Inlägg från: Tremblement de Terre |Visa alla inlägg
  • Tremblement de Terre

Bli gravid efter missfall följas åt

Aamon skrev 2018-08-06 22:06:08 följande:

Vet inte riktigt hur du menar med solskenshistorier och x men allt är ju tolkningsbart... Vi fick levande x som slutade i akutop i v7 i maj 2017. Idag är jag tacksam för det. Äggledaren avlägsnades. Utan den äggledaren har vi haft lättare att bli gravida. Kanske var ngt fel med den hela tiden? Den kvarvarande äggledaren fångar ägg från båda äggstockarna så fertiliteten påverkas inte. Vi är nu gravida i v15 och allt ser bra ut.

Vill ge dig en kram. X är det värsta vi gått igenom utan något annat ens i närheten. Men det blir bättre med tiden, lovar!

Precis vad jag behövde höra, stort tack för att du delar med dig!
  • Tremblement de Terre
    Penguinlover skrev 2018-08-11 21:42:21 följande:

Jag hade ett utomkvedshavandeskap tidigare i år och fick då operera bort ena äggledaren. Blev sedan gravid igen på andra försöket efter operationen. Tyvärr är det ingen solskenshistoria i och med att det blev ett missfall, men det hade ju kunnat gå bra. Nu är vi inne på första försöket efter missfallet.

Fint att du delar med dig, men beklagar missfallet. Hoppas det går bra denna gång för er!
  • Tremblement de Terre

Idag har jag testat negativt för första gången efter utomkvedset. Känns så himla bra, och konstigt att bli glad över ett minus!!

• Tremblement de Terre
    Anonym (Mf) skrev 2018-08-18 15:24:54 följande:

Ja men då är kroppen nollställd och redo igen. Förstår känslan :)

Ja precis! Känns oerhört bra faktiskt. Blöder fortfarande lite och har lite ont efter operationen så det dröjer tills vi sätter igång igen. Men ändå, känns skönt att det går åt rätt håll.
  • Tremblement de Terre
    Anonym (Mf) skrev 2018-08-18 15:24:54 följande:

Ja men då är kroppen nollställd och redo igen. Förstår känslan :)

Ja precis! Känns oerhört bra faktiskt. Blöder fortfarande lite och har lite ont efter operationen så det dröjer tills vi sätter igång igen. Men ändå, känns skönt att det går åt rätt håll.
  • Tremblement de Terre
    carolol skrev 2018-08-18 15:38:27 följande:

Vet känslan, vad skönt för dig!! <3 hoppas vi båda blir gravida snart igen!

Hoppas jag med! Kram på dig! <3
  • Tremblement de Terre
    Anonym (Mf) skrev 2018-08-18 15:41:51 följande:

Det förstår jag :) Jag fick missfall och var rädd att det skulle dra ut på tiden. Men fick snabbt negativt på gravstickan och sen plus på äl stickan två veckor senare. Jag var jätteglad att kroppen kom igång så snabbt igen. Nu är tiden till BIM lång. Tveksam om det tog sig för jag hade mer molvärk och stickningar sist innan jag plussade. Nu är det bara ibland och så det känns inte lika positivt som sist. Men jag håller tummarna ändå :)

Håller tummarna för dig!!
  • Tremblement de Terre

Snart fyra veckor sedan mitt utomkveds. Igår fick jag sjuka pms-symtom. Håll tummarna för att mensen kommer i dagarna!

• Tremblement de Terre

Min mens har fortfarande inte dykt upp. Det är visserligen bara 4 veckor plus 1 dag sedan operationen, och jag fick en blödning som en mens veckan efter. Om den blödningen räknas som senaste mens är jag bara på dag 23 nu. Men har pms-humör och ömma bröst. Vill så gärna få mens så att ägglossningen har chans att sätta igång! Blir så sugen när ni pratar om glada smileys och ligg ;)

• Tremblement de Terre
    Anonym (Mf) skrev 2018-09-06 12:41:56 följande:

Då håller jag tummarna för att du inte har så många dagar kvar till mens nu.

Hade du lång cykel innan?

Har haft lite oregelbundet sedan jag tog ut spiralen i mars men nej inte lång cykel. 26-29 dagar ungefär. Håll tummarna hårt <3 :)
  • Tremblement de Terre

Åh jag är så sugen på att plussa! Är så otålig och har inte fått igång mensen än. Vill börja försöka igen på riktigt NU! Längtar så efter plus, graviditetskänningar och stor mage och bebis....

• Tremblement de Terre

Idag kom mensen! Fem veckor efter operationen. Jag njuter av mensvärken denna gång. Så konstigt egentligen men nu är kroppen igång igen!

• Tremblement de Terre

Åh grattis carolol!! Fantastiskt!

• Tremblement de Terre
    Anonym (Mf) skrev 2018-09-23 21:42:19 följande:

Vill bara meddela den glada nyheten att jag idag, två månader efter mitt missfall, plussade igen :)

Håller tummarna för att den lill* får stanna den här gången <3

Men å grattis!!! Vad roligt! Håller också tummarna <3
  • Tremblement de Terre
    Törnrosa87 skrev 2018-09-30 06:15:26 följande:

Ja jag hade också för mig att dom inte var så tillförlitliga men gjorde ett annat test och det visa positivt!

Grattis till plusset!!!
  • Tremblement de Terre
    Törnrosa87 skrev 2018-10-01 21:47:54 följande:

Tack för alla grattishälsningar, men har idag börjat blöda och känns som det har blivit ett missfall tyvärr.. men bara att vänta och se.

Vad tråkigt... men det kan ju vara ok trots blödning. Håller tummarna.

Jag har en bekant (sambos kompis) som blev gravid strax innan jag blev det. Känner mig så taskig men jag har så svårt för att umgås med henne nu...
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt