Inlägg från: Anonym (förskollärare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förskollärare)

Föräldraledig, ha äldsta hemma hela sommaren också?

är lite trött på dessa frågor. jag hade min 2 åring hemma hela sommaren när jag var nyförlöst och jag hade rätt att ha henne på förskolan. men varför lämna där? under sommaren finns det inte direkt någon verksamhet, det finns ingen ordinarie personal och man slår ihop sig med andra förskolor .

nu när jag jobbar vill föräldrarna lämna barnen hursomhelst och är själva hemma. det blir för många barn under vissa perioder att våra chefer att ombett oss att jobba när vi vill vara lediga.. e jag förbannad?? ja för jag vill inte att mina barn ska vara på sammanslagningen men tyvärr måste dom de nu för jag måste jobba och "passa" andras barn.

• Anonym (förskollärare)
    NELJ skrev 2018-03-29 23:03:42 följande:

Vad tråkigt att du känner så om verksamheten du jobbar med. Jag vet inte om någon här pratat om att ha barn på förskolan när det sker sammanslagningar dock.

Min erfarenhet är att mina barnen haft väldigt roligt de gånger de varit på (sin ordinarie) förskolan i semestertider. Lite friare och lite lugnare. Har politikerna i kommunen bestämt att man får ha barn på förskola även vid föräldrarledighet så måste det ju vara ok att man utnyttjar det också utan att personalen ska bli sur.

jag älskar mitt jobb men tyvärr kommer det tillfällen man blir lite irriterad ja, som att inte kunna ta ut semester när man vill. barnen ska inte bli lidande. o de flesta som lämnar sina barn är runt 1- 3 år som egentligen borde spendera tid med föräldrarna som kan stimulera sina barn. men ja alla gör dom de vill. jag har iallafall mina barn hemma när jag kan.
Svar på tråden Föräldraledig, ha äldsta hemma hela sommaren också?