Inlägg från: Elliot1 |Visa alla inlägg
  • Elliot1

BF December 2018

Här är en till. Har precis plussat, sex månader efter ett missfall.. Orolig men glad :)

• Elliot1

Tack detsamma :) Min förra graviditet gick jag med i några grupper som jag sen fick gå ur igen. Det var lite småjobbigt så därför kommer jag nog vara rätt tyst de första veckorna.. Men följer gärna! Hoppas tiden går fort så man kan våga slappna av lite :) Är i vecka 5 nu och förra gången gick jag till vecka 7.

• Elliot1
    Lilo91 skrev 2018-03-28 21:24:41 följande:

Det kan jag absolut förstå, framförallt om man har ett missfall i bagaget. Är det första barnet?

Ja, man hinner planera och föreställa sig mycket på några veckor ;) Så ligger lite lågt denna gång. Det är första barnet! Är 29 år gammal. För er då?
  • Elliot1
    Lilo91 skrev 2018-03-29 07:47:59 följande:

Andra för mig (fjärde för sambon) men hans är stora 12 och 15 i år. :)

Ja sorry jag läste lite för snabbt :) Spännande!
  • Elliot1

En fråga till er alla, hur mår ni? Jag är så jävla trött hela tiden.. :)

• Elliot1

Hej! Jag är gärna med i FB-gruppen. Ville inte gå med först då jag gärna ville att det skulle gå några veckor först men samtidigt vill jah gärna ha några att dela tankar med :) Vem ska jag skicka min mailadress till? :)

• Elliot1
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-11 06:30:59 följande:

God morgon!

Jag har blivit dunder förkyld och undrar om det är farligt att ta Ipren/alvedon nu när jag är gravid?

Tack!

Jag har också varit superförkyld i veckan och har tagit någon enstaka alvedon när jag verkligen behövde samt Otrovin nässpray! :) Ipren ska man väl undvika.
  • Elliot1
    norrland91 skrev 2018-04-11 21:53:49 följande:

Nån mer som är galet rädd för missfall??? Tar typ bort all glädje med min graviditet. Går bara runt och försöker förbereda mig på det värsta så jag inte skulle bli så ledsen. Fast jag vet ju att jag skulle bli helt förkrossad oavsett. Herregud hur ska jag stå ut med denna rädsla...

Jag har haft ett missfall och jag förstår precis hur du känner. Man är livrädd! Det är fruktansvärt att gå igenom men. Men jag tror det är bra att försöka tänka bort de tankarna, missfall får man ibland och det finns verkligen iiiingenting man kan göra åt det såhär tidigt. Det är kroppens sätt att säga att detta foster inte var livsdugligt.. Man kan inte förhindra det. Jag menar såklart inte att man inte får oroa sig, för det gör man och det är ju helt naturligt. Men försök verkligen att njuta och tänk att du väntar barn och inte väntar missfall. Tänk istället på alla graviditeter som faktiskt går bra. Händer det så händer det och då får man bryta ihop och komma igen.. <3
  • Elliot1
    LifeOfBullshit skrev 2018-04-19 07:01:35 följande:

Jag smyger in lite försiktigt här! Allt känns så sjukt just nu, var ju övertygad om att jag aldrig skulle bli gravid. Efter 14 månader tog det sig! Jag är 23 och min man 27, vårt första barn och mitt första positiva graviditetstest! Känner mig sjukt nojig men ska försöka njuta av tanken så mycket jag bara kan :) Jag som har haft så låg drivkraft de senaste månaderna känner mig plötsligt full av ny energi och inspiration :D så att jag hade kunnat renovera om hela lägenheten med denna energin! Haha. Jag hänger gärna här, är lite nojig att gruppen på Facebook på något vis skulle råka dyka upp för nära och kära innan vi väljer att berätta :) beräknad BF 25:e dec. Kanske blir ett litet jesusbarn haha!

Åååhhhh hoppas allt går bra för alla nu <3

Hej!! Grattis grattis!!! :) Tänk att det går tillslut! Jag känner igen ditt användarnamn väldigt väl, tror vi snackade lite för längesen.. Aja spelar ingen roll, ville iallafall bara gratulera :) Gällande gruppen så är den hemlig och dold, jag var lite rädd att nån jag kände skulle vara med i den, men oddsen för det är nog rätt små.
  • Elliot1
    LifeOfBullshit skrev 2018-04-19 09:39:47 följande:

Det är faktiskt fullt möjligt nu när du säger det! :O :)

Tack så hemskt mycket! :D

Åh jag är bara överdrivet nojig att något ska gå fel, men det är nog bara inbillning! Hur kommer man åt den? :O

Kul :)

Hm, förstår verkligen nojan över att gå fel och visst ska man vara medveten om att det KAN gå fel (fick själv ett mf förra året). Men jag tror det är viktigt att man försöker njuta och inte oroa sig över saker man ändå inte kan påverka. Jag tror det kommer gå jättebra!! :)

Såg att du blivit inbjuden till gruppen också!
Svar på tråden BF December 2018