Linepj skrev 2018-08-14 20:19:27 följande:
Hej,
Undrar om jag får vara med här? Jag har ett pågående missfall just nu i v 6. Jag vet att det är tidigt och när jag tänker logiskt (för det händer ju faktiskt mellan gråtattackerna) så vet jag ju att det är bättre att det hände såhär tidigt och inte senare. Men det gör en ju inte mindre besviken och ledsen. Några dagar efter jag plussat började det komma rosa flytningar, dessa övergick efter några dagar till bruna flytningar (panik men försökte hålla mig lugn för det ?kunde ju vara helt normalt? enligt nätet) men i lördags kom det första färska blodet och idag smärtan och ännu mer färskt blod. Det känns konstigt för samtidigt som jag är ledsen och sörjer vill jag ?bara ha det överstökat? så vi får börja om och försöka igen.
Hur länge är det vanligt att man blöder? Jag hade oregelbunden mens innan, någon annan här med oregelbunden mens - hur lång tid tog det innan du fick äl/mens igen? Och hur är det nu, ska man vänta efter missfall innan man försöker igen? Om man måste vänta på mens så vet jag inte hur det ska gå, sist var det 3 månader mellan mina menstruationer (inte gravid)...
Jag fick Mf i vecka 5+0 och blödde i sju dagar, de sista dagarna var det bara brunt. Jag tog gravtest fyra dagar efter blödningen började och den visade då inte gravid.
Jag fick äl (fast gubbe på äl stickor) 11 dagar efter blödningen slutade (alltså cd 18 om jag räknar från första blödningsdagen)
Jag är på äl +3 idag så jag vet inte om det har tagit sig, men vi försökte iaf :)
Hoppas din cykel kommer igång snabbt igen.