• T90

Bli gravid efter missfall följas åt

Lottch3n skrev 2018-04-14 20:02:55 följande:

Hej! Idag är det exakt en vecka sedan jag kom hem från sjukhuset efter att ha fått behandling med cytotec som sedan blev en skrapning. Åkte till gyn pga blödningar v 11+2, där konstaterades ett MA, fostret hade tillbakabildats i v 9 men livmodern hade fortsatt växa och betett sig precis som om jag vore gravid :(

Detta var en fruktansvärd upplevelse.. :(

Syskonverkstaden har pågått sen i höstas, tidigt missfall i december och nu detta :( Känns inte som att det är menat :(

Fy.... Lider med dig. Hade också ma. Har inga barn alls så känns inte menat att jag ska ha några. Förstår din tanke... Jäkla skit är vad det är.
  • T90
    EIJ90 skrev 2018-04-15 12:52:02 följande:

Flytningarna verkar ha övergått i mens nu tråkigt nog. Så några dagar för tidigt.

Känns inte och är inte riktigt som vanligt. Ursäkta detaljer, men är mer klumpar än vanligt och ljusare blödning. Ni som fått mf har mensen varit annorlunda än innan mf? Tempen är fortsatt hög, men borde väl sjunka inom de närmaste dagarna.

Får sikta på bim i maj istället..

Hur går det för alla andra?

Tänker om det är första eller andra mensen efter missfallet kan det nog vara så. Minns inte exakt hur det var för mig, väntar ju på min sjätte efter missfallet nu....
  • T90
    EIJ90 skrev 2018-04-16 08:06:04 följande:

Usch.. Livet är verkligen orättvist. Jag hoppas att det snart ska ta sig för er.

Annars måste ni väl kunna få hjälp?

Starkt att ni kämpar på. Måste vara oerhört jobbigt och frustrerande. Jag tycker det är jobbigt nu och då har det egentligen inte gått så lång tid. Men känns som en evighet. Ovissheten är fruktansvärd. Hade jag vetat att jag blir gravid i tex juli och att allt kommer gå bra då så hade det inte varit några problem att vänta. Just att man inte vet om det nånsin ska fungera känns så stressande...

Vi är ju inte jättegamla heller, men när man väl bestämt sig för att börja försöka så går det inte =(

Ibland vet jag inte om vi kämpar, man bara är... Får panik när jag tänker på att det kan ta precis lika lång tid till eller som du säger, att det kanske aldrig funkar. Känner som du, jag hade kunnat stå ut med detta om jag visste när/att det kommer funka. Har hamnat i någon form av uppgivenhet/insikt, planerar livet kring jobb och resor för det andra verkar ju inte ske.
  • T90

Tankar så här på natten...

En vecka till mensen kommer. Barn känns menat för andra, man ska kanske jobba och resa, vara en sån det inte funkar för att få barn. Accepterar mer och mer känns det som ju längre tiden går,ändå blir jag oerhört ledsen ibland...

• T90
    babytjejen skrev 2018-04-22 11:38:14 följande:

Tog ert digitalt igår o det stannade på 2-3 så lite har det sjunkit men inte mkt .hoppas på iallafall 1-2 nästa helg..hoppas jag inte har positivt flera veckor. För man kan väl inte bli gravid så länge som testen är positiva va?

Nä precis. hcg behöver sjunka ner till 5 eller under för att äl ska komma igång fick jag lära mig under mitt missfall.
  • T90

Har nu bokat in fertilitetsutredning 25/5, känns skönt. Få ta lite prover och känna att det händer något, går framåt. Även om vi inte tror något är fel så kan man inte sluta undra / fundera... Var ju ändå första graviditeten och slutade i missfall. Inte blivit gravida ännu, 5 försök efter.

• T90
    Sommarhopp skrev 2018-04-23 19:30:34 följande:

Idag är en tuff dag. Min kollega berättade idag på våry måndagsmöte att de väntar barn. Samma bf som jag skulle ha haft om jag inte fått missfall... Jag vill så gärna vara glad för deras skull, men under mötet när vi fick veta fick jag kämpa mot gråten. Ingen på jobbet vet att jag varit gravid och fått missfall, så det var bara att le och försöka se glad ut. Men just nu känns det bara som ett hån. Vi har försökt så länge. Livet känns så orättvist!

Vi är många med dig, som vet hur det känns.... Det är orättvist som fan. Kram
  • T90
    Lottch3n skrev 2018-04-23 20:00:08 följande:

Behöver lite hjälp här... Idag är det 16 dagar sedan jag skrapades pga MA..

Har sedan 2 dagar tillbaka haft känningar i magen, precis som vid äl, men testen är ju negativa. Har även känt av ökad mängd flytningar *ursäkta info*, så nu när jag var på toa så kollade jag, och det var ju äggviteflytningar.. hur skall jag tolka detta? :/

Hormonförändringar som orsakar olika flytningar. Mycket som händer i kroppen efter missfall/skrapning
  • T90
    Lottch3n skrev 2018-04-23 22:27:31 följande:

Så det betyder ingenting egentligen?

Det betyder ju någonting, tänker jag. Att det pågår saker i kroppen. Kanske äl är på g?
  • T90

Bim igår, ingen mens ännu. Negativt test igår och idag. Fattar inget,min mens är superregelbunden. Som en klocka. Och varför har jag haft ömma bröst som blev lite mindre ömma igår? Ömheteten brukar försvinna när mensen kommer. Känns verkligen som jag haft / har pms utan varken mens eller plus...

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt