Inlägg från: SamiraBudva |Visa alla inlägg
  • SamiraBudva

BF December 2018

Följer gärna! Plussade 5 dagar sedan BIM+6 och har bf den 11 dec enligt vissa appar.

Gravid vecka 4+4! Första barnet och gravid direkt efter ett missfall.

Hoppas det går hela vägen denna gång!!!????

• SamiraBudva

Hade faktiskt varit roligt och veta vilka gravsymptom ni alla fått såhär tidigt!

Mina symtom:

Dagar innan bim fick jag överdrivet mycket finnar i ansiktet!

Vid bim trodde jag att jag skulle få mens eftersom jag hade den värsta mensvärken! Kändes som att någon knivhögg mig i underlivet i ungefär 1 min.

Väntade på mensen från BIM till BIM+6 molvärk hela tiden, värst på natten o morgon av någon anledning. Kände att nej nu måste jag köpa ett test och hoppsan, där kom ett väldigt svagt +.

Efter BIM+6 till BIM+ 11 som är idag, har jag haft illamående. Inte till den graden att jag vill kräkas men man känner av det till och från. Ömmande bröst, molvärk och andfåddhet!

Berätta gärna vad ni har för symtom!

• SamiraBudva

Oj vad synd att man inte får vara med i gruppen. Hade verkligen behövt det speciellt nu när jag blev gravid efter missfallet.

Finns det bara en Facebook grupp, eller kan man hitta fler bf december?

• SamiraBudva
    norrland91 skrev 2018-04-10 23:50:04 följande:

Nån annan som är sjukt frusen???

Jag va det lite i början
  • SamiraBudva
    sussjohansson skrev 2018-04-10 21:43:12 följande:

Jag har startat en =) så man kan maila sin mailadress till mig så lägger jag till er

Är det din grupp som är Gravid bf 2018 med en geavidmage som bakgrundsbild ????

Gav dig min mailadress men inget har hänt. Har blommor som profilbild och heter Umm
  • SamiraBudva
    norrland91 skrev 2018-04-11 21:53:49 följande:

Nån mer som är galet rädd för missfall??? Tar typ bort all glädje med min graviditet. Går bara runt och försöker förbereda mig på det värsta så jag inte skulle bli så ledsen. Fast jag vet ju att jag skulle bli helt förkrossad oavsett. Herregud hur ska jag stå ut med denna rädsla...

Jag med???????? blev gravid direkt efter missfall och plussar stark utan några gravsymptom alls typ
  • SamiraBudva
    S79 skrev 2018-04-12 19:26:44 följande:

Har ni ringt mvc än? Jag kommer inte ihåg när jag gjorde det med första barnet... gör man det redan?

Tid den 24 april, kommer vara i vecka 7
  • SamiraBudva
    bebislängtan25 skrev 2018-04-16 07:50:37 följande:

Ni som varit gravida tidigare, hur har ni haft det med symptom? För jag är i vecka 7 (6+3) och jag har haft sååå ömma bröst men nu känns de inte alls lika ömma, molvärken kommer och går, dock har jag blivit extremt täppt i näsan. Är bara orolig att det är MF på g, hoppas och ber att allt går vägen, men hur har ni haft det med symptom?

Är i vecka 5+5 och inga symtom alls heller ! Hade illamående, trötthet samt liten ömma bröst som försvann cirka två dagar sedan.. orolig!
  • SamiraBudva
    michimichi skrev 2018-04-16 11:46:41 följande:

Hej! Plussade idag, bim på onsdag. Andra barnet, försökt i 6 månader så blev väldigt chockad när strecket dök upp denna omgången! Och starkt med för att vara 2 dagar innan tyckte jag!

Grattis! Kanske tvillingar hehe
  • SamiraBudva
    Tumvante skrev 2018-04-16 22:58:50 följande:

Om du inte fått svar ännu, kan du skicka PM till mig så skickar jag länk med inbjudan :)

Hejsan , går ej att skicka mail! Hade ni kunnat kontakta mig så kanske man kan skriva
  • SamiraBudva

Vill bara se ifall någon här inne kan vet vad detta är för smärta.

Speciellt på morgonen men också på kvällen kan jag ibland få en svår smärta dör blygbenet är som oftast försvinner efter 2-5 min. Sen håller det sig så hela dagen, för att komma till bara på morgonen.

Smärtan kan ibland kännas lite vid svanskotan också ungefär och stråla ner till benen.

Ej varje morgon men ungefär varannan.

Någon som känner igen? Vecka 6+2

• SamiraBudva
    Hedgehog skrev 2018-04-20 21:26:22 följande:

Hej på er! V 7, 6+1 här. Har mått väldigt illa de senaste dagarna. Brösten är svullna och större än vanligt. Väldigt ömma. Går upp och kissar på nätterna. Kunde inte tänka mig att jag skulle känna så mycket så tidigt. Roligt men väldigt jobbigt med illamåendet! Fy. Någon annan som mår riktigt illa? Jag ringde mvc i måndags och fick tid för första mötet samma dag. De tog skölkörtelprover och jag loggade in på 1177 igår och såg att de proverna var bra. Fått KUB UL bokat till 4 juni <3

Är på 7+3 mår överdrivet illa utan att kräkas, mår så psykiskt dåligt pga jag äcklas så mycket utav vissa grönsaker som lök och paprika att jag knappt kan sova ibland och det är något som inte vill försvinna. Har tid mödrar vårdcentralen den 26 april! Får se
Svar på tråden BF December 2018