-
Jag känner igen mig i ditt inlägg. Förlorade en liten tjej i höstas pga att jag blev sjuk. Ville bara skicka en kram :)Agnesmamma2012 skrev 2018-07-31 10:45:07 följande:Förstår det <3 hoppas du snart blir gravid igen , när du orkar o mår bättre <3 kram
-
Skrev till fel person förut.Anonym (Mamma till 3) skrev 2018-07-31 09:18:21 följande:Hej!
Jag fick missfall den 19/6 så det är inte så länge sedan.
Jag har haft 1 mens efter.
Jag är heltidssjukskriven och har varit det sedan missfallet. Det har tagit hårt på mitt psyke att förlora min lilla flicka. Hon var helt frisk men jag blev allvarligt sjuk.
Ville bara säga att jag känner så med dig. Jag har också haft en septisk abort, förlorade en fullt frisk liten flicka i höstas. Dock var det mycket tidigare (12 fulla veckor) i graviditeten än dig men jag tog det också väldigt hårt. Har svårt att acceptera att hon inte var sjuk och att jag bara hade otur. Var först inlagd en vecka och sedan sjukskriven ett tag. Ville bara skicka en kram och säga att du gärna får skriva PM till mig om du vill prata med någon som varit med om något liknande. -
Mitt inlägg var också menat till "mamma till tre".vinterbebis12 skrev 2018-07-31 23:08:34 följande:Jag känner igen mig i ditt inlägg. Förlorade en liten tjej i höstas pga att jag blev sjuk. Ville bara skicka en kram :)
-
Så ledsen att höra att du drabbats av utmattning men förstår verkligen det. Det var samma allvarliga situation för mig, var väldigt illa däran. Min läkare sa att de flesta som varit med om samma sak först brukar sörja missfallet men senare känna tacksamhet att de själva överlevde. Jag har tyvärr inte kommit dit trots att det snart är ett år sedan. Tänker mer att jag borde ha märkt något. Tänker hur det hade varit nu om jag kunnat stoppa det i tid (hade haft en tremånaders). Fick du några symptom innan? Jag hade märkt lite gulare flytningar veckan innan men BM sa att det är normalt så länge det inte luktar illa vilket det inte gjorde. Åkte till kk när jag fick kraftig smärta i magen, liknande värkar när jag tänker på det i efterhand. Kroppen började förmodligen stöta ut fostret av sig självt. Ett par timmar efter att jag kommit in var läkaren på väg att skicka mig till intensiven men de lyckades vända allt genom att framkalla abort.Anonym (Mamma till 3) skrev 2018-08-03 15:54:04 följande:Hej!
Beklagar din förlust av din flicka.
Jag är sjukskriven och kommer vara det ett tag till. Jag har drabbats av någon form av utmattning och vid minsta stress har jag svårt att hålla fokus och klara av situationen.
Läkarna på kk sa hela tiden till mig att rädda mig var det som prioriterades. Det kändes så hemskt att höra. -
Jag skulle ringa 1177. Smärta kan ju tyda på infektion vilket man kan få efter missfall. Hoppas det ordnar sig!Sunshine81 skrev 2018-08-13 23:05:09 följande:
Hej. Nej jag har inte tagit något test. Känns ju inte som ja kan vara gravid precis tycker jag . När skulle det kunnat ske med tanke på att allt har kommit pang pang efter varandra hela tiden. Om jag skulle blivit gravid på först äl efter missfall som kom rätt snabbt efter de 3 veckorna jag blödde så är det konstigt att jag veckan senare bÖrjade blöda 4 dagar i sträck med ont i magen som en vanlig mens . Och nu efter mensen har jag haft ont i svank och mage varje dag. Blir inte bättre. Värker jätte mkt . Kanske är ny äl som är på gång men har aldrig haft så här ont innan den har kommit . Brukar känna när jag har äl annars. Jaja...man kana inte göra så mkt mer än undra och vänta. Men man blir knäpp. Och vad är det liksom för brunt jag får ibland när jag torkar mig . Ja man kan undra . Kanske ska komma mer mens eller nått istället ! Jobbigt detta !
