Inlägg från: Anonym (Tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej)

6:e aborten rädd vad barnmorskan tänker

Jag har gjort sju aborter och ingen har sagt något förutom att jag fått preventivmedelsrådgivning (som varit jättedåligt). Jag räknar inte missed abortion och utomkvedes som abort, isf hade jag två till.

Är det tidiga aborter är det ingen fara.

• Anonym (Tjej)

De kan se vilka du gjort innan om du bor i samma landsting och kan se om du går på preventivmedel. Vill du ha en ursäkt kan du skylla på kondom som sprack. Jag vet inte om kopparspiral, det är nog olika på olika ställen.

• Anonym (Tjej)

Nu vet jag inte hur det är för TS men kondom funkar inte för alla. Funkar inte för mig tex. Jag får sveda i underlivet trots allergikondom och den håller sig inte fast på min partners penis så han måste ha underlig form eller något. Den rullar ner så den bara sitter på toppen och faller lätt av. Har provat olika storlekar.

Mår dåligt av alla hormoner plus att jag blivit gravid trots p-piller ett par ggr så de funkar inte för mig. Stora smärtor av kopparspiral. De flesta av gångerna jag har blivit gravid har varit när jag gått på piller efter gyns rekommendation. Har provat flera olika sorter som alla skulle vara -så- säkra.

Gör nu så att jag använder en fertilitetsapp och har avbrutet och avstår helt under appens fertila dagar. Alternativet är aldrig mer sex och är inte beredd att avstå det tyvärr.

Det behöver inte vara slarv för att man blir gravid av misstag.

• Anonym (Tjej)
    SysterY skrev 2018-03-26 13:37:52 följande:

Att inte skydda sig är slarv.

Använder man sk säkra perioder (vilket inte alls är säkra) eller fertilitetsapp så är man fortfarande medveten om att det fortfarande finns en risk för graviditet. Och man tar ansvar.

Att använda abort spm preventivmedel är inte att ta ansvar.

Om inget preventivmedel funkar får man antingen avstå sex helt eller så använda det som funkar bäst, hoppas på det bästa men ta konsekvensen (abort) om det ej funkar. Inte mkt mer att göra. Det är inte slarv utan noggrant avvägande.
  • Anonym (Tjej)
    SysterY skrev 2018-03-26 13:58:33 följande:

Att göra abort är inte att stå för konsekvenserna. Att använda abort som preventivmedel är slarv.

Nej slarv är när man råkat göra något för att man inte tänkt igenom det ordentligt. Har man gjort det och bestämt sig så är det inte slarv.
Svar på tråden 6:e aborten rädd vad barnmorskan tänker