• Anonym (mmmm)

Är detta otrohet? Borde jag lämna?

Men en kille som kan ljuga på det här sättet (oavsett vad det är om), kommer inte sluta med det bara för att du talar om att du vet. Vissa personer verkar vara notoriska lögnare och din verkar vara sån. 

You're better off without him

• Anonym (mmmm)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2018-03-25 14:57:04 följande:

Tack allihopa för att ni tar er tiden att svara, känns som att jag har en liten armé med främlingar som backar mig ??

Jag har varit hos vänner hela gårdagen efter att han berättade (skrek) på mig att jag borde dra åt helvete och att han i veckor känt irritation och agg mot mig för att jag aldrig är glad, med andra ord är det mitt fel att han sökt bekräftelse utifrån. Jag har varit mycket stressad med heltidsstudier, halvtidsjobb och samtidigt ta hand om hemmet då han knappt vet något om hur man lagar mat, handlar, städar eller tvättar etc. Han är rätt krävande men förstår inte det själv. Har fått en del panikångestattacker senaste halvåret, utlöses ofta vid bråk. Jag har bett hobom stå ut med mig tills jag mår lite bättre, attt jag är medveten om hur jag mår och att jag kämpar mig igenom detta. Men trodde inte det här.

Kom hem igår kväll sent från en kompis, vi pratade inte alls och sen vi vaknade imorse har inte ett ord sagt och han sitter och spelar datorspel med vänner. Stämningen är extremt ångestladdad här hemma.

Vill slå en stekpanna i huvudet på honom...

Jag har iallafall bestämt mig för att göra slut, men jag vet inte hur. Vet inte hur jag ska klara första tiden, hur jag ska kunna ta beslutet att såra honom. Även om han har sårat mig.

Hur gör man slut med någon man älskar som tyvärr inte är bra för en?

Så han har helt enkelt bidragit till att du mått dåligt och tom fått panikattacker? fint förhållande, verkligen. Ibland är det faktiskt så att det är ens partner/relationen som gör en sjuk. Ju snabbare du inser detta, desto bättre. 

Du gör bara slut, behöver inte förklara något för honom.
Svar på tråden Är detta otrohet? Borde jag lämna?