Jojjans skrev 2018-10-20 09:42:28 följande:
Å vad frustrerande! Får man fråga hur missfallet gick till? Vilken vecka, vad barn orsaken, blev du skrapad osv?
Har du högt hcg så kommer du nog inte få äl, men om det sjunker lågt verkar det kunna hända. Jag tog bara ett gravtest efter missfallet så vet inte hur det såg ut men det gav extremt svagt veckan innan äl, så antar att det var på noll när äl skedde.
Vissa visar positivt i 8 veckor efter ett MF, men då verkar det bero på att rester av graviditeten finns kvar i kroppen eller liknande. Om du fortfarande visar positivt om en vecka så ta kontakt med vården och rådfråga tycker jag.
Iof ganska svagt streck men hade förväntat mig att det inte skulle ge utslag alls faktiskt. Tycker mig se lite tecken på att Äl är på gång nu. Vi åker utomlands om en vecka drygt, så tänkte att det kunde vara skönt att inte fundera över ev ny graviditet då. Även fast man blir lite sugen hehe. Vad man velar.. känner så igen mig i det du skrev i ett annat inlägg här, att april var våran månad och att det är perfekt. Hakat upp mig på att det inte blir just den perioden nu av nån konstig anledning.
Jag började få lite mörka flytningar som efter några dagar övergick i mer rött. Var inte så orolig då jag blödde en del i min förra graviditet. Men oron finns ju ändå där så åkte in och kollade en fredag för att veta inför helgen. Var då i v12 men de tror det hade avstannat i v7-8. Fick med cytotec hem som jag aldrig tog. Det drog igång på helgen av sig självt lördagen och söndagen var som en mini förlossning hemma. Allt kom ut. Åkte på kontroll tisdagen, hade då fått feber och misstänkt infektion. Så blev dubbel antibiotikakur. Allt hade iaf kommit så slapp skrapning mm, känns ändå skönt att kroppen klarade det själv. Tyckte dock inte vården förberedde mig på vad som väntade, hoppas slippa uppleva det igen då den fysiska biten var jobbigare än jag förstod det skulle vara.