• Akira Öken

Är detta otrohet? Borde jag lämna?

Du har alla bevis du behöver för att fatta ett beslut. Det är bara du som kan bestämma över hur mycket du själv anser dig vara värd och hur du accepterat att bli behandlad i en relation.

• Akira Öken
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2018-03-25 14:57:04 följande:

Tack allihopa för att ni tar er tiden att svara, känns som att jag har en liten armé med främlingar som backar mig ??

Jag har varit hos vänner hela gårdagen efter att han berättade (skrek) på mig att jag borde dra åt helvete och att han i veckor känt irritation och agg mot mig för att jag aldrig är glad, med andra ord är det mitt fel att han sökt bekräftelse utifrån. Jag har varit mycket stressad med heltidsstudier, halvtidsjobb och samtidigt ta hand om hemmet då han knappt vet något om hur man lagar mat, handlar, städar eller tvättar etc. Han är rätt krävande men förstår inte det själv. Har fått en del panikångestattacker senaste halvåret, utlöses ofta vid bråk. Jag har bett hobom stå ut med mig tills jag mår lite bättre, attt jag är medveten om hur jag mår och att jag kämpar mig igenom detta. Men trodde inte det här.

Kom hem igår kväll sent från en kompis, vi pratade inte alls och sen vi vaknade imorse har inte ett ord sagt och han sitter och spelar datorspel med vänner. Stämningen är extremt ångestladdad här hemma.

Vill slå en stekpanna i huvudet på honom...

Jag har iallafall bestämt mig för att göra slut, men jag vet inte hur. Vet inte hur jag ska klara första tiden, hur jag ska kunna ta beslutet att såra honom. Även om han har sårat mig.

Hur gör man slut med någon man älskar som tyvärr inte är bra för en?

Härligt sätt att se det på! Tänker mig att du säkert även har människor omkring dig som gör detsamma (om de får vetskap om detta).

Precis som någon skrev ovan, behöver du inte förklara så mycket för honom. Det låter som att du tagit upp flera problem, men att han inte har lyssnat och att han har lagt skulden till sutt beteende på dig. Som om det skulle vara ditt fel att han beter sig illa.

Så är det inte.
  • Akira Öken
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2018-03-25 16:14:08 följande:

Ja till viss del..men jag tror inte han fattar det. Han förstår inte riktigt mina känslor. Vi bråkade nyss för jag vill få honom att förstå att jag är ledsen, att jag önskar han kunde kämpa lite. Det urartade och han packar sina väskor nu och ringer sin syster och berättar allt som hänt men vinklar allt till sin fördel... skitjobbigt

På din beskrivning låter det inte som att han är en människa som kommer att förstå. Förklara inte mer och bråka inte mer med honom. Res på dej och sträck på ryggen och se till att vara den som är "stor". Sänk dig inte till hans nivå. Han verkar inte vara en person som kämpar, utan mer någon som smiter undan och ljuger när det blir lite jobbigt.

Lägg undan din telefon. Svara inte om han ringer och hör inte av dig. Prata med dina vänner/familj och berätta allt.
Svar på tråden Är detta otrohet? Borde jag lämna?