Inlägg från: Elinmariajosefin |Visa alla inlägg
  • Elinmariajosefin

Bli gravid efter missfall följas åt

Systeryster33 skrev 2018-06-21 18:24:40 följande:

Tjejer vad säger ni om detta äl testat?

Och vad säger ni om grav testet? Haha fuck! Uppenbarligen något fel på det.. bläcksträck på fel ställe :/ bim på måndag :) hoppas jag har annat gravtest hemma som det inte är fel på som jag kan ta imorgon..

Äl-testet ser ju positivt ut! Vid min senaste graviditet fick jag vad jag trodde var mens precis som vanligt och tänkte att det inte blev nåt den gången heller. Började med äl-tester på typ dag 11 och blev förvånad över att de blev positiva så tidigt, och 4 dagar i streck. Samtidigt började jag blöda och uppsökte gyn. Tog ett gravtest som var positivt så det visade att det jag trodde var mensen två veckor innan egentligen var ett missfall.

Det jag ville komma till är att om du får positiva äl-test runt bim kan det mycket väl betyda att du är gravid! Stort grattis i så fall :)
  • Elinmariajosefin
    Systeryster33 skrev 2018-06-21 22:43:48 följande:

[quote=78819385][quote-nick]Elinmariajosefin skrev 2018-06-21 22:22:56 följande:[/quote-nick]Äl-testet ser ju positivt ut! Vid min senaste graviditet fick jag vad jag trodde var mens precis som vanligt och tänkte att det inte blev nåt den gången heller. Började med äl-tester på typ dag 11 och blev förvånad över att de blev positiva så tidigt, och 4 dagar i streck. Samtidigt började jag blöda och uppsökte gyn. Tog ett gravtest som var positivt så det visade att det jag trodde var mensen två veckor innan egentligen var ett missfall.

Det jag ville komma till är att om du får positiva äl-test runt bim kan det mycket väl betyda att du är gravid! Stort grattis i så fall :)[/quote

Tack för din pepp :) därför jag tog grav test ju men det funka uppenbarligen inte !

Får prova nytt imorgon bitti! Hur har det gått för dig denna månaden?

Har bim på torsdag så då får vi se :) började försöka med barn nummer två för ganska exakt ett år sen. Blev gravid i oktober och det slutade i ma i vecka 11, och sen ett till missfall i april. Hur länge har du försökt?
  • Elinmariajosefin
    Systeryster33 skrev 2018-06-22 11:28:39 följande:

Spännande :)

Håller tummarna för er den här gången!!

Jag känner igen mig mycket! Vi började försöka med barn nr 2 i mars i år! Blivit gravid både i april och maj, men båda har tyvärr slutat med missfall i vecka 6.. så psykiskt påfrestande :(

Hade du missfall eller ma innan 1 an med?

Glad midsommar föresten <3

Inga missfall före första, och blev då gravid på 4e försöket. Trodde inte att det skulle vara några problem att få ett syskon men som sagt, ett år har vi försökt aktivt nu :( när har du nästa bim? Håller tummarna för oss båda!

Glad midsommar!
  • Elinmariajosefin
    babytjejen skrev 2018-06-23 23:01:03 följande:

Skulle varit halvvägs idag om inte missfallet kommit...trodde jag skulle få en lugn sommar o semester utan stressen över att bli gravid, stressen att äta rätt o träna rätt så man håller kroppen redo....o hoppet att lyckas innan november(då den skulle kommit) blir mindre o mindre. Är nog inte en av dom som plussar snabbt efter missfall.

Ibland funderar jag på om jag orkar mer nu...men vet hur desperat mkt mannen vill ha fler, så försöker lite till men mest för att han vill. Hoppet är ganska minimalt nu, tror jag är för gammal...läste någonstans att det är typ 10% chans i min ålder.

Så chansen är ju typ noll, för mig iallafall...

Förlåt för deppigt inlägg...var bara tvungen att spy av mig lite...

Jag skulle ha haft bf nu på fredag. Och är fortfarande inte gravid. Var dock mycket mer stressad första månaderna när jag förväntade mig ett plus varje månad, det gör jag inte längre. Hur gammal är du?
  • Elinmariajosefin
    Systeryster33 skrev 2018-06-24 12:56:15 följande:

Hur går det för dig? :)

Jag plussade faktiskt igår igen! 3 e månaden på raken! Vi får väl se om kroppen orkat behålla denna gången..

Har problem med min reumatism och har ganska ont! Rädd att den ställer till graviditeterna för mig :/

Åh grattis! Hoppas hoppas det går vägen för dig den här gången! Jag tog ett tidigt gravtest imorse, är på typ äl+12 och det visade negativt :(
  • Elinmariajosefin
    Agnesmamma2012 skrev 2018-07-01 13:30:14 följande:

Hur många dagar efter MA blödde ni ? Tog det lång tid till nästa äl ? <3

Jag blödde ca 10 dagar efter skrapning. Fick ingen äl första månaden men ca 30 dagar efter skrapningen kom mensen och ca 14 dagar därefter första äl.
  • Elinmariajosefin
    Anonym (Tigermamma) skrev 2018-07-03 17:18:29 följande:

Wow! Grattis, verkligheten roligt att höra! Gjorde vul i söndags 4+6 men läkaren kunde inte se någonting. Jag har blött mer idag och har fortsatt ont i ryggen så det ska nog verkligen till ett mirakel om detta ska gå bra... Känner mig tyvärr rätt säker på att det är ett missfall och vill bara att det ska vara över så fort som möjligt. Imorgon ringer de om svaren på hcg-proven.

Hoppas att din fortsatta graviditet går bra och att du ska slippa mer blödningar och oro nu!

När jag tog hcg sist kunde jag logga in på mina sidor på 1177.se och se mina resultat samma kväll som provet togs. Vet du vad värdet låg på sist?
  • Elinmariajosefin

Stor kram till alla er som gått igenom missfall! <3 jag fick ett bekräftat MA i v 11 i december förra året. Var en långdragen procedur som slutade med skrapning. I april kom en blödning när jag skulle haft mens så jag tog för givet att det var mens, två veckor senare kom en störtblödning och på gyn konstaterades det att jag var gravid men troligtvis hade ett pågående missfall vilket senare bekräftades en vecka efteråt genom hcgprov. Nu är jag gravid igen, plussade i måndags på bim+4 och är så orolig för ett nytt missfall. Kan liksom inte känna mig glad över plusset förrän jag får se ett hjärtslag. Det är så orättvist att vissa ska behöva gå igenom en sån här kamp!

• Elinmariajosefin
    julia1994 skrev 2018-07-12 09:19:36 följande:

Hej! Måste bara fråga er. Idag är det en månad sedan jag fick missfall. Tog ett test idag och ser detta. Är det ett svagt plus???

Det är det absolut!! Har du gjort nåt negativt test innan för att veta att det inte är gamla hormoner kvar?
  • Elinmariajosefin
    sussovich skrev 2018-07-25 16:35:47 följande:

Va på gynakuten igår (8+4) pga bruna flytningar sedan 5 dagar tillbaka och minskad gravidsymtom. Konstaterade ett MA (ofostrig graviditet), är så sjukt ledsen va... Imorse startade jag behandlingen och hoppas allt ska vara över snart...

Tänkt vänta 2 menstrationer innan vi försöker igen, det är inte för korttid va? Något jag behöver tänka på nu, när jag är igång med medicinsk behandling av denna ofostriga graviditeten? Är det vanligt o få samma sak igen, är ju inte super sugen på o uppleva samma sak igen kan jag säga...

Detta vart min första graviditet på första försöket så det tog ju sig väldigt fort, otroligt för o vara sant o det slutade ju så här ändå sååå ja...... Hoppas på lite mer tur till nästa gång, hellre att det tar ett tag o bli gravid än att uppleva detta igen!..

Jag beklagar :( vet precis vad du går igenom! Det är ovanligt med fler än ett missfall men det är klart att det förekommer. Jag hade ett ma som upptäcktes i v11 i december, i april fick jag ett vanligt missfall. Nu är jag gravid igen i V8 och allt ser bra ut på vul.

Det positiva är ju att du verkar ha lätt för att bli gravid! Vi har försökt ett år nu och håller tummarna för att det ska lyckas denna gången.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt