Inlägg från: ballerinakakaoreo |Visa alla inlägg
  • ballerinakakaoreo

Bli gravid efter missfall följas åt

Jag var gravid i v 10 när jag började blöda. Blev orolig och bokade VUL som visade ett MA i v 5. När jag fick reda på att jag var gravid i v 4 slutade jag med medicinen Pravidel mot förhöjt prolaktin, och när jag sedan läst här på FL så är det fler som fått missfall efter de slutat med medicinen pga graviditet. Vilket visade sig stämma då jag en vecka senare fick otrolig smärta i magen och graviditeten verkar ha avstannat. Hormonerna blir tydligen alldeles för högt när man slutar med medicinen..

Resterna av graviditeten togs ut 1/12 och blödningarna höll i sig som blodiga flytningar tills den 7/12. Jag har i en vecka haft känningar av ägglossning och vi har legat i. Känner mig trött och lite sjuk, livmodern spänner lite och äggstocken på höger sida är svullen. Vet inte om det har tagit sig än eller om vi ska fortsätta ett par dagar till.. Förra graviditeten kände jag att det tog sig direkt och jag plussade på ÄL+12. Denna gången är jag mer osäker och jag har ingen aning alls på hur cykeln ser ut. Förra veckan hade jag fortsatt hcg på gravtesterna som sjönk mer och mer för varje dag men det känns som att ägglossningen är igång nu. Hoppas på plus snart och önskar er alla lycka till.

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt