Inlägg från: MammaTilltvå27 |Visa alla inlägg
  • MammaTilltvå27

Bli gravid efter missfall följas åt

Hej. Var så glad för vi hade fått plus på stickan i juli. Men så i söndags började jag blöda och åkte in till akuten o de konstaterades att jag fått ett väldigt tidigt MA. Inte ens ett foster kunde synas. Utan en tom liten hinnsäck. Och jag var i vecka 12. Fick bli skrapning till slut.

Konstigt nog känner jag mig redo för att bli gravid igen.

Hade vart skönt att följas åt och se andra som vart med om liknande.

Inget kul att npgon någonsin ska behöva uppleva något sånt här. Men kanske kan va skönt att höra andra som vart med om samma och som sedan blir gravida igen och att de då blir lyckat. Man är ju lite rädd att man ska få ett MA Eller MF igen. Kram till er alla

• MammaTilltvå27

Känner mig ganska glad sen igår. Fick äntligen mens igår efter att ha skrapats 17/9. Så nu kommer vi försöka igen när mensen är över. Men rädslan finns fortfarande där. Att det ska sluta samma som förra. Då jag fick MA i vecka 12 och de visade sig att de inte ens funnits något där. Förutom en tom liten hinnsäck. Jag hopps så att de kommer gå vägen nästa gång. Men kommer va så rädd för att berätta för folk innan man ens vet att de finns något där med ett tickande hjärta <3

• MammaTilltvå27
    Carolina92 skrev 2018-10-18 18:00:50 följande:

Har nu gått två dagar sen jag fick beskedet om missfall, kan verkligen relatera till det ni säger.

Jag känner mig lite galen nästan. Det enda jag gör är att läsa trådar om folk som blivit gravida snabbt efter missfall och hur det har gått.

Alla är olika och att jag läser sånt hjälper ju inte direkt men det ger mig nån form av hopp om att kunna bli gravid snabbt igen.

Folk säger ja men tänk inte så mycket på det så kroppen blir stressad men jag kan inte koppla bort..

Det gör jag med. Största önskan är ju att bli gravid på nytt. Har fått min första mens nu efter mitt MA 16/9. Kände mig redo direkt efter att jag slutat blöda.

Men ja man känner verkligen hopp av att läsa alla solskenshistorier.

Jag har också väldigt svårt för att koppla bort tankarna om en graviditet o allt omkring.

Vilken vecka var du i?

Många kramar till dig. :)
  • MammaTilltvå27
    Dancefreak skrev 2018-11-07 20:00:43 följande:

Hej. Jag fick missfall för ungefär en vecka sen. Va då i vecka 10 och trodde allt flöt på som det skulle. Hade inte haft särskilt mycket illamående utan va hungrigare än vanligt, ömma bröst och metallsmak i munnen till och från.

Hade även börjat få hemska humörsvängningar som gjorde att jag antingen ville krypa ihop i ett hörn och gråta eller bita huvudet av folk så fort de va i närheten.

På söndag kväll började jag blöda lite smått och det va som att allt rasade. Jag bara grät och grät.

Började googla på det och läste att det va ju många som blöder lite under graviditeten och trots det inte haft några problem med bebisen.

Det lugnade mig tillfälligt. Jag ringde BM på måndagen och de sa att jag inte behövde oroa mig och att jag och sambon skulle komma på inskrivningen som va dagen efter.

Väl på inskrivningen bad jag om att få göra ett vul och hon rekommenderade att om vi nu va så oroliga skulle vi åka till gynakuten så skulle de hjälpa oss med ultraljud.

Vi åkte direkt efter mötet och fick komma in ganska snabbt. Det konstaterades att jag va gravid men på skärmen fanns ingen bebis...

Min kropp hade tydligen fortsatt va gravid trots att fostersäcken va tom.

All ork gick ur mig och vi grät när vi kom hem. Sen va det som att känslorna stängde av för jag hade inga kvar. Jag hade gråtit och haft sån panik i vad som kändes som en evighet.

På onsdagen började jag blöda ut allt. Jag va hemma från jobbet hela veckan. Jag hade inte klarat av att gå runt och försöka va trevlig på jobbet samtidigt som jag blöder ut det som jag hade trott va vårt lilla älskade knyte.

Det kommer ta ett tag att komma över sorgen men sakta men säkert börjar jag bli mig själv igen.

Jag längtar ju otroligt mycket efter barn och vill försöka igen men är orolig att det ska bli likadant.

Ursäkta att det blev så långt.

Kram på er

Vill skicka dig en stor kram.

Jag var med om exakt samma den 17 september. Var då i vecka 12. Ingen kul upplevelse o inget man önskar någon.

Man repar sig sakta men säkert.

Jag känner mig redo att försöka igen. Men man får se vad som händer.

Jag är också rädd för att samma ska hända igen.

Men förhoppningsvis har man bättre lycka nästa gång. Ta hand om dig. <3
  • MammaTilltvå27
    Dancefreak skrev 2018-11-08 05:57:11 följande:

Tack! Detsamma till dig <3

Det är ju en otrolig förlust och det är klart att det tar tid men kul att höra att du vill försöka igen. Vi får hålla tummarna för att de går nästa gång ????

Du behöver absolut inte svara om du inte vill men har du slutat blöda än?

Kram!

Ja det är de verkligen. Man har ju gått o hoppats på de länge ändå. Fått förhoppningar osv.

Ja de får vi verkligen hoppas. O för din skull med att du ska våga känna dig redo igen <3

Ja jag slutade blöda efter 8 dagar ca. Sen fick jag mens på 31a dagen efter blödningens första dag. O har haft ägglossning o sånt redan. Så min kropp kom igång relativt fort. Men jag skrapades också.

Kram till dig !
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt