Inlägg från: Anonym (Mf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mf)

Bli gravid efter missfall följas åt

Sannasofia skrev 2018-08-21 20:38:02 följande:

Hej på er!

Precis vad jag behövde ha hjälp med i denna tråden.

Jag fick MA i v11 men fostret dog i v5. Fick avsluta graviditeten medicinsk med tabletter hemma och blödde i ca 9 dagar. Vart på återbesök och allt var bra. Men nu är min fråga hur vet jag när jag har ägglossning igen? Idag är det 14 dagar sedan första blödningen. Plussar tyvärr på graviditetstest fast fostret dog för 8v sedan. Tog även ett ägglossningstest idag som visade förtil..... Blir förvirrad. Kan någon ge mig lite svar eller tips på vad som stämmer och inte av dessa tester? Normal cykeln är ca 30 dagar. Vi är redo att försöka igen ????

Beklagar ditt MA!

Om gravtest fortfarande visar gravid så är det inte så konstigt att äl testet visar fertil, men det betyder inte att du är fertil. Det är värdena som inte är tillbaka på noll.
    Hade jag varit du hade jag tagit kontakt med sjukvården för att se hur ditt hcg värden ligger.

Det är ju först när hcg värdet är tillbaka till normalt som cykeln kan börja om igen.

Så börja med det och sen när gravtest visar negativt är det bara att börja med äl test efter din nästa mens.

Ni kan ju fortfarande ha sex varannan dag för att få optimal chans att lyckas.

Lycka till!

• Anonym (Mf)

Vilka erfarenheter har ni av mens efter missfall?

Jag fick tidigt mf för fyra veckor sedan, hade äl dag 18 på cykeln och borde ha BIM idag då jag har 28 dagars cykel. Men ingen mens i sikte.

Negativt på nog billigt test igår.

När kom er mens om ni hade koll på äl?

• Anonym (Mf)
    sussovich skrev 2018-08-24 18:46:47 följande:

Idag kom äntligen min mens efter mitt MA, så glad över detta haha.. Hur kan man vara glad över lite mens igentligen haha, men a det är ju ett litet kvitto på att kroppen är i balans igen :D.

Så här vart det för mig:

*Fick konstaterat MA på VUL i v8+4, då jag va hos gynakuten efter att jag hade haft bruna flytningar i 5 dagar..

*Påbörjade cytotec behandling dagen efter besöket hos gynakuten och kroppen kom igång att blöda efter 6 timmar, tog och klippte gräset rastakt på timme 5:a eftersom det inte hänt något och det fick blödningarna att komma igång ordentligt. Smärta och sammandragningar hade jag redan efter 30min, smärtan va på en nivå av 6/10-7/10 så ändå helt okej, dagen efter när jag rörde på mig tyckte jag va nästan värre ca 8/10.. Blödde mycket med mycket klumpar i 2 dagar, dag 3-4 va det ljusrött och slemmigt, dag 5-6 bruna flytningar och dag 7+ ingenting.

*Dag 10, negativt på ägglossningstest och gravtest.

*Va på återbesök hos gyn dag 14, där hon kollade om jag hade rester kvar och att allt såg bra ut. Hon sa då att allt såg fint ut, inga rester kvar, inga cystor, fina äggblåsor och ägglossningen va redan på G.

*Dag 10-15 negativt på ägglossningstest (testade detta då jag ville se när ÄL hade tänkt o komma igång igen).

*Dag 16 positivt på ägglossningstest och enligt Natural Cykles ägglossning dag 17.

*Dag 17 negativt ägglossningstest, ville kolla om jag hade en lång stegring.

*Dag 31, äntligen ville mensen komma igång. Jag har en cykel på 26 dagar i normala fall.

Så nu är det bara o hoppas på att kroppen känner sig i balans och vänta in nästa ÄL, så får vi se om det tar sig fort igen :) .

Oj då blev din cykel ganska mycket längre. Då kanske jag får vänta lite till.
  • Anonym (Mf)
    sussovich skrev 2018-08-24 20:16:49 följande:
    Om du hade äl dag 18, så räkna på ca 14+. Blir då ca dag 32 som mensen kanske kommer. Annars ta ett gravtest dag 35 om den inte skulle ha kommit igång innan det :).

Jag har nu räknat om som du skrev och då hade jag BIM igår. Fick "inte gravid" i lördags morse så det känns ganska kört.

Fortfarande ingen blödning, så jag testar igen på onsdag igen om mensen inte kommer. Sen ringer jag gyn. Jag är livrädd för att de bara kommer avfärda mig. Men jag får väl försöka stå på mig ordentligt. Man lär ju inte få tid förrän om en månad eller två iaf...

Öm i bröstvårtorna och bränner lite i brösten och pyttelite molvärk i magen, men det tror jag är hormoner som spökar bara. Känns inte alls som när jag blev gravid.

• Anonym (Mf)
    sussovich skrev 2018-08-28 10:03:09 följande:
    Det är bara att ringa gyn och förklara läget, så hoppas jag du får hjälp fort. Tänk på att du kan vara låg hormonel om det skulle vara något och då i värsta fall så kan det visa sig på stickan om kanske 1 vecka.. men prata med gyn för då kan du få komma in o ta blodprov och ett vul för att se och på så sätt få rätt hjälp. Du får stå på dig ordentligt!
    Idag kom mensen, både ledsen och glad. Ledsen att det inte tog sig direkt efter missfallet. Men glad för att kroppen fungerar och så är det bara att försöka igen i september. 
  • Anonym (Mf)
    sussovich skrev 2018-09-04 08:32:48 följande:
    Det är jobbigt när det är så... Förra månaden började jag få blinkande smiley på dag 16 och denna månaden började jag nu få blinkade smiley dag 10, så nu väntar jag på fast smiley är på dag 12 nu och brukar ta test runt 14-17 tiden. Men jag tempar också med Nc och vad jag kan se på tempen så skulle jag tro att fast smiley kommer kanske om 2 dagar :)
    Varför testar ni cb digital på eftermiddagen?

Vad jag har läst mig till ska man ta med morgonurinen för det är den säkraste att gå på då den är mest koncentrerad. 
  • Anonym (Mf)
    sussovich skrev 2018-09-04 18:29:50 följande:
    Svarade på fel förut haha.. Men nu rätt.

Hormonet ökar mer under dagen, bäst är att ta test mellan kl 10-20 . Och man behöver hålla sig i 2-4 timmar. Jag har testat o ta morgon, lunch, middag och kväll för ett par cyklar och då konstaterade jag att mellan 14-17 hade jag bäst resultat :)
    Jag testade igår eftermiddag för att jag var nyfiken. Fick rund tom ring.
    I morse när jag vaknade (06:15) så testade jag igen och då fick jag en blinkande gubbe :)

Så nu är äl på gång förhoppningsvis. Bara att vänta på den fasta gubben :)
  • Anonym (Mf)
    carolol skrev 2018-09-06 10:32:20 följande:
    Haha ingen fara ;)

Jag fick glad smiley på clearblues digitala test i måndags 3/9. Vi har myst 30/8, 2/9, 3/9, 4/9 och 5/9. Tror ni vi behöver mysa ikväll också eller räcker det för att maximera chanserna? Vi är båda i en trött period och har väl mest känt att det varit för att maximera chanserna som vi legat i de senaste dagarna :?)
    Jag skulle säga att ni inte behöver, men jag hade gjort det idag också.
    För om du hade glad gubbe 3/9 så släppte ägget 4:e eller 5:e (24-36 h senare), så då hade jag velat möta upp med några simmare idag också.

Behövs säkert inte, så känn inte att ni måste om ni hellre vilar ikväll. Det borde ha tagit sig iaf :)
  • Anonym (Mf)
    carolol skrev 2018-09-06 12:06:53 följande:
    Tack för dina tankar! Vi tänker likadant så egentligen borde vi idag också men frågan är om man orkar hahah :?)
    Ta ett bad eller dusch ihop och kör en snabbis :D
  • Anonym (Mf)
    Tremblement de Terre skrev 2018-09-06 11:14:08 följande:

Min mens har fortfarande inte dykt upp. Det är visserligen bara 4 veckor plus 1 dag sedan operationen, och jag fick en blödning som en mens veckan efter. Om den blödningen räknas som senaste mens är jag bara på dag 23 nu. Men har pms-humör och ömma bröst. Vill så gärna få mens så att ägglossningen har chans att sätta igång! Blir så sugen när ni pratar om glada smileys och ligg ;)

Då håller jag tummarna för att du inte har så många dagar kvar till mens nu.
    Hade du lång cykel innan?
  • Anonym (Mf)
    Tremblement de Terre skrev 2018-09-06 13:50:03 följande:
    Har haft lite oregelbundet sedan jag tog ut spiralen i mars men nej inte lång cykel. 26-29 dagar ungefär. Håll tummarna hårt <3 :)
    Ja men då håller jag stenhårt! Borde ju komma inom en vecka då :)
  • Anonym (Mf)
    babytjejen skrev 2018-09-16 08:28:32 följande:

Hade mitt missfall i maj...allt började regelbundet men ändrar sig med lite oregelbundna cykler o denna månad verkar det inte bli äl alls...är på äl15 o har ALDRIG haft äl senare än så....fyller på mina misstankar om klimakteriestart, har beställt ett sådant test så får vi se vad det säger, så rädd att det ska bli positivt o att det lilla hopp vi har ska försvinna. Men efter över tre års försök så har jag väl egentligen inget riktigt hopp kvar ändå....

Vad är det för test?

Min cykel blev längre månaden efter missfall och den här månaden fick jag ingen äl. Jag är livrädd för att mitt mf var det enda min kropp kunde åstadkomma och att klimakteriet är på gång.
  • Anonym (Mf)
    babytjejen skrev 2018-09-16 18:16:00 följande:
    Är livrädd för samma sak...är ett test jag köpt på apoteket kronan på nätet, tror den heter quicktest, finns för lite olika saker men bl.a klimakteriet. Får jag utslag på det får jag väl kontakta kvinnohälsan o undersöka vidare...har funderat på det så mkt nu så vill ha ett svar, vill veta om det ens är någon idé att fortsätta försöka...
    Hittar tyvärr inte testet på apotek kronan på nätet.

• Anonym (Mf)

Vill bara meddela den glada nyheten att jag idag, två månader efter mitt missfall, plussade igen :)

Håller tummarna för att den lill* får stanna den här gången <3

• Anonym (Mf)
    eaalin skrev 2018-09-24 16:03:31 följande:

Åh grattis önskar er all lycka!!!

Hoppas jag med får plussa nästa månad vilket då är två månader efter mitt missfall. Hade hoppats på nu men mensen kom tyvärr.

Försökt ni månaden efter missfallet?

Tack för alla gratulationer, de värmer i hjärtat :)

Ja vi försökte direkt månaden efter, men då tog det sig inte. Fick jättesen äl den månaden, vet inte om det kanske inte hann fastna innan mensen kom.
  • Anonym (Mf)
    Anonym (2 missfall) skrev 2018-10-18 09:11:29 följande:
    Håller med om att folks tröstande ord kanske inte känns bra alla gånger. Som du skriver så har jag också fått höra "nu vet du iaf att du kan bli gravid" eller "det kanske inte var meningen denna gång" eller "ni kommer blir gravida igen ska du se". Ibland kanske det är bättre att inte försöka trösta utan att lyssna istället.

Oron kommer nog aldrig försvinna. Det tar verkligen bort den sprudlande glädjen som man skulle ha känt innan man varit med om missfall.
    Jag håller fullständigt med om att den sprudlande glädjen uteblir.
    Jag är bara i vecka 8 den här gången och har bara berättat för familjen. Men de blir överlyckliga, vissa har tom gråtit några tårar av glädje. Själv är jag försiktigt optimistisk som jag uttrycker det. Jag vågar inte glädjas.
    Ska kanske tillägga att familjen inte vet om vårt tidiga missfall. Jag känner mest att har det hänt en gång så kan det hända igen och den här gången kanske jag har oturen att få det senare in i graviditeten.

Jag vet att man inte ska gå och vänta på missfall, men jag kan heller inte släppa tanken på att det är så mycket som kan gå snett.
  • Anonym (Mf)
    Anonym (2 missfall) skrev 2018-10-18 11:12:15 följande:
    Jag har inte berättat för någon egentligen om missfallen. Känns som att jag inte kommer berätta om eventuell ny graviditet heller, för det kanske blir missfall ännu en gång. Det är så svårt när folk som inte vet antyder på att det är dags att skaffa barn snart, om de bara visste?

Jag känner som dig att det är svårt att släppa tanken på att det kan gå fel igen. Man kan vara hoppas.
    Mitt största problem är att jag börjar få svårt att dölja det. Är bara i vecka 8 men magen är så sjukt svullen och den blir inte mindre ju fler veckor som går.

Jag får inte på mig mina vanliga byxor längre, jag var storlek 27 i jeans förut. De största jag har hemma är strl 30 och de går inte och knäppa längre.

• Anonym (Mf)
    Anonym (2 missfall) skrev 2018-10-18 13:19:40 följande:
    Ja det kan inte vara lätt att dölja det då, kan tänka mig att du kommer behöva berätta det tidigare på grund av det. Om nu inte magen helt plötsligt bli mindre svullen igen.
    Ja men jag ska på VUL på måndag så då kommer jag få veta om det är en ofostrig graviditet eller ett hjärta som tickar.

Så just nu gömmer jag mig i stora kläder och hoppas att ingen ska se något.
  • Anonym (Mf)
    Fröken W skrev 2018-12-12 20:18:32 följande:

Hur går det för er? Jag fick ett tidigt missfall, runt vecka 6, i början av oktober. Jag blödde ut allt, fick mens och har testat med äl-stickor. Men inget positivt än :( Jag trodde att det skulle bli positivt den här veckan, fick svagt utslag i helgen, lika svagt i måndags och idag är det svagare, nästan blankt. När fick ni äl igen efter missfall?

Jag fick mf vecka 5+0 i slutet av juni, hade min första äl i slutet på juli och äl i slutet på augusti blev jag gravid. Är idag i vecka 17+0.

Jag fick höra att det skulle vara lätt att bli gravid efteråt. Men det gäller att kroppen får återhämta sig och vara i fas.
    Man får ju inte äl varje månad, så avvakta en månad eller två till. Har du inte fått äl då så tycker jag du ska kontakta läkare och kolla så allt står rätt till.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt