Bli gravid efter missfall följas åt
Hej på er!
Precis vad jag behövde ha hjälp med i denna tråden.
Jag fick MA i v11 men fostret dog i v5. Fick avsluta graviditeten medicinsk med tabletter hemma och blödde i ca 9 dagar. Vart på återbesök och allt var bra. Men nu är min fråga hur vet jag när jag har ägglossning igen? Idag är det 14 dagar sedan första blödningen. Plussar tyvärr på graviditetstest fast fostret dog för 8v sedan. Tog även ett ägglossningstest idag som visade förtil..... Blir förvirrad. Kan någon ge mig lite svar eller tips på vad som stämmer och inte av dessa tester? Normal cykeln är ca 30 dagar. Vi är redo att försöka igen ????
Beklagar ditt MA!
Om gravtest fortfarande visar gravid så är det inte så konstigt att äl testet visar fertil, men det betyder inte att du är fertil. Det är värdena som inte är tillbaka på noll.
Hade jag varit du hade jag tagit kontakt med sjukvården för att se hur ditt hcg värden ligger.
Det är ju först när hcg värdet är tillbaka till normalt som cykeln kan börja om igen.
Så börja med det och sen när gravtest visar negativt är det bara att börja med äl test efter din nästa mens.
Ni kan ju fortfarande ha sex varannan dag för att få optimal chans att lyckas.
Lycka till!