Är misstro samma sak som psykisk misshandel?
Är en förälder som gång på gång misstror sitt barn trots att barnet talar sanning det samma som en slags psykisk misshandel? Det kan ju inte vara bra att aldrig bli trodd på och hela tiden ifrågasatt?
Är en förälder som gång på gång misstror sitt barn trots att barnet talar sanning det samma som en slags psykisk misshandel? Det kan ju inte vara bra att aldrig bli trodd på och hela tiden ifrågasatt?
Ja. Min mamma trodde inte mig eller min syster när hennes ex förgripit sig på oss. Det var ren förnedring att det stod mellan hans vuxna ord mot oss barn att argumentera vår sak.
Tro ditt barn först eller säg i alla fall "jag hör vad du säger och förstår att du känner så" sen kolla upp det. Men avvisa aldrig ditt barn. a l d r i g. Precis som du avvisar inte din partner du lyssnar alltid och visar förståelse - så det ska vara för att båda ska må bra alla fall
Nej, det är det inte.
Om du någon gång får uppleva psykisk misshandel kommer du märka vilken oerhört stor skillnad det är. Som natt och dag.
Det finns helt enkelt människor som inte tro på något. Jag känner massor. Jag hänger inte upp mig på de för jag vet ju vad som hände. Att de inte tror är deras förlust.
Min mamma är likadan. Hon har aldrig trott på något jag sagt. Aldrig intresserat sig för mig. Min Pappa har varit mitt allt. Så som en förälder bör vara.
Jag har lärt mig att leva med att det inte går att ändra på människor.