Jojjans skrev 2019-01-14 06:20:05 följande:
Hej Tirin. Jag tror att vi var i samma BF-grupp, jag fick ett tidigt missfall i vecka 6 i mitten av december. Så ledsen att läsa att det inte gick bra för dig!
Jag började med äl-tester en vecka efter missfallet och min äl kom bara 2 dagar senare än vid en vanlig cykel och nu är jag gravid igen! Håll koll på gravtest i några dagar, när dom är blanka brukar allt vara ute och äl komma igång förhoppningsvis.
Även om jag är väldigt lättad och glad över att vara gravid igen så är det svårt att våga tro att det kommer gå bra. Hade ett sent missfall i vecka 16 i september, innnan det tidiga i december. Hoppas på tredje gången gillt och att äntligen få bli mamma.
Hej! Tack för dina ord.
Stort grattis till din graviditet! Beklagar att du också gått igenom missfall, kan tänka att man blir mer orolig när man går in i en ny graviditet med det i bagaget men man får väl bara acceptera att man kommer vara mer orolig och försöka finna sig i det, det är ju helt naturligt med tanke på det man gått igenom och inget man kan göra mycket åt. Jag kommer nog visserligen försöka få ett ultraljud så tidigt som möjligt om det tar sig för oss igen, man kan ju tänka sig att lite av oron släpper på vägen om man får se hjärtat slå, men det lär inte släppa helt förrän bebisen är ute.
Låter ju väldigt lovande att ägglossningen kan komma igång så snabbt igen, jag hoppas på det med men är ju inte säker på att allt kommit ut som det ska, återbesök om två veckor, då vet jag.
Stort lycka till i din nya graviditet!