• LillaLuna

Bli gravid efter missfall följas åt

3 missfall på 10 månader. Eller kemisk var väl två av dem bara. Plus i tre dagar sedan monstermens. Missfall precis innan v 7 i sista. Jag känner mig så uppgiven? Är 18 månader sen jag började. 18 månader jag bara ser som ett enda slöseri med tid. Sjukvården säger bara till mig att det löser sig ska jag nog se. Fått en utredning som visat nada o h ingenting. Vet inte om jag orkar göra en missfallsutredning nu efter nummer 3 för jag antar den också kommer bli ett stort frågetecken precis som den andra.

Allt är bara usch och blä.

Hur håller ni er samman? Dricker vin ensam kl 15 en jävla söndag bara för jag kan.

• LillaLuna
    Eureka skrev 2018-10-21 17:27:07 följande:

Å jag känner med dig! Inte rättvist någonstans. Trist att inte vården ger bättre respons.. Hade gärna tagit ett glas vin med dig, precis som du säger, bara för att man kan. Ska snart ut och resa på en veckas semester, hoppas det kan göra gott för själen!

Jag ska också ut och resa en vecka! Känns skönt, samtidigt som, bitter bitter, jag kallt räknade med att jag skulle vara gravid när vi åkte. Beställde den för över 6 månader sedan...
  • LillaLuna
    Fröken W skrev 2018-10-22 18:21:22 följande:

Åh det här känns som en tråd för mig! Fick ett positivt grav.test för en dryg vecka sedan, hann vara glad i en vecka innan jag började blöda och få mensvärk. Jag antar att det var missfall, det är det jag ställt mig in på åtminstone. Är det inte galet att man ska behöva vänta två veckor, alt. bekosta privat ultraljud själv?!

Jaja, bara att hoppas att nästa ägglossning sker snart så vi kan försöka igen. Hur var det för er? Har ni kört ny graviditet direkt efter mf? Hur länge blödde ni? Hur lång tid dröjde det innan nästa ägglossning?

Åh, beklagar det förmodade missfallet; det är hemskt och man känner sig så ensam <3 fick MF konstaterat direkt på gynakuten, så behövde aldrig undra iaf...

Jag har haft varierande svårt att få till pluset, första gången dröjde det 8 månader, ytterligare 6 mån för andra, men faktiskt bara 3 mån för det här tredje. Jag har aldrig tagit uppehåll; eftersom det tar sån tid så har jag inte riktigt sett poängen? Kommer ju ändå inte gå på första, så why wait?

Jag blödde i ungefär 10 dagar efter MF, men då hade jag småblött sen en vecka innan bim (5 veckor totalt), så lite oklart med från när jag ska räkna...! ÄL inträffade sen som på cd18 (om MF är cd1); bara 3-4 dagar senare än normalt med andra ord!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt