Inlägg från: Karoliiiina |Visa alla inlägg
  • Karoliiiina

Bli gravid efter missfall följas åt

Beklagar till er alla.. :( och ursäkta för långt inlägg

Korta versionen: längtar efter första barnet. mf i v.8 i juni, blödde i 5v efter det. Frustrerad och ledsen för att det inte gick första gången och för att jag inte förståe mkn kropp just nu. Lång version ??

Fick själv mf i v.8 vid midsommar i år. Hade små blödningar och olkka flytningar under graviditeten. Fick höra att det var helt normalt, vilket det till en början var. Allt kändes bra, trots vissa jobbiga symtom, men allt var bra. Tills jag den 21/6 började blöda mer, hade tidigare på dahen känt molningar i magen och kände mig allmänt nere. Men så fort jag upptäckte blödningen, som egentmigen inte alls var stor, utan bara "inte som dom andra" vändes allt upponer. Hade drygt en timme kvar på jobbet, varav jag spenderade 20 min instängd och försökte stoppa tårarna.

Kom hem och kontaktade gyn som sa att om jag fick mer ont eller blöder mer skulle jag åka in akut. Slutade med att jag gick och la mig och vaknade tidigt på morgonen av att jag hade ont. Bestämde mig för att invänta att kk skulle öppna och boka akuttid där, hellre än att sitta på akuten och gråta i timmar. Fick komma in direkt, och de sa att de "misstänkte mf" de kunde inte se en klar bild av en graviditet i v.8. Tog prover och skickades hem med tid för återbesök en vecka senare, blödde mycket mer så fort jag kom hem. Kom dit på nya tiden och hade rester kvar och fick tabletter för att rensa ut resten. Efter det blödde jag till 25/7.. inte mycket, men tillräckligt för att bli påmind varje toabesök.

För 4 dagar sedan började jag få bruna flytningar som nu växlat fram och tillbaka mot rosa. Kan inte avgöra om mensen är påväg eller inte. Är inte som vanligt iallafall. Har så blandade känslor, har tagit både gravtest och ältest bara för att. Båda neg. Blir frustrerad för att jag så gärna bara vill börja om på nytt. Ledsen för att det inte gick förra gången och för.. ja jag vet inte. Ledsen och frustrerad, arg däremellan. Svårt att veta vem man ska prata med, så om det finns någon här som orkat läsa och vill prata så säger jag tack på förhand! :)

• Karoliiiina

Har skrivit i tråden tidigare. Fick missfall i somras och nu har det gått 2 veckor sen jag fick opereras för utomkvedshavadeskap.

Så nu väntar jag på att vi kan försöka igen, fysiskt är jag nästan helt återställd, men psykiskt vet jag inte om jag vill bryta ihop eller bara börja om..

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt