• snarley

Ekonomisk knipa

Hej. Jag är ny på familjeliv och behöver goda råd. Så här är det.

Jag driver ett mindre företag inom byggbranschen i Stockholm. Det har gått bra, tillräckligt bra för att jag och min familj har haft mat på bordet och kunna lägga undan lite. Tufft emellanåt, lättare ibland. Som för de flesta.

För några månader sedan så blev jag kontaktad av en firma som höll på med seo och som lovade att mitt företag skulle hamna högst upp på Google om man sökte på några specifika ord. Det lät väldigt bra och de sålde in idéen väldigt bra. Det är ju så man syns idag.

Problemet är att ingenting händer. Jag betalar typ 10.000kr i månaden för ingenting. Pengar som jag aldrig berättat om för min fru som börjat undra varför vi inte har lika mycket som förr. Jag har försökt avsluta, men kontraktet sträcker sig över ett år. Har ni erfarenhet och goda råd kring detta? Jag tror inte att företaget gör någonting då de har väldigt många kunder. Svårt att bevisa, men en känsla jag haft länge.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ekonomisk knipa
  • Rabattkoder

För att se om du rankar för golvläggare Stockholm gå till google.se och skriv golvläggare Stockholm då kan du se om din sajt är på första sidan av google. Glöm inte att logga ut från google om du är inlogad för att det ska funka. Har du skrivit under avtal och vad står det i den ? Vad heter firman ?

• snarley

Sidan jag hyr är på sidan 4 på Google. Har försökt prata med dem, men inte bestridit någon faktura ännu. Kan bli tal om det senare! Företaget heter defiso och håller till i centrala Stockholm.

• Rabattkoder

Sidan du hyr menar du din sajt eller ??? För det ska vara din sajt som rankas du betalar för det.

• snarley

Nej, min sida är ännu längre ner!

• Rabattkoder

Då ska du säga till dom att du ligger på samma plats i google sök och att det inte ger dig eller din sajt några fördelar och på grund av det så vill du inte ha deras tjänster längre.

• Aniiee
    snarley skrev 2018-03-23 22:16:40 följande:

Sidan jag hyr är på sidan 4 på Google. Har försökt prata med dem, men inte bestridit någon faktura ännu. Kan bli tal om det senare! Företaget heter defiso och håller till i centrala Stockholm.

DFet första som händer när jag googlar på defiso är att google vill skriva "defiso bluff". Det är en gigantisk varningsklocka, för det betyder att massor av personer har sökt på just det.

På allabolag finns 3 bolag i stockholm med det namnet. Defiso media, Defiso AB och Defiso Holdings. Två av dessa är dotterbolag till samma företag. Det tredje är avregistrerat. 
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Utvandraren2

Jag hittade sidan och ditt företag. Jag jobbar med marknadsföring på nätet och har jobbat med seo tidigare. Det här luktar skumt lång väg! De har en generell sida de hyr ut till dig. Detta gillar inte Google! Ta kontakt med en advokat efter påsk och undersök vad du har för möjlighet att häva avtalet. Det här är inte bluff, men det är i gråzonen och det är inte såhär man ska göra! Låt de inte få en krona till av dina pengar! Känn dig inte dum, sökmotoroptimering är krångligt och det är lätt att lockas av duktiga säljare. Kontakta advokat innan du förlorat för mkt pengar! Uppdatera oss på hur det går!

• Utvandraren2

Nu har jag hittat en golvläggare till i Sthlm med samma typ av landningssida från Defiso. Googlade också på företaget. Alla mina varningsklockor gick igång. Försök att dra dig ur!! Håller tummarna för dig! Tråkigt att du åkt på något sånt här, försök nu skadebegränsa så mycket det går och ta det förlorat som en dyrköpt läxa. Det finns inga genvägar till sökmotoroptimering. Det bästa är det du kan göra själv genom att läsa på om ämnet på Google. Kanske finns det någon kurs du kan gå? Alternativt höra med en större, välkänd reklambyrå vart du kan vända dig för att få hjälp att komma igång. Är du intresserad och har lite tid så finns det mycket du kan göra själv. Jag bor inte i Sverige, så jag har väldigt dålig koll på vad som finns. Hoppas det är till någon hjälp. Vet att jag engagerat mig för mycket nu, men tycker synd om dig och vill hjälpa.

• Rabattkoder

Jag kan hjälpa till med optimeringen av din sajt gratis om du vill. Det jag kan göra är att fixa beskrivningen av dina sidor titlar text bilder och h1, h2 taggar. Jag kan ge dig också en bakåtlänk med din text från min sajt kupongnytt.se

• snarley

Tack för er hjälp och ert engagemang! Jag återkommer med hur allting gått!

• Anonym (säljare)
    snarley skrev 2018-03-23 20:52:26 följande:

Hej. Jag är ny på familjeliv och behöver goda råd. Så här är det.

Jag driver ett mindre företag inom byggbranschen i Stockholm. Det har gått bra, tillräckligt bra för att jag och min familj har haft mat på bordet och kunna lägga undan lite. Tufft emellanåt, lättare ibland. Som för de flesta.

För några månader sedan så blev jag kontaktad av en firma som höll på med seo och som lovade att mitt företag skulle hamna högst upp på Google om man sökte på några specifika ord. Det lät väldigt bra och de sålde in idéen väldigt bra. Det är ju så man syns idag.

Problemet är att ingenting händer. Jag betalar typ 10.000kr i månaden för ingenting. Pengar som jag aldrig berättat om för min fru som börjat undra varför vi inte har lika mycket som förr. Jag har försökt avsluta, men kontraktet sträcker sig över ett år. Har ni erfarenhet och goda råd kring detta? Jag tror inte att företaget gör någonting då de har väldigt många kunder. Svårt att bevisa, men en känsla jag haft länge.

Tacksam för svar!

Jag har jobbat med liknande.

Om jag skriver byggföretag dyler ditt företag ipp högst upp.

Men du kan inte tvinga folk att gå in på din sida. Bara se din sida.

Säg upp det redan nu så att du inte åker på en ny automatisk bindningstid.

Vissa företag har nämligen ett system där man automatiskt får ny förlängd bindningstid om man inte säger upp senast tex fyra månader innan. Ofta aäger de tre månader men väntar man till tre månader innan är det redan försent.
Svar på tråden Ekonomisk knipa