• Thereisthat

Är detta otrohet? Borde jag lämna?

Lämna! Det är det enda jag säger. Lämna!

Att förlåta otrohet är bland det grymmaste man kan göra mot sig själv, så var snäll mot dig själv och lämna!

• Thereisthat
    Anonym (man) skrev 2018-03-27 17:25:20 följande:

Ibland undrar man hur fan det står till med världen. Det finns hur många bra, pålitliga, kärleksfulla, lojala killar som helst som lever i ensamhet och jag förmodar att det är likadant för kvinnor. Och så finns det idioter som TS kille som verkar kunna välja och vraka och blir saknade och förlåtna gång på gång. Kärleken är nog både blind, döv och lobotomerad.

Jag håller helt med! Det exet jag haft svårast att komma över var den som var den absolut största idioten. Förutom lögner och manipulationer så försökte hon vara otrogen mot mig vid ett tillfälle (vad jag vet ska tilläggas! Är mycket möjligt att det var fler). Hon var en renodlad idiot och idag tittar jag tillbaka på mig själv med vrede och undrar vad fan jag höll på med när jag var tillsammans med henne? Jag sålde min egen stolthet till djävulen känns det som... Det märkliga är att jag bara två månader efter hon gjorde slut dejtade en otroligt fin tjej med sunda värderingar och fina egenskaper. Hon var dessutom mycket sötare än den tidigare. Likt förbannat så är hon nästan bortglömd idag men inte exet jag pratade om innan!

Om jag får ge en teori är det för att man investerar mycket mer energi, tålamod och stolthet i de värsta idioterna. Så är det nog i TS fall.

Så lyd ett gott råd TS: Fly bort från idioten! Lämna honom! Han behandlar dig som skit utan att du förtjänar det! Så gå därifrån! Lämna! Annars kommer det bli som det blev med mig (måste fortfarande gå terapi för att bearbeta upplevelsen med exet, b.l.a. för att jag försökte ta livet av mig p.g.a. henne).
Svar på tråden Är detta otrohet? Borde jag lämna?