Inlägg från: Mångbarnsmammaiskåne |Visa alla inlägg
  • Mångbarnsmammaiskåne

BF December 2018

Hej! Ny här!

Väntar nr 8 lite oplanerat. Nr 7 föddes i januari ????

Börjar bli ordentligt brydd. Gjorde vul i 6+5 som visade foster och gulesäck. Nu i vecka 9 når livmodern nästan till naveln, jag känner den till och med när jag ligger på mage. Både mamma och mormor fick tvillingar (tvåäggs). Tänk om det är två!! BF 29/12.

• Mångbarnsmammaiskåne
    frestelsen skrev 2018-05-26 08:36:56 följande:

Kul med många barn:) men såg man bara ett foster då lär det bara va ett?:)

Sen låter det väldigt tidigt med livmodern så hög redan.. fostret är bara 1,5mm i v9 så även om det är 2 så skulle livmodern inte nå upp dit.. magen kanske är lite mindre uppdragen eftersom du fick barn nyss:) vid v.20 är livmodern vid naveln:)

Jag vet allt det där! Jag har trots allt fått sju barn redan! Och jag har alltid tidigt känt livmodern högre än man "ska" för tiden, men aldrig så stor som nu. Har hört många andra tvillinggravida som just märkt det som ett av de första tecknen. Och tydligen är det fullt möjligt att missa ett foster så tidigt... nåja... tiden får utvisa...
  • Mångbarnsmammaiskåne
    Småbarnsåren skrev 2018-05-26 20:02:12 följande:

Hallå allihopa!

Nu har vi äntligen fått se den lilla därinne på ultraljud och nu är vi i vecka 10

Känns superbra!

Har ni andra berättat för familj och vänner?

Jag hade tänkt vänta ett par veckor till innan jag berättar men blir svårare och svårare att dölja då magen Är så himla svullen

Vill såklart berätta för barnen först men vill heller inte säga allt för tidigt.

Hur har ni andra gjort?

• Mångbarnsmammaiskåne
    Småbarnsåren skrev 2018-05-26 20:02:12 följande:

Hallå allihopa!

Nu har vi äntligen fått se den lilla därinne på ultraljud och nu är vi i vecka 10

Känns superbra!

Har ni andra berättat för familj och vänner?

Jag hade tänkt vänta ett par veckor till innan jag berättar men blir svårare och svårare att dölja då magen Är så himla svullen

Vill såklart berätta för barnen först men vill heller inte säga allt för tidigt.

Hur har ni andra gjort?

Vi tänkte vänta så länge som möjligt. Det är aldrig så poppis med många barn, tyvärr.. men svårt att dölja, helt klart!
Svar på tråden BF December 2018