-
Beklagar verkligen era missfall. Här är en till som haft infektion och förlorade en graviditet i slutet av v12 för ett år sedan. Nu är jag äntligen gravid igen men tänker fortfarande på den lilla lilla flickan som jag förlorade. Min infektion, orsakade av E-coli, spred sig till blodet så det blev en sk septisk abort. Var det samma för er? KramJojjans skrev 2018-11-08 17:38:52 följande:Hej anonym, jag är hemskt ledsen att höra vad du gått igenom! Jag fick själv ett missfall pga infektion i vecka 16 i början av september. Om du vill prata så skriv gärna privat. Även om jag inte önskar att det hänt någon annan så känns det så mycket lättare när man pratar med andra som gått igenom samma sak <3
-
Läste din historia ni <3. De tog prover för att avgöra vilken infektion som orsakade min blodförgiftning och efter aborten skickades moderkakan skickades för provtagning. Vet inte om det är möjligt att fastställa bakterie vid misstänkt infektion i fostervattnet? Om jag vore du skulle jag försöka få en uppföljning och be om att få bli testad för GBS nu samt tidigt i nästa graviditet. I många andra länder screenas samtliga gravida för GBS-bakterien. Stor kramJojjans skrev 2018-11-09 07:00:34 följande:Ledsen att höra detta <3
Hur bekräftades det att det var e-coli?
För mig fick vi aldrig bekräftat vilken infektion det var, bara att moderkakan var infekterad. Allt började med en för tidig vattenavgång och några dagar senare fick jag hög feber så det troliga förloppet är att bakterier kommit upp i livmodern och fått hinnorna att brista, och sen spridit sig via moderkakan till mig. Hela min historia finns längre upp i tråden (om du väljer att visa endast mina inlägg). -
Läste din historia ni <3. De tog prover för att avgöra vilken infektion som orsakade min blodförgiftning och efter aborten skickades moderkakan skickades för provtagning. Vet inte om det är möjligt att fastställa bakterie vid misstänkt infektion i fostervattnet? Om jag vore du skulle jag försöka få en uppföljning och be om att få bli testad för GBS nu samt tidigt i nästa graviditet. I många andra länder screenas samtliga gravida för GBS-bakterien. Stor kramJojjans skrev 2018-11-09 07:00:34 följande:Ledsen att höra detta <3
Hur bekräftades det att det var e-coli?
För mig fick vi aldrig bekräftat vilken infektion det var, bara att moderkakan var infekterad. Allt började med en för tidig vattenavgång och några dagar senare fick jag hög feber så det troliga förloppet är att bakterier kommit upp i livmodern och fått hinnorna att brista, och sen spridit sig via moderkakan till mig. Hela min historia finns längre upp i tråden (om du väljer att visa endast mina inlägg). -
Jag vet inte om jag redan skrivit till dig Jojjans men jag har också förlorat en graviditet pga infektion. Jag hade gått 12 fulla veckor och BF var i maj i år. Nu är jag äntligen gravid igen (vi gör IVF så inte helt lätt). Denna graviditet får jag lämna urinodling var 3-4e vecka. De säger att jag inte löper högre risk än någon annan att drabbas av infektion igen (och risken är minimal, vi har haft otrolig otur) Känns bra att de tar min oro på allvar och låter min få lite extrakoller. Vill skicka en kram. Jag har varit så ledsen för det som hände! Vi valde att begrava henne i en minneslund. Kommer alltid undra vem hon skulle blivit och har fortfarande svårt att acceptera hur det blev. Kommer nog bli lättare när bebisen i magen kommer.Jojjans skrev 2018-10-07 08:51:28 följande:Nej ingen MA utan missfall...
Vi hade i v.14 fått jättefint resultat på KUB och sett en pigg bebis. Fredagen den 31/8 hade jag precis gått in i vecka 16, men under dagen började jag läcka fostervatten. När jag kom till gynakuten fanns bara en liten mängd vatten kvar. Blev inlagd över helgen och fostret levde hela helgen... Fick tid för återbesök på torsdagen med förhoppningen att vattnet fyllts på, även om prognosen såg otroligt dålig ut. Men på tisdagen fick jag värkar och på onsdagen åkte vi in och han levde inte längre. Fick föda honom på gynakuten... allt såg bra ut inga synliga fel på bebisen men väntar fortfarande på patologens analys av moderkakan... troligtvis infektion även om jag inte hade någon sänka när jag kom in. Känner så starkt för barnet, att jag inte kunde skydda honom, att min kropp bara stötte ut honom fast att han var helt perfekt. Så otroligt svårt att våga känna hopp att det inte kommer hända igen. -
Vi förlorade henne i slutet av oktober 2017 och blev gravida i september 2018 så det kändes som en evighet (och tog flera IVF-försök). Det var e-coli, dvs tarmbakterier- det som orsakar urinvägsinfektion. Jag hade inga symptom eller missade dem pga att jag var extremt illamående. När jag väl kom in på gynakuten blev jag snabbt väldigt dålig och det visade sig då att infektionen spridit sig och utvecklats till en blodförgiftning.Jojjans skrev 2018-12-21 06:29:17 följande:Hej <3 beklagar eran förlust! Vad snabbt ni måste ha blivit gravida igen? När förlorade ni eran dotter? Fick ni reda på vad det var för infektion?
Hoppas ni får svar och snabbt blir gravida igen (om ni som vi vill försöka direkt). Stor kram