Inlägg från: Anonym (Korkad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Korkad)

Följer ni badhusens krav på badblöