Inlägg från: Sommarhopp |Visa alla inlägg
  • Sommarhopp

Bli gravid efter missfall följas åt

Jag och min sambo fick äntligen ett plus efger 1.5 års försök och ivf. Tyvärr fick jag missfall i v 6 för 2 veckor sedan. Vi var på kliniken igår på nytt möte och kommer göra ett nytt försök nästa månad. Men är redan nu orolig för ett nytt missfall innan vi ens fått ett plus...

• Sommarhopp

Jag förstår ingenting. Jag var på ultraljud efter mitt missfall där läkaren konstaterade att jag redan haft ägglossning igen någon dag innan ultraljudet. Samtidigt så fick jag utslag på äl stickorna knappt en vecka efter ultraljudet och har fortfarande inte fått mens. Den kommer alltid 11 dagar efter ägglossning och är nu 4 dagar sen. Fast om jag ska lita på ägglossningdtestet så ska den inte komma förrän imorgon. Ska man tro på ultraljudet eller äl testet tro? Och är det vanligt att mensen blir sen efter missfall? Tog ett gravtest för några dagar dedan, men det var negativt tyvärr.

• Sommarhopp

Jag har fortfarande inte fått någon mens. Vill att den ska komma nu så fort som möjligt så vi kan gå vidare med ivfen. Vi fick 3 blastocyster till frysen så planen är att sätta in en av dom i nästa cykel om någon av dom överlever upptiningen.

• Sommarhopp
    Imra skrev 2018-04-19 19:40:06 följande:

Nästan starkare positivt äl-test idag, någon mer som haft positivt äl två dagar i rad? :)

Jag har nästan alltid minst 2 dagar när test strecket är starkare än kontrollstrecket.
  • Sommarhopp
    Imra skrev 2018-04-19 20:03:43 följande:

När brukar du tänka med att din äl är då? Idag eller imorgon?

Det är olika. Jag tempar också och ibland blir temphöjningen dagen efter och ibland blir den 4 dagar efter.
  • Sommarhopp

Idag är en tuff dag. Min kollega berättade idag på våry måndagsmöte att de väntar barn. Samma bf som jag skulle ha haft om jag inte fått missfall... Jag vill så gärna vara glad för deras skull, men under mötet när vi fick veta fick jag kämpa mot gråten. Ingen på jobbet vet att jag varit gravid och fått missfall, så det var bara att le och försöka se glad ut. Men just nu känns det bara som ett hån. Vi har försökt så länge. Livet känns så orättvist!

• Sommarhopp
    Milian03 skrev 2018-05-16 15:44:20 följande:

Ni som testar med stickor.

Hur är era äl-test EFTER ni haft positivt?Är de helt blanka eller är de fortfarande starka men ej positiva och sjunker sen teststreckets styrka några dagar efter eller hur är det?

För mig är det starka test i ca 4-5 dagar där test strecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
  • Sommarhopp
    Systeryster33 skrev 2018-05-17 14:35:16 följande:

Gullig du är! Tror jag fick världens svagaste plus i morse, men extremt svagt på stickan så räknar det inte som positivt! Tempen är låg med, precis över CL.. känns konstigt om jag skulle vara gravid, men mina bröst ömmar, lätt illamående emellanåt och känner mig annorlunda i kroppen.. dock rädd för nytt missfall på g i så fall eftersom tempen är så låg! (Äl+11 idag)

Hur går det för dig? :)

Jag plussade ju i måndags, men min temp är inte heller hög. Den håller sig kring 36.7. Sist jag blev gravid med missfallet så låg tempen mellan 39.9 och 37. Men den här gången känner jag av hormonerna mer, och plusset blir starkare och starkare så jag hoppas det går vägen den här gången, trots låg temp.
  • Sommarhopp
    EIJ90 skrev 2018-05-17 15:41:18 följande:

Grattis till plusset!! Har jag helt missat.

Har ni barn sen innan? Hur mår du?

Jag kan inte låta bli att vara orolig för nytt mf. Hur ska man klara de första veckorna?

Kram <3

Tack! Vi är så lyckliga! Nej, inga barn sedan tidigare. Har försökt i 1.5 år utan tillstymmelse till plus föfutom vid förra ivfen som tyvärr blev ett missfall och så nu ett plus igen. Jag mår jättebra. Blir akut trött ibland, men det går ofta över fort. Lite växtvärk i magen, men inget som stör. Lukter luktar mycket mer, inte nödvändigtvis illa. Men allt luktar något. Till och med vatten... Jag tycker att det är rätt fascinerande.
  • Sommarhopp
    Systeryster33 skrev 2018-05-17 15:43:51 följande:

Men 37,7 är rätt mycket högre än 37,4 :)

Sist hade jag 37,7 som högsta (det som slutade med missfall!) har du lust att visa din kurva med?

Kram

Nä, 36.7 har jag. Inte 37.7 :) Ibland oekar tempen upp mot 36.8, men bara när jag tempat flera gånger på raken. Första gången blir det alltid 36.7.

• Sommarhopp

Jag har blivit helt knäpp i huvudet av mina missfall känns det som. Nu är jag gravid igen och testar 2 gånger om dagen för att se att styrkan på testen ökar som den ska. Självklart gjorde de inte det i början heller, på morgonen var testen nästan blanka men tydliga på eftermiddagen, för att nästan inte synas igen morgonen efter. Kändes inte alls bra och jag räknade mer o mer med att även det här skulle bli ett missfall. Men idag tog jag ett digitalt test istället som sa 2-3 veckor, och jag är i v 4+1 idag så det stämmer ju. Nu kan jag kanske slappna av lite, och inte testa på ett tag. Imorgon ska jag ringa min ivf klinik och berätta att jag är gravid och boka tid för ultraljud. Hoppas på att få det så fort dom möjligt.

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt