• Grodan86

Bli gravid efter missfall följas åt

Hej!

Fick positiva "testa tidigt" BIM-5, fick positivt "Gravid 1-2 veckor" BIM-1, men fick idag (BIM+1) negativt "Inte gravid". Har testat tre olika test idag och alla är blanka :( Jag har inte haft någon blödning eller antydan till detta inte heller ont. Måste jag ha en blödning innan jag kan få igång min cykel igen? Vad gör jag om jag inte får någon? Hur länge ska man avvakta innan man ev. kontaktar vården? Har någon erfarenhet av detta och vill dela med sig? Vi vill så gärna börja försöka så fort som möjligt igen.

Stort tack för hjälpen!!

• Grodan86
    Jojjans skrev 2019-01-06 09:15:38 följande:

Hej, såg dig i bim-januaritråden och blir ledsen att din glädje blev så kortvarig.

För att svara på dina frågor så kommer du behöva få en blödning innan äl kan komma igång igen. Men jag är rätt övertygad om att det kommer inom några dagar! Vid MA visar gravtest fortfarande positivt. Att dina är negativa är ett gott tecken på att kroppen själv förstår vad den ska göra. Avvakta några dagar, men har du inte börjat blöda inom en vecka så tycker jag att du ska kontakta vården.

Tack, får va glad att jag inte hann gå längre iaf.

Har haft ett tidigare missfall tidigare (vecka 7/8) och då blödde jag en massa, blev därför så förvånad när jag fick negativt idag i och med att jag inte haft några symptom på missfall denna gången, skulle egentligen bara kolla stegringen.

Är det vanligt att blödningen kommer några dagar efter missfallet?
  • Grodan86
    Jojjans skrev 2019-01-06 10:56:38 följande:

Jag vet faktiskt inte. Jag hade ett sent missfall i september, vecka 16. Det startade med att vattnet fick och sen efter några dagar fick jag värkar.

Nu i december fick jag tidigt missfall i 5+3, men hade inte alls haft koll på stegringen. Men samma dag som blödningen började var testet lika svagt som när jag plussade på äl+11. Två dagar efteråt var testet helt blankt.

Beklagar, det måste varit riktigt jobbigt! Skönt att kroppen återhämtade sig så snabbt! När har du BIM? Håller tummarna för dig! Är det första barnet?

Det var inte längesen jag fick vår dotter (drygt 1 år sen) så jag har ganska bra kontakt med min BM. Tänkte ringa henne i morgon och rådfråga. Även fast att jag vet att det är kört går man ändå och hoppas att testen spökar...Dumt
  • Grodan86
    Jojjans skrev 2019-01-06 16:56:07 följande:

Ja hopas det bara ör ditt hcg som stiger ojämnt!

Ja den här hösten och vintern blev inte alls som vi tänkt oss. Det är första barnet och jag har länge väntat på att min sambo ska bli redo. Jag har längtat så länge och sörjde så mycket att vi började så sent, så allt som hänt har inte direkt hjälpt. Skulle haft BF slutet av februari med första graviditeten och hoppas så mycket att jag redan är gravid då. Bim är den 15/1.

Fick ljusrosa flytningar nu ikväll och värk i nedre delen av ryggen så det verkar vara på gång nu. Vill bara bli av med det och börja på nytt.

Förstår det :(

Spännande, då hoppas jag snart få se en bild bland kommentarerna på ditt plus.

Hur gammal var du när ni började försöka? För oss var det jag som ville vänta med att skaffa barn och det kan jag ångra lite nu med tanke på att jag vill ha tre barn och det trots allt tar lite tid..
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt