Inlägg från: Tremblement de Terre |Visa alla inlägg
  • Tremblement de Terre

Bli gravid efter missfall följas åt

Hej, jag hoppar gärna in här. Fick missfall i förra veckan, v 6, och blöder forfarande och har fortfarande starka plus. Så ledsen och vill bara få ut allt och försöka igen. Bm säger att jag måste avvakta och att det låter normalt.

Har barn sedan tidigare men det blir mitt och min mans första gemensamma.

Kram till er alla <3

• Tremblement de Terre

Hur länge blödde ni förresten? Jag är på dag 11 av blödningar, startade med brunt sparsamt och kom igång ordentligt för 7 dagar sedan med klumpar och allt.

• Tremblement de Terre
    louisejohansson skrev 2018-08-01 07:36:20 följande:

Visst var det positivt igår mitt svaga test :D imorse på BIM -4 vaknade jag av att jag var tvungen o springa på toa, hängde där ett bra tag men kräket kom aldrig men illamåendet släpper inte. Tog nytt test :D

Grattis!! Vad underbart och hoppfullt!
  • Tremblement de Terre

Jag försöker tänka positivt nu, på dag 13 av blödningar. Brösten börjar kännas lite mindre svullna men ska vänta med att testa till helgen iallafall. Men vad jobbigt det är att inte kunna bada!! Och jag avskyr bindor och trosskydd, och särskilt i den här värmen. Känns så instängt och ofräscht. Kan man använda tampong eller vad tror ni? Helst ska man väl inte stoppa in något pga infektionsrisken? Hemma går jag utan och tar hellre lite droppar i trosorna för att få lufta lite men när jag är ute och rör på mig rinner det till mycket mer.

• Tremblement de Terre
    Anonym (??) skrev 2018-08-01 17:15:06 följande:

Testet jag tog i torsdags visade sig vara positivt, hcg verkar stiga, jag mår illa och brösten ömmar! Vågar välkomna en ny graviditet fyra veckor efter MA :D

Känns otroligt overkligt! Men har så mycket mer symtom nu är sist, så hoppas verkligen att det går vägen den här gången!!! :)

Jättestort grattis!! Vad skönt att det gick så fort!
  • Tremblement de Terre
    Förstabarnet33 skrev 2018-08-03 13:36:27 följande:

Jag hoppar in här, men kommer ändå ligga lågt. Jag fick missfall igår efter att vattnet gick i onsdags kväll, vecka 18. Efter att jag blivit informerad om att fostret inte kommer kunna utveckla lungor och njurar ordentligt utan fostervatten födde jag igår ut en liten pojke som nästan omedelbart somnade in och försvann. Allt är ju väldigt nytt och chocken har inte hunnit lägga sig.

Anledningen till att jag går med här är för att kunna läsa och få hopp och glädje om att man kan bli gravid igen ganska snabbt. Jag kan inte beskriva sorgen idag och jag känner mig helt tom och matt efter gårdagen.

Jag håller tummarna för att ni alla ska få ett pluss så snart som möjligt. <3

Jag är så ledsen för din skull... det kanske inte hjälper alls just nu, men jag har en vän som tvingades avbryta sin graviditet kring v 18 pga de upptäckte på rum att fostret inte var livsdugligt. De blev gravida väldigt snabbt efter det och fick ett friskt barn.

All kärlek och styrka till dig, stor kram.
  • Tremblement de Terre

Jag fick missfallet konstaterat idag. Åkte in till gyn i morse och de hittade ingenting i livmodern men en vätskeansamling i ena äggledaren. hCG på 250 så jag ska tillbaka om några dagar och kolla om det sjunker som det ska.

• Tremblement de Terre
    Agnesmamma2012 skrev 2018-08-06 14:30:31 följande:

Jag beklagar <3 kram på dig

Tack snälla! <3
  • Tremblement de Terre

Jag har fått utomkveds. Fan...

• Tremblement de Terre
    Deeluxee skrev 2018-08-06 20:49:13 följande:

Men åh neej :(

Beklagar så <3

Tack... de misstänkte det i helgen och idag ännu mer pga hCG. Ska in igen på onsdag och se om det kommer ut av sig själv eller om det blir operation. Fan fick vara glad i fem dagar och sedan gråtit varje dag i snart tre veckor. Gravidhormoner plus ömma bröst på det utan att det blir något barn.

Solskenshistorier om utomkveds tas tacksamt emot!

Kram alla.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt