Inlägg från: Småbarnsåren |Visa alla inlägg
  • Småbarnsåren

BF December 2018

Pasgetti skrev 2018-04-16 12:10:37 följande:

Jag är gärna med här också :D Plussade för första gången någonsin igår, på BIM -4. Har bf 28 december enligt appen :) Är 27 år och bor i Skåne.

jag är gärna med här jag med :) plussade precis som Pasgetti här ovanför BIm - 4 och har även jag bf 28 december om allt går som det ska :)
  • Småbarnsåren

Hur mår ni allesammans? Känner ni av graviditeten ännu?

Jag får en jäkla ?mensvärk? efter jag ätit , ömma bröst, och lite smått illamående till och från

• Småbarnsåren

Tiden har nog aldrig gått såhär långsamt! 
    är det endast för mig?
    känns som jag vart gravid en evighet men har inte ens gått in i vecka 7 enligt min app.

• Småbarnsåren
    Beccha skrev 2018-05-14 12:37:29 följande:

Hej,

Går också gärna med i gruppen. Har också skickat förfrågan om att få vara med på Fb. Jag väntar mitt tredje barn och sambons första. Är beräknad till julafton (en riktig liten julklapp alltså). Var på ultraljud och fick se hjärtat ticka på. <3 Har nästa ul inplanerat den 14 juni, så om en månad alltså. Längtar som galen till dess. ;)

Vad roligt att få se bebis, vilken vecka var du i när du gjorde ultraljud?
  • Småbarnsåren
    Beccha skrev 2018-05-14 12:37:29 följande:

Hej,

Går också gärna med i gruppen. Har också skickat förfrågan om att få vara med på Fb. Jag väntar mitt tredje barn och sambons första. Är beräknad till julafton (en riktig liten julklapp alltså). Var på ultraljud och fick se hjärtat ticka på. <3 Har nästa ul inplanerat den 14 juni, så om en månad alltså. Längtar som galen till dess. ;)

Vad roligt att få se bebis, vilken vecka var du i när du gjorde ultraljud?
  • Småbarnsåren

Var visst lite snabb att skicka iväg nyss haha

Jag ringde idag för att få tid för tidigt ultraljud, fick tid nästa vecka dem ville att man skulle ha passerat 8+0

• Småbarnsåren

Ja verkligen superskoj att ha ett ul inplanerat, hade helst gjort det redan denna vecka men får försöka hålla mig

Tiden går så otroligt långsamt så man blir ju helt knäpp

Jag får betala 550kr för tidigt ultraljud, då är det vanligt ultraljud på magen

Är det någon annan som gjort på magen så tidigt? Trodde egentligen det var VUL som gällde men inte i vecka 8+ tydligen

• Småbarnsåren

Har ni andra börjat äta vitaminer?

Jag äter

Gravidvitaminer

Omega 3 gravid

Järntabletter

Jag som vanligtvis hatar och har jättesvårt att svälja tabletter har tillomed börjat vänja mig haha

Känner ett tryck i nedre delen av magen och att det som drar på bägge sidor av magen speciellt på kvällarna

Så obekvämt att ha jeans eller tajta byxor pga det, känner mig svullen, absolut ingen riktig gravidmage men har bog svullnat upp en del endå tarmar mm så tycker också det är lite svårt att ha tajta åtsittande tröjor känns som folk skulle reagera

Hur känner ni andra?

Jag går in i vecka 9 imorgon någon annan som känner liknande?

• Småbarnsåren

Hallå allihopa!

Nu har vi äntligen fått se den lilla därinne på ultraljud och nu är vi i vecka 10

Känns superbra!

Har ni andra berättat för familj och vänner?

Jag hade tänkt vänta ett par veckor till innan jag berättar men blir svårare och svårare att dölja då magen Är så himla svullen

Vill såklart berätta för barnen först men vill heller inte säga allt för tidigt.

Hur har ni andra gjort?

Svar på tråden BF December 2018