• eaalin

Bli gravid efter missfall följas åt

Åh fina ni som kämpar! Hoppar in här i tråden!

Jag är med er, fick missfall på vårt första försök nu i augusti i v.5 och jag var helt förstörd för jag längtar ju så. Man blir så rädd att man inte kan bli gravid och man får så många tankar.

Blödde i 5 dagar under missfallet och tror jag hade ägglossning för 2 veckor sedan och hoppas innerligt att ingen mens kommer nu... Är så rädd... Man letar symtom men vågar inte hoppas och tro på något. Vågar inte vara positiv.... Tänker att mensen kommer komma... Men vill inte ...

• eaalin
    Anonym (2 missfall) skrev 2018-09-18 18:21:23 följande:

Tråkigt att höra om ditt missfall. Hoppas du blir gravid nu och att den stannar kvar. När har du tänkt göra ett graviditetstest? :)

Hoppas de med :( tack! Jag vet inte jag är så rädd för att testa för tidigt utan väntar hellre. Ska ha mens snart i slutet av veckan/början på nästa. Så svårt veta när den kommer men då.någon gång om man räknar från missfallet.... Kommer den inte ska jag nog ha is i magen i någon vecka innan test. Har lärt mig av misstaget att testa för tidigt... :(
  • eaalin
    Anonym (2 missfall) skrev 2018-09-21 13:08:35 följande:

Jag fick missfall i vecka 6, vi hade hunnit sväva på moln några dagar mellan positivt graviditetstest till att det började komma brunt blod som sedan övergick till rött. Redan dagen efter blödningarna startade visade testen negativt igen. Jag kände mig redo att bli gravid direkt. På något sätt ville jag väl skaka av mig missfallet "det är ju så vanligt med tidiga missfall" och jag ville ha revansch!

Blev gravid direkt utan att hinna få mens. Något som vi inte trodde skulle hände eftersom det hade dröjt över ett år innan vi fick plus vid graviditeten som blev missfall i vecka 6.

När vi passerade vecka 6 med den nya graviditeten började vi slappna av lite, och hoppas. Men ändå inte bli allt för glada. Jag hade små symptom i början men sen nästan inget. I vecka 9 började bruna blödningar, de gick sedan över till rött denna gång också. Inte mer än mensvärk så hoppades på något vis ändå att det inte var någon fara. Vågade inte fara på ultraljud då jag inte ville se ett pickande hjärta ifall den ändå inte kunde stanna. Så vi väntade.. efter 1,5 veckas blödningar gled hinnsäcken med den lilla kvar i ut från mig. Villen chock det blev ändå..

En del av mig ångrar att jag inte gjorde ett ultraljud ändå, då kanske jag hade fått någon ledtråd till varför vi fått 2 missfall. För nu har jag verkligen ingen aning.

Trodde inte jag skulle ta missfall så hårt innan jag var med om mitt andra. Och jag verkar inte kunna släppa det helt enkelt. Vi har väntat in en mens denna gång så jag inte kände mig redo direkt efter. Har ägglossning nu i helgen men vi har besök av släkt, så tror inte vi kommer få tillfälle att försöka göra ny bebis, vilket gör mig ledsen. Vill så gärna få ett syskon till 2 åringen här hemma.

Jag är så rädd för att få ett tredje missfall då jag väl blir gravid igen. Jag har som ingen att prata med heller då vi inte berättat om våra missfall. De få jag berättade för bor dessutom i en annan stad.

Jag hoppas verkligen att ni här i tråden blir gravida igen och får behålla graviditeten. Det är så tråkigt att läsa om era MF och MA.

Fina du känner så med dig och det gör ont i mig men jag vet att det kommer bli er tur snart, likaså min och min sambos.

Jag fick min mens igår. Jag var beredd på det men kändes som en kniv i hjärtat igen precis som missfallet. Känns som jag aldrig kommer få bli gravid, få bli mamma.

Jag är med så rädd. Men man får tänka att det händer många och att det är vår tur snart. Men ja vet knappt om jag tror på det, jag vågar inte tro och hoppas. Ja vet, detta är "bara" vårt andra försök och de kan ta tid men man blir ju orolig att de är något som är fel....
  • eaalin
    MammaTilltvå27 skrev 2018-09-21 11:50:31 följande:

Hej. Var så glad för vi hade fått plus på stickan i juli. Men så i söndags började jag blöda och åkte in till akuten o de konstaterades att jag fått ett väldigt tidigt MA. Inte ens ett foster kunde synas. Utan en tom liten hinnsäck. Och jag var i vecka 12. Fick bli skrapning till slut.

Konstigt nog känner jag mig redo för att bli gravid igen.

Hade vart skönt att följas åt och se andra som vart med om liknande.

Inget kul att npgon någonsin ska behöva uppleva något sånt här. Men kanske kan va skönt att höra andra som vart med om samma och som sedan blir gravida igen och att de då blir lyckat. Man är ju lite rädd att man ska få ett MA Eller MF igen. Kram till er alla

Beklagar!

Klart vi följs åt alla och stöttar varandra, vi som förstår hur det är. De är de värsta man kan uppleva, man tror att allt ska gå så lätt och vara så underbart men de är långt från de, de är inte bara att skaffa barn.. tyvärr...

Man är livrädd... Kram till dig
  • eaalin
    Wictoria90 skrev 2018-09-19 18:01:11 följande:

Jag har haft 3 missfall under 17/18, med det sista missfallet i början av februari, sedan dess har det inte gått för oss heller, vill ju så gärna att det ska ta sig igen!

Önskar så det tar sig och att all går vägen för er snart!
  • eaalin
    Anonym (2 missfall) skrev 2018-09-22 13:05:30 följande:

Kanske det blir ett barn för oss tillslut. Jag är ändå glad att jag har vår spralliga 2-åring här hemma. Tog 2,5 år innan vi blev gravid den gången, men var inte alls så rädd för missfall då. Nu när jag vet hur jobbigt det är både fysiskt och psykiskt så är rädslan så jobbig.

Tråkigt att du fick mens.

Det är ju det som är så jobbigt med missfall, att smärtan fortsätter efteråt. Varje mens är som plågeri när man önskar barn så mycket.

Klart ni får vara oroliga hur många eller få försök ni har bakom er. Men det är nog som du säger att tillslut blir det er tur med. I vilken vecka fick du missfall? Och hur lång tid har det gått sedan dess?

Jag var i vecka 5 så de var tidigt och fick missfall 20 augusti...
  • eaalin
    Anonym (2 missfall) skrev 2018-09-23 15:40:47 följande:

Verkligen tråkigt.. Jag håller tummarna att det tar sig nästa ägglossning för er.

Tack snälla! Jag önskar verkligen de
  • eaalin
    Anonym (Mf) skrev 2018-09-23 21:42:19 följande:

Vill bara meddela den glada nyheten att jag idag, två månader efter mitt missfall, plussade igen :)

Håller tummarna för att den lill* får stanna den här gången <3

Åh grattis önskar er all lycka!!!

Hoppas jag med får plussa nästa månad vilket då är två månader efter mitt missfall. Hade hoppats på nu men mensen kom tyvärr.

Försökt ni månaden efter missfallet?
  • eaalin
    Anonym (Mf) skrev 2018-09-24 21:04:00 följande:

Tack för alla gratulationer, de värmer i hjärtat :)

Ja vi försökte direkt månaden efter, men då tog det sig inte. Fick jättesen äl den månaden, vet inte om det kanske inte hann fastna innan mensen kom.

Okej samma som här då. Hoppas på nästa månad nu.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt