-22 08:04:46 följande:
    Jag ska också ut och resa en vecka! Känns skönt, samtidigt som, bitter bitter, jag kallt räknade med att jag skulle vara gravid när vi åkte. Beställde den för över 6 månader sedan...
    Var gravid när jag beställde resan och såg framför mig hur jag förmodligen skulle vara inne i de lite mer lugna veckorna då. När symptomen började avta lite och v12 närmade sig tänkte jag aldrig att det kunde bero på att något inte stod rätt till.. Ska iaf försöka njuta av semestern, dricka vin och käka parmaskinka som tröst. Ladda om och sen på det igen kanske..
  • Eureka
    Carolina92 skrev 2018-10-27 00:09:52 följande:

Jag har en fråga!

När fick ni mensen igen efter missfallen? jag har precis fått min och det har bara gått 16 dagar sen missfallet påbörjades.. läst lite och de flesta verkar få efter ca 28 dagar eller mer.. men kanske är individuellt, men räknade inte med att den skulle komma så snabbt..

27 dagar här och inget än iaf.. 16 dagar låter väldigt snabbt!
  • Eureka
    Jojjans skrev 2018-10-20 21:36:35 följande:
    Ja det är fint med familjeliv att man träffar så många personer med liknande erfarenheter som gör samma resa som en själv. Känner mig så mycket mindre ensam tack vare det. Hoppas vi får våra plus och kan fortsätta följas åt! :)
    Hej! Hur går det för dig? Jag hade förmodligen ÄL när jag misstänkte då jag precis fått första mensen efter missfallet, 32 dagar efter. Trodde kanske det skulle ta längre tid. Så nu är frågan om jag ska våga testa vid nästa ÄL igen.

Hur går det för er andra?
  • Eureka
    Goshii skrev 2018-11-01 12:39:37 följande:

Hej! Hakar på den här tråden. Vi fick MF i förrgår i v. 9+1, är rätt förkrossad, men hoppas hoppas hoppas att vi blir gravida snart igen! Detta var vår första graviditet efter att ha försökt i 5 månader. Just nu blöder jag fortfarande, men som jag förstått det då är det helt ok att börja ligga i så fort blödningen slutat?

Ska jag vara ärlig så har jag nog aldrig trott att ett MF så tidigt skulle påverka mig så mycket.. känns som att tiden går extra långsamt just nu

Hej!

Beklagar missfallet. Som jag förstått det så är det fritt fram att ligga igen när blödning slutat, risk för infektion annars. Jag fick infektion ändå men är ju bra att minimera riskerna. En del säger vänta en mens med att bli gravid, en del säger kör direkt. Jag väntade in en mens nu för jag kände att jag behövde återhämta mig och tänka på något annat än graviditet. Så kör på det som passar dig bäst.
  • Eureka
    Jojjans skrev 2018-11-04 12:47:18 följande:
    Hej! Det går väl bra under förutsättningarna. Får plats med annat än bara graviditetstänk och sorg i huvudet. Vi väntade ju tills jag hunnit få mens en gång, och har efter det försökt en gång. Hade äl 26/10, och bim på torsdag den 8/11. Testade idag men ingenting. Men har inga som helst symptom så tvivlar på att det blev något.

När har du äl/bim? Hur känns allt nu?
    Men spännande ändå du kan ju absolut fortfarande plussa! Håller tummarna. Ingen aning om när jag ska förvänta mig ÄL och BIM igen. Enligt P Tracker så är ÄL beräknad 20:e men har rätt oregelbunden cykel. Om du inte plussar nu kanske vi ligger hyfsat i fas. Men håller tummarna för plus! Jag har också lyckats fokusera på lite annat och haft semester. Så känner mig lite bättre. Ätit sjukt mycket mögelost och druckit vin haha! Kanske vågar prova igen denna omgången :)
  • Eureka
    Jojjans skrev 2018-11-04 20:03:31 följande:
    Ja jag kan ju plussa i teorin... men har vid en tidigare graviditet plussat på bim-3 (eftermiddagsurin) så tyckte att det borde ha synts nånting idag isåfall (bim-4, morgonurin). Men som du säger, det är ju inte helt kört. Är nog rädd att bli besviken så ställer in mig på det värsta. Känner framförallt ingenting alls i mina bröst, något jag gjort alltid tidigt (har 3 aborter och 1 missfall i bagaget).

Så skönt att vi lyckats hitta fördelarna i den här rätt deppiga situationen. Jag äter också mycket gravidförbjudna ostar och goda öl+vin.

Jaa då borde vi hamna i fas! Jag har nästa äl den 23e ifall det inte blir något nu. Hade du oregelbunden cykel innan missfallet? Hur lång brukar cykeln vara som längst/kortast? Började mensen idag?
    Förstår hur du tänker! Lika bra att ställa sig in på det och annars bli positivt överraskad. Mensen började i fredags så den är snart över. Förr så var den väldigt oregelbunden. Nu hann jag bara få mens två ggr och det va 26 dagar respektive 32 tror jag så det var ju helt ok. Kanske har stabiliserat sig efter alla år med p-medel. Så får hålla koll på symptom för ÄL helt enkelt. Har aldrig testat ÄL-test. Kör du med det?

Eller hur! Lika bra att njuta av det goda när det ändå är som det är. Känns som en bra inställning.
  • Eureka
    Jojjans skrev 2018-11-05 13:44:59 följande:
    Jag känner av äl väldigt tydligt och haft regelbunden mens, men började tempa i våras för att bekräfta att jag kände rätt. Och nu efter missfallet har jag även använt äl-tester eftersom jag inte visste när äl skulle komma tillbaka. Har haft massa kvar så använde dom den här månaden med.

Äl-tester, min egen molvärk och temp gör att jag kan pricka in och veta rätt exakt när äl skett, vilket jag tycker är skönt för att kunna ha koll.

Har helt slutat hoppas på graviditet nu, så det är inte önskesymptom, men tycker att jag idag haft en del molvärk idag. Är liksom inte att jag går och känner efter längre, utan att det plötsligt slår mig att det är NÅT som känns. Svårt att hoppas lagom.

Ok men med mens i fredags kan väl äl komma tidigast på onsdag nästa vecka kanske? Ska du prova äl-test?
    Spännande med lite känningar ändå! När ska du våga testa igen? Eller ska du vänta in mensen? Det här med att vänta alltså..

Jag tror jag hoppar ÄL test och försöker hålla koll på symptomen. Min partner är borta mycket på veckorna så får ändå passa på när han är hemma. Har kikat lite på clearblues ÄL test annars. Vilka kör du med? Hinner ju fundera några dagar :)
  • Eureka
    Lestina skrev 2018-11-06 13:39:02 följande:
    Testade och jag är gravid :) nu ska jag försöka njuta och låta mig själv vara glad! Tack!
    Grattis!! Så roligt med ett plus :)
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt