• fluu

6 månaders bebis ska äta..?

Mår hon bra måste du inte ge henne någon "riktig" mat alls. Låt henne ta det i sin takt. Min unge åt inte ordentligt av "riktig" mat fören hon var över året. Bröstmjölk är bra skit. En sexmånaders är pytteliten.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    IrriteradMamma skrev 2018-03-30 17:05:22 följande:
    Det där behövde ja höra. Även om jag inte oroar mig för min 11 månaders som inte är intresserad av riktig mat så är det skönt att veta att det varit lika för någon annan :)
    Det är en himla hets med mat idag. Vi hade tur och hade en bra bvc-sköterska som var lugn hela vägen och också lugnade oss. Vår dotter ville alls inte bli skedmatad och ville aldrig ha puré. Hon ville själv ha kontroll på sitt ätande och vill än idag. Så vi började med blw till sist och så lossnade det sakta och hon började äta mer efter ett år. Det gick fint med bröstmjölk fram tills dess. Idag är hon en sexåring som äter som en häst.
    fjanten skrev 2018-03-30 17:31:10 följande:
    Samma med min yngsta som snart är 1 år och 3 månader. Hon vägrade äta det mesta tills hon var kring året. Vi ammar fortfarande mycket, men sakta börjar hon äta mer och mer riktig mat. Inga fel på henne!
    Precis. Jag tycker(och vårt bvc håller med) att bvc-kurvor och rekommendationer mest skapar oro. Alla barn är olika, men nästan allt är normalt för det. Precis som med vuxna.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden 6 månaders bebis ska äta..?