Inlägg från: Anonym (Worrier) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Worrier)

Bli gravid efter missfall följas åt

Vet inte om jag passar in i denna tråden eller inte med tanke på att jag är gravid igen men testar. Jag har haft 3 missfall sen sommaren förra året. Allihop i v.5-6 och jag är nu precis i början av v.5... Är sååå orolig och nervös. Går runt på helspänn och blir livrädd så fort jag känner av något som jag kände innan missfallen. Huvudvärk till exempel. Har varje gång känt huvudvärk dagen innan jag börjat blöda. Nu har jag haft lätt huvudvärk i flera dagar, idag är den grövre... Men har även ont i nacken så vet inte om det är det som strålar upp i huvudet också eller inte. Vill slappna av och njuta av graviditeten men det går inte så bra. 

• Anonym (Worrier)
    Jojjans skrev 2018-11-10 11:04:54 följande:
    Förstår verkligen att oron finns där såklart. Har du fått någon hjälp/utredning och förklaring på vad det är som går fel nu när du haft så många missfall i rad? Håller tummarna för dig!
    Tack. Nej har inte fått någon förklaring. Läkaren vet inte heller utan allt ser bra ut... Det är så ledsamt och frustrerande att inte ens få veta varför det hänt. Missfall förstör så mycket. Det är inte bara för jävligt när det händer utan det påverkar ju en framöver också. Kan ju inte ens glädjas på riktigt när jag väl blir gravid igen utan oron finns alltid där. Har så svårt att se att det någonsin kommer gå hela vägen.
  • Anonym (Worrier)
    Jojjans skrev 2018-11-10 11:18:21 följande:
    Men det känns ju konstigt att ni inte kan få mer hjälp än så :( måste ju varit att något gått fel i celldelningen, kanske kromosomfel på något vis, det borde dom ju kunna kolla upp. Så tungt det måste vara för dig att bara vänta nu och hoppas att det går vägen... lyckas du koppla bort tankarna och göra annat så tiden inte får lika långsamt?
    Något fel har det ju definitivt varit, det är det alltid. Men de har inte kunnat se något. Har testat blodförtunnande, kortison, extra mycket progesteron osv. men inget har hjälpt. 
    Försöker fokusera på annat men tankarna kommer oavsett vad jag gör, särskilt nu när jag har huvudvärken. Känns som det är kört bara för det. Huvudvärk har verkligen varit ett säkert tecken på att det varit kört för min del alla andra gånger.
  • Anonym (Worrier)
    Jojjans skrev 2018-11-10 11:31:13 följande:
    Jag förstår att du blir oroad av huvudvärken.. men tänker att det också kan vara tvärt om? Huvudvärk hade jag till och från hela tiden under graviditeten (fick missfall i vecka 16, men det berodde inte på fel på barnet utan infektion i moderkakan). Kanske kan det vara lättare om du tänker på huvudvärken som ett graviditetssymptom, inte ett missfallssymptom?
    Självklart är det så man bör tänka. Man kan ju ha huvudvärk som gravidsymtom. Det är bara så svårt när det varit ett så tydligt missfallstecken för mig innan. Det har varit huvudvärk och sen 1-2 dagar senare börjat blöda. Varje gång samma. Får så vid mens också. Igår mådde jag illa och kände lite lätt molvärk det har jag inte känt något av alls idag heller. Men man blir ju inte helt rationell när man är så nervös hela tiden. 
    Beklagar verkligen ditt missfall. Det måste ha varit fruktansvärt.
  • Anonym (Worrier)
    Jojjans skrev 2018-11-10 12:14:04 följande:

Jag förstår verkligen att det känns svårt just nu. Vilket är det längsta du har behållit en graviditet? Och vilken dag är du på precis nu?

Om jag minns rätt så har jag börjat blöda

i v.5+6 i första missfallet (men då visste jag några dagar innan för jag såg att strecken på graviditetstesten blev svagare, så egentligen startade nog missfallet runt 5+2). Andra missfallet 4+0 tror jag och tredje 4+1 eller 4+2, minns inte exakt. Idag är jag i v.4+1.
  • Anonym (Worrier)
    Jojjans skrev 2018-11-10 13:40:04 följande:
    Ok. Så då har du plussat innan bim tidigare gånger? Skönt att du iallafall snart är förbi dagarna för dina två senaste missfall.
    Ja, jag har plussat på motsvarande äl+11, äl+10, äl+10 och nu denna gången plussade jag äl+8.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt