Bli gravid efter missfall följas åt
Hej tjejer!
Känner ?tyvärr? att jag platsar här med er om ni förstår mig rätt :)
Började blöda 17/4, fick konstaterat missfall 20/4 och på vul såg läkaren att livmodern var helt tom dvs allt borta. Neg gravtest där och då med enligt honom och troligen äl runt 20/4 sa han!
Tog äl test samma dag när jag kom hem som visade positivt ! Idag 4 dagar senare visar grav test (testa tidigt ) ett svagt plus!
Den enda förklaringen jag är att jag valde ett gravtest som är mer känsligt än vad läkarens var i fredags?! Går ju inte rent tidsmässigt att det skulle va en ny graviditet hur mycket jag än önskar! Eller hur?
Hur lång tid tog det för er tills gravtest visade negativt efter missfall? Jag är ju på dag 8 efter missfall om det började samma dag jag började blöda..
Fy vad detta är jobbigt och fy vad det är svårt att tänka på annat! En stor kram till er alla! Någon gång blir det våg tur igen <3
Men hur länge man blöder etc kan ju vara olika från person till person.. Jag tycker att du ska avvakta tills blödningen avtar och sedan ta ett nytt test :) Första och andra månaden efter MF var värst tycker jag då man har sån enorm längtan och inget tålamod alls.. Men det kommer tillslut ett nytt plus! :)