Bli gravid efter missfall följas åt
Om man haft 3 missfall i rad utan barn emellan dessa 3 missfall så kan man få göra en missfallsutredning. Kontakta Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och säg att ni vill göra en sådan utredning. Det kan vara några månaders väntetid.
Jag och min man blir lätt gravida naturligt men alltid missfall innan v.12, och efter 3e missfallet fick vi göra en missfallsutredning. Men den visade tyvärr inget för de tog för få prover. Inte ens ett spermatest fick vi ta.
Men jag kan berätta att det finns mer hjälp att få även om ni gör en sådan utredning men den inte visar något.
Efter 4e missfallet hittade jag denna tråd:
"Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Vi åkte till Life clinic i Aten och fick en större och bättre utredning än den i Sverige. Det visade sig att jag har en kogulationssjukdom och överaktivt immunförsvar som orsakar missfallen. Behandlingen består av Intralipiddropp, kortisontabletter, Fragmin och Trombyl.
Jag kan varmt rekommendera boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Finns på Adlibris och Bokus för ca 200kr.
Så ge inte upp, det finns alltid (minst) en orsak till missfall-det gäller bara att hitta den/de !