Ess skrev 2018-04-06 16:42:28 följande:
Vilken del fattar du inte. Deras vardag påverkas inte överhuvudtaget, eftersom de inte varken behöver fixa nytt boende, flytt och försäljning osv.
De vet vart de kommer att bo och vad som händer imorgon, vilket de som bott med den avlidne inte har en aning om.
För de flesta av oss är detta inget problem eftersom boendet är belånat och egentligen inte värt något i rena pengar. Men ts räknar tydligen med att deras boende kommer att stiga väsentligt och därför måste de reda ut allt sådant här innan de köper något.
Vilken del jag inte fattar?
Att du tror att du vet hur folk påverkas av att en förälder dör. Att du påstår att man inte påverkas ALLS enbart pga att man inte lever med den förälder som dör.
Jag "fattar" inte hur man kan vara så Själv centrerad att man inte kan förstå att människor upplever sorg på olika sätt och att man inte kan säga hur någon annan påverkas.
Jag "fattar" inte hur man kan låta sina högst personliga negativa känslor påverka en till den grad att man slutar se ett "barn" sedan innan som en person med känslor och anknytning till sin förälder.
DET är vad jag inte fattar
..
Ess skrev 2018-04-06 16:42:28 följande:
Vilken del fattar du inte. Deras vardag påverkas inte överhuvudtaget, eftersom de inte varken behöver fixa nytt boende, flytt och försäljning osv.
De vet vart de kommer att bo och vad som händer imorgon, vilket de som bott med den avlidne inte har en aning om.
För de flesta av oss är detta inget problem eftersom boendet är belånat och egentligen inte värt något i rena pengar. Men ts räknar tydligen med att deras boende kommer att stiga väsentligt och därför måste de reda ut allt sådant här innan de köper något.
Återigen. FATTAR du inte att ens vardag kan påverkas av att förlora en närstående ÄVEN om man vet var man bor, går till jobbet varje dag osv?