Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Bli gravid efter missfall följas åt

Hur lång tid har det tagit för er innan ni fick äl efter missfall?

Barnmorskan sa att det bara var att börja försöka efter jag slutat blöda och flera jag pratat med som fått mf berättar att dom försökte igen någon vecka efter mf och poff så var dom gravida... Jag var på återbesök hos läkaren och gjorde ett vul efter mitt mf och allt såg jättebra ut så jag hade höga förhoppningar... Men nu sitter jag här och ägglossningen verkar verkligen inte vilja komma =( Fick dessutom veta idag att min syster är gravid... Jätteglad för henne självklart, men SÅ frustrerad över att det inte går för oss...  =(
    Kan man ha haft äl trots en temp som hoppar helt galet? Alltså, kan "hoppandet" maskera en tempökning eller är det "kört" iom att det är dippar också?

• Anonym (.)
    Jojjans skrev 2019-01-06 11:15:46 följande:
    Jag har haft turen att kroppen återställt sig väldigt snabbt. När jag fick ett sent missfall i vecka 16 kom äl på dag 23. Missfall nyligen i v 6 och då kom äl på dag 18. Så lite förskjutet än vanligt (brukar få äl på dag 16 en vanlig cykel). Men det verkar väldigt olika.

Om du haft så hoppig temperatur så tror jag faktiskt inte att äl kommit igång än. Vilket datum fick du mf?

Ok =( Mf dag 2 i den här cykeln. Dom vita pluttarna är pga att jag tempat ca 45 min annorlunda än dom dagarna, vilket inte har spelat något roll tidigare cyklar och inte direkt påverkar "hoppigheten"..

Jag har visserligen ganska lång cykel.. har varierat mellan 32-39 dagar tidigare månader så det kanske inte är kört än?

• Anonym (.)
    Jojjans skrev 2019-01-06 12:25:58 följande:
    Borde inte missfallsdagen räknas som dag 1? Precis som mensens första dag är dag 1?

Jag tror att din äl kommer senare, och inte att den redan hänt. Då borde man kunna se en ökning även om det är hoppigt.

Har du tagit gravtester efter missfallet så du vet när hcg gått ner?
    Jag började blöda dag 1, men själva missfallet kom inte förrän dagen efter. Så det känns fel att räkna dag 1 som missfallet samtidigt som jag ändå känner att jag bör registrera första dagen jag blödde. 

Ja, jag känner ju själv att äl inte bör ha skett när det ser ut sådär, men jag hoppas ju ändå... Vet inte om det är vanligast att äl kommer tidigt (med tanke på hur många som skrivit om hur tidigt dom blivit gravida) eller om den kommer när man vanligen brukar ha den, isf finns ju fortfarande chansen att min kropp inte ballat ur helt, eftersom jag har lång cykel...

Ja, jag tog ett test ca en vecka efter missfallet. Då visade det bara en svag, svag antydan till streck. Hade platsat i "spökstreck-tråden".. Har inte tagit något mer efter det utan antagit att det bör ha gått ner helt sedan dess..
  • Anonym (.)
    Jojjans skrev 2019-01-06 14:17:05 följande:
    Jag tror att du kan räkna det som att äl isåfall kommer kanske en vecka senare än en vanlig cykel. Så plussa på en vecka på din vanliga follikulärfas. Vilka cykeldagar brukar du ha äl mellan när du har så lång cykel?
    Dag 21 hade jag senast (då jag blev gravid) innan minns jag inte riktigt och har det i en annan app som jag inte kommer åt just nu, men brukar vara något liknande om jag inte minns helt galet. Plus/minus.
  • Anonym (.)
    Jojjans skrev 2019-01-06 14:31:30 följande:
    Ok. Men då tror jag inte att det kommer komma förrens dag 28 plus/minus denna gång. Fortsätt ligga/tempa så hoppas jag det går vägen!
    Jag hoppas du har rätt!:) I slutändan kan man ju inte göra så mkt mer än att ligga regelbundet så kommer äl när den kommer...
  • Anonym (.)

Känner mig så himla nere idag.. Ingen äl i sikte, känner mig väldigt rastlös även om det säkert inte är dags riktigt än ändå..
    Fick reda på igår att min yngsta syster är gravid.. Såklart jättekul men jag blir så stressad..Tänker på svärföräldrarnas reaktion när vi berättade om graviditeten ..förvånade och kommentaren "Vi trodde aldrig ni skulle skaffa barn eftersom ni är så gamla".. Nu vill jag visserligen inte ha en enorm familj men jag vill ju ha iaf ett par barn och tänk om det tar (för lång) tid? :(

• Anonym (.)
    Jojjans skrev 2019-01-08 11:46:59 följande:
    Den där tidsstressen kan jag verkligen relatera till, så många av mins bekanta och vänner som har barn sen många år tillbaka, som har hunnit skaffa flera barn, och vi är inte ens gravida än. Jag känner mig så gammal, och har inte ens påbörjat det liv som jag alltid drömt om.

Det kommer bli bra till slut, det är det enda jag försöker trösta mig med. Det kommer lösa sig och då kommer det kännas som att det alltid var menat att det skulle bli så.

Ja..det känns som att alla är gravida eller har barn redan... min yngsta lillasyster är som sagt gravid, min andra lillasyster är också gravid och ska ha ganska snart och min tredje lillasyster är redan trebarnsmamma... sedan vänner och bekanta på det..

Så är det ju..förhoppningsvis i alla fall..känns så surt bara att livet går under tiden... planen var ju inte att bli en gammal mamma :(

• Anonym (.)
    Jojjans skrev 2019-01-08 14:29:52 följande:
    Åå jag känner så igen mig i det du skriver! Jag har alltid trott att jag skulle bli en ung mamma men fyllde precis 33. Vill gärna hinna med att få fler än 2 barn och känner mig så stressad. Hur gammal är du om du vill berätta?
    Då är vi ungefär lika gamla, är också 33 - fyller 34 senare i år.. (också en sak som spär på det jobbiga - jag skulle iaf hinna få mitt första barn innan jag fyller 34, nu är det kört..) Vi är väl  egentligen inte SÅ gamla, men tiden går ju..och ska man som du säger hinna med fler barn så ...ja... och med tanke på att jag nyss var 20 så.. hehe..
  • Anonym (.)
    Jojjans skrev 2019-01-08 15:03:02 följande:
    Ja, jag hade 33 som min ångestålder, jag ville få barn närmre 30 än 35. När jag blev gravid i maj så kändes det redan då så ångestladdat att hinna fylla 33 innan bebisen kom, även om det bara hade varit 1,5 månader senare. Men nu vet jag knappt om vi hinner innan jag fyller 34. Vet att jag är väldigt fertil fortfarande och attman kan få barn många år efter 40, men det var inte så jag tänkt mig livet.

Det tröstar mig dock lite att tänka på att jag sparat det bästa till sist...
    Jag hade planerat att få första barnet när jag var 23 haha.... Men man får tänka positivt.. Resor jag gjort som jag inte hade kunnat göra med barn, hade varit separerad med barnets pappa om jag fått barn så tidigt...Har varit tillsammans med min man i 8 år nu men försöker tänka att vi ju hunnit köpa hus nu, kommer hinna renovera lite mer innan..sådana där praktiska saker..
  • Anonym (.)

Äntligen(!) tror appen att den hittat en äl, hoppas temperaturen håller sig hög nu bara :)

• Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2019-01-10 11:08:03 följande:

Äntligen(!) tror appen att den hittat en äl, hoppas temperaturen håller sig hög nu bara :)

Blev lite tveksam till det där ändå. Min kurva ser ut så här:

Den förra jag har, där jag faktiskt blev gravid, så låg min temp efter äl betydligt högre. Som lägst 36,5 men snarare runt 36,7. Det känns med andra ord helt omöjligt att säga om det är äl jag haft nu eller om temperaturen helt enkelt bara har stabiliserat sig.  Bara att vänta och se...SÅ segt när man helt saknar det där som andra kallar tålamod..

• Anonym (.)
    Jojjans skrev 2019-01-11 15:53:18 följande:
    Ja det ser inte helt övertygande ut som äl. Har du fått positiva äl-test eller något som ytterligare bekräftelse? Äl-flytningar?
    Jag har inte testat äl-tester, tyvärr. Livmodertappen har hintat om äl rätt länge nu, konstigt nog och jag tyckte att jag hade äl flytningar under några dagar för kanske 1,5 vecka sedan. Igår och idag har jag haft ont i magen på ett sätt som beskrivs som äl-smärta. Total förvirring med andra ord.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt