LillaLuna skrev 2018-10-22 19:35:40 följande:
Åh, beklagar det förmodade missfallet; det är hemskt och man känner sig så ensam <3 fick MF konstaterat direkt på gynakuten, så behövde aldrig undra iaf...
Jag har haft varierande svårt att få till pluset, första gången dröjde det 8 månader, ytterligare 6 mån för andra, men faktiskt bara 3 mån för det här tredje. Jag har aldrig tagit uppehåll; eftersom det tar sån tid så har jag inte riktigt sett poängen? Kommer ju ändå inte gå på första, så why wait?
Jag blödde i ungefär 10 dagar efter MF, men då hade jag småblött sen en vecka innan bim (5 veckor totalt), så lite oklart med från när jag ska räkna...! ÄL inträffade sen som på cd18 (om MF är cd1); bara 3-4 dagar senare än normalt med andra ord!
Ja, jag kände mig väldigt ledsen och ensam under helgen när det drog igång och jag kände på mig vad som hände. Men nu är jag mest arg. Vill bara sluta blöda så vi kan börja försöka igen.
Det verkar finnas nåt rykte om att man bör vänta en mens innan man försöker igen så kroppen får återhämta sig. Jag frågade barnmorskan som jag pratade med idag och hon sa att om man mådde bra så var det bara att försöka igen.
Jobbigt att det tagit ett tag att få till de två första graviditeterna. Jag har faktiskt haft turen att bli gravid på första försöket båda gångerna som jag varit gravid. Håller tummarna för att det ska fortsätta gå enkelt.