Bli gravid efter missfall följas åt
Hur har de gått för dig med allt? Ni började väll försöka igen? <3
Hur har de gått för dig med allt? Ni började väll försöka igen? <3
Men åh vad glad jag blir, hoppas verkligen fröet stannar denna gång <3 själv har jag slutat blöda så nu börjat letandet efter ägglossning, dom på kvinnokliniken sa att jag skulle vänta en mens innan vi försöker för att dom skulle ha lättare att räkna. Men känner att år min kropp redo så är den det :)
Men är så otroligt glad för din skull <3 må 2019 va erat år verkligen
Hej,
Just genomgått en Cytotec-behandling av MA i v12. Slutade blöda samma dag och sen dess bara några droppar då och då. Känns som en lång väntan på återbesök för att få veta om allt kommit ut och sen om det nu funkat direkt (verkar ju inte gå så smidigt alltid) väntan på att kroppen ska sätta igång med ägglossning igen. Har ingen fråga egentligen ville bara skriva hej och jag kommer titta in i gruppen då och då under min resa till ett plus igen. Känns skönt att man inte är ensam om alla tankar och funderingar och framförallt denna otålighet i väntans tider.
Ta hand om er!
Hej allihop!
Fick missfall idag, blöder ännu och det gör så in i helvete ont. Var precis 8+0 igår..
7+6 var vi på gynakuten och då såg vi ett tickande hjärta.. det är så jävla orättvist! Gråtit som en dåre hela fm, nu börjar dock acceptera vad som hänt.. det jobbiga är dock att behöva ha delar av det lilla kvar och väntan på att det ska komma ut.
Smärtan är nog värst dock.
Vill det ska vara över typ nu! Så jag kan återgå till ett normalt liv igen...
Åh Jojjans! Ja du var så lycklig och jag var så lycklig med dig! Sen när du fick ditt missfall blev jag så ledsen för din skull! Ja det kommer det och jag känner redan hur min hjärna vill stänga ute att det ens funnit något litet levande. Den säger det äe bara en sen kraftig mens! Sånna har du haft innan värken går över snart! Maxat 5-8dagar som en mens ingen fara!
Samtidigt sitter man där och vet att det är inte mitt fel.. utan det hade inte överlevt men ändå tänker man att det är mig det är fel på.
Åh Jojjans! Ja du var så lycklig och jag var så lycklig med dig! Sen när du fick ditt missfall blev jag så ledsen för din skull! Ja det kommer det och jag känner redan hur min hjärna vill stänga ute att det ens funnit något litet levande. Den säger det äe bara en sen kraftig mens! Sånna har du haft innan värken går över snart! Maxat 5-8dagar som en mens ingen fara!
Samtidigt sitter man där och vet att det är inte mitt fel.. utan det hade inte överlevt men ändå tänker man att det är mig det är fel på.
Åh vad härligt!! Hoppas detta går vägen nu då! Får hålla oss uppdaterade! ??
Är det nån som är aktiv i tråden ännu? Jag har varit på efterkontroll för mitt MA nu och det fanns visst lite slemhinna kvar men inte indikation för skrap/ny kur. Råkade ut för komplikation i samband med missfallet och sjunkit rejält i blodvärde. Nu är det bara att proppa i sig järn, hoppas att äl/mens kommer igång och att de sista resterna kommer ut då. Lång väntan...
Hej!
Jag har startat en ny tråd för oss som fått missfall /ma där vi kan prata om allt på vägen till ett nytt plus, jag har precis genomgått en cytotecbehandling och har ingen aning om allt kommit ut... Hur fick du en efterkontroll?
Hej!
Ingen skillnad, mer än att ingen blivit gravid där...... än! Såg inte den här tråden innan jag startade den....
Grattis till din graviditet :) Jag hoppas jag får ägglossning som vanligt om 14 dagar . Men kroppen kan ju vara lite konstig efter ett ma. I vilken vecka fick du missfall? Jag hoppas jag inte har så mycket hormoner kvar. Tänkte ta ett gravidtest om 2 veckor och se om det är negativt.....
Hej!
Hur är det? Rullar allt på som det ska? Hoppas det :). När har du första ultraljudet? Vilken vecka är du i nu? Nyfiken haha.
Skönt att ha passerat första orosmomentet! Jag har gått längre nu än vad jag gjorde sist, utan blödning, så det känns positivt. Men lurigt när man haft MA tycker jag. Ser iaf gravid ut så det är väl ett bra tecken haha. 12+2 idag och första ultraljudet på fredag! Håller tummarna för dig. Inte jättelångt kvar till VUL ju, även om det känns som en evighet ;)