• Jojjans

Bli gravid efter missfall följas åt

Honsomlängtar skrev 2019-01-13 18:56:15 följande:

Hur har de gått för dig med allt? Ni började väll försöka igen? <3

Åå alltså det har gått bra, vad fint stt du frågar just idag.. Fick äl på dag 18 efter missfallet och idag testade jag positivt igen! Har bim på tisdag men smygtestat hela helgen och fått svaga plus men nu idag var det tydligt!
  • Jojjans
    Honsomlängtar skrev 2019-01-13 21:33:22 följande:

Men åh vad glad jag blir, hoppas verkligen fröet stannar denna gång <3 själv har jag slutat blöda så nu börjat letandet efter ägglossning, dom på kvinnokliniken sa att jag skulle vänta en mens innan vi försöker för att dom skulle ha lättare att räkna. Men känner att år min kropp redo så är den det :)

Men är så otroligt glad för din skull <3 må 2019 va erat år verkligen

Vad skönt att du litar på din kropp! Enligt min läkare finns ingen anledning att vänta om man känner sig redo. Lycka till på er resa <3
  • Jojjans
    Tirin skrev 2019-01-13 23:13:33 följande:

Hej,

Just genomgått en Cytotec-behandling av MA i v12. Slutade blöda samma dag och sen dess bara några droppar då och då. Känns som en lång väntan på återbesök för att få veta om allt kommit ut och sen om det nu funkat direkt (verkar ju inte gå så smidigt alltid) väntan på att kroppen ska sätta igång med ägglossning igen. Har ingen fråga egentligen ville bara skriva hej och jag kommer titta in i gruppen då och då under min resa till ett plus igen. Känns skönt att man inte är ensam om alla tankar och funderingar och framförallt denna otålighet i väntans tider.

Ta hand om er!

Hej Tirin. Jag tror att vi var i samma BF-grupp, jag fick ett tidigt missfall i vecka 6 i mitten av december. Så ledsen att läsa att det inte gick bra för dig!

Jag började med äl-tester en vecka efter missfallet och min äl kom bara 2 dagar senare än vid en vanlig cykel och nu är jag gravid igen! Håll koll på gravtest i några dagar, när dom är blanka brukar allt vara ute och äl komma igång förhoppningsvis.

Även om jag är väldigt lättad och glad över att vara gravid igen så är det svårt att våga tro att det kommer gå bra. Hade ett sent missfall i vecka 16 i september, innnan det tidiga i december. Hoppas på tredje gången gillt och att äntligen få bli mamma.
  • Jojjans
    NervösaNatta skrev 2019-01-14 13:15:05 följande:

Hej allihop!

Fick missfall idag, blöder ännu och det gör så in i helvete ont. Var precis 8+0 igår..

7+6 var vi på gynakuten och då såg vi ett tickande hjärta.. det är så jävla orättvist! Gråtit som en dåre hela fm, nu börjar dock acceptera vad som hänt.. det jobbiga är dock att behöva ha delar av det lilla kvar och väntan på att det ska komma ut.

Smärtan är nog värst dock.

Vill det ska vara över typ nu! Så jag kan återgå till ett normalt liv igen...

Ååå så tufft! Jag var med i samma BF-grupp som dig men fick ett tidigt missfall innan jul. Och innan det ett sent missfall i vecka 16 efter att ha sett en frisk och perfekt bebis på KUB veckorna innan. Det är så otroligt tufft och sorgligt att det ska hända. Men ge inte upp hoppet, det kommer gå igen!
  • Jojjans
    NervösaNatta skrev 2019-01-14 13:59:55 följande:

Åh Jojjans! Ja du var så lycklig och jag var så lycklig med dig! Sen när du fick ditt missfall blev jag så ledsen för din skull! Ja det kommer det och jag känner redan hur min hjärna vill stänga ute att det ens funnit något litet levande. Den säger det äe bara en sen kraftig mens! Sånna har du haft innan värken går över snart! Maxat 5-8dagar som en mens ingen fara!

Samtidigt sitter man där och vet att det är inte mitt fel.. utan det hade inte överlevt men ändå tänker man att det är mig det är fel på.

Jaaa livet är bra orättvis ibland, men du får aldrig tänka att det är du som gjort något fel! Har du valt detta? Nej dåså, då är det inte ditt fel <3
  • Jojjans
    NervösaNatta skrev 2019-01-14 13:59:55 följande:

Åh Jojjans! Ja du var så lycklig och jag var så lycklig med dig! Sen när du fick ditt missfall blev jag så ledsen för din skull! Ja det kommer det och jag känner redan hur min hjärna vill stänga ute att det ens funnit något litet levande. Den säger det äe bara en sen kraftig mens! Sånna har du haft innan värken går över snart! Maxat 5-8dagar som en mens ingen fara!

Samtidigt sitter man där och vet att det är inte mitt fel.. utan det hade inte överlevt men ändå tänker man att det är mig det är fel på.

Men ibland vänder allt så snabbt så snabbt och nu är jag gravid igen, inte ens en månad efter missfallet. Det var bara inte vårt år 2018!
  • Jojjans
    NervösaNatta skrev 2019-01-14 15:54:28 följande:

Åh vad härligt!! Hoppas detta går vägen nu då! Får hålla oss uppdaterade! ??

Det ska jag, hoppas din kropp återhämtar sig snabbt så du kan få din efterlängtade bebis, kram!
  • Jojjans
    Tirin skrev 2019-01-23 19:49:00 följande:

Är det nån som är aktiv i tråden ännu? Jag har varit på efterkontroll för mitt MA nu och det fanns visst lite slemhinna kvar men inte indikation för skrap/ny kur. Råkade ut för komplikation i samband med missfallet och sjunkit rejält i blodvärde. Nu är det bara att proppa i sig järn, hoppas att äl/mens kommer igång och att de sista resterna kommer ut då. Lång väntan...

Jag är inte så aktiv då jag just nu försöker fokusera mer på en pågående graviditet än risken för missfall, men jag för notifikationer och läser det alla skriver. Hoppas din kropp kommer igång snabbt igen och att väntan inte blir så lång på nästa graviditet <3
  • Jojjans
    Micka! skrev 2019-01-27 13:33:16 följande:

Hej!

Jag har startat en ny tråd för oss som fått missfall /ma där vi kan prata om allt på vägen till ett nytt plus, jag har precis genomgått en cytotecbehandling och har ingen aning om allt kommit ut... Hur fick du en efterkontroll?

Hej! Nu har jag redan blivit gravid igen, men undrar vad som är skillnaden mellan din nya tråd och denna?

Apropå dom fråga här ovan så fick jag tillbaka min ägglossning 18 dagar efter mitt missfall - brukar i vanliga fall ha äl på dag 16 så bara en mindre förskjutning - och blev gravid direkt!
  • Jojjans
    Micka! skrev 2019-01-27 14:49:16 följande:

Hej!

Ingen skillnad, mer än att ingen blivit gravid där...... än! Såg inte den här tråden innan jag startade den....

Grattis till din graviditet :) Jag hoppas jag får ägglossning som vanligt om 14 dagar . Men kroppen kan ju vara lite konstig efter ett ma. I vilken vecka fick du missfall? Jag hoppas jag inte har så mycket hormoner kvar. Tänkte ta ett gravidtest om 2 veckor och se om det är negativt.....

Jag hade först ett missfall i vecka 16 i september, då fick jag hjälp på traven av cytotec. En vecka efter att fostret kom ut så var gravtestet typ negativa och 3 veckor efter missfallet kom min ägglossning.

Sen i december blev jag gravid igen, men missfall i veka 6, men då kom allt ut av sig själv så slapp cytotec. Redan 2 dagar efteråt var gravtestet negativt så det var nog därför min äl kom tillbaka så snabbt.
  • Jojjans
    Eureka skrev 2019-01-27 18:57:42 följande:

Hej!

Hur är det? Rullar allt på som det ska? Hoppas det :). När har du första ultraljudet? Vilken vecka är du i nu? Nyfiken haha.

Heeej! Är i 5+4 och har nu med en dags marginal passerat datumet då jag fick mitt tidiga missfall förra månaden. Känns väldigt skönt att ha passerat den första milstolpen :)

Har inskrivning om 1,5 vecka och vul veckan efter det - när jag precis gått in i vecka 9.

Hur går allt för dig?
  • Jojjans
    Eureka skrev 2019-01-27 19:30:52 följande:

Skönt att ha passerat första orosmomentet! Jag har gått längre nu än vad jag gjorde sist, utan blödning, så det känns positivt. Men lurigt när man haft MA tycker jag. Ser iaf gravid ut så det är väl ett bra tecken haha. 12+2 idag och första ultraljudet på fredag! Håller tummarna för dig. Inte jättelångt kvar till VUL ju, även om det känns som en evighet ;)

Skönt att du också passerat ditt datum! :) jag har ju ett till datum från mitt tidigare missfall och det längsta jag någonsin varit gravid, men det är så långt fram att det knappt går att tänka på - vecka 16 i april.

Spännande med ul på fredag! Hoppas allt ser fint ut <3
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt