Bli gravid efter missfall följas åt
Är så ledsen för att behöva hänga på i den här tråden... I tisdags vaknade jag med blodiga trosor. Kände direkt att något var fel, samtidigt som jag tänkte att vi ändå var i v. 12 och jag visste att en blödning i sig inte behövde bara någon fara. Hade kub inbokat till i fredags men kände att OM det är missfall vill jag veta på en gång så vi åkte in till akuten tisdag morgon. Direkt under ultraljudet såg jag på läkarens ansikte att något var fel. Och det var det. Fostret hade slutat växa 2 veckor tidigare. I sex dagar har jag levt i någon mix av att tänka att det är sånt som händer, en fruktansvärd sorg och hysteriskt gråt samt en otrolig ilska där jag är så jävla arg över att livet är så orättvist.
Det var min första graviditet någonsin och det gick månaden efter att vi slutade med p-piller så min sambo försöker trösta mig med att vi kommer att bli gravida snabbt igen och då kommer allt säkert att gå bra. Men HUR ska man ens våga försöka? Hur ska man klara av tanken på ett liknande utfall? Är så himla ledsen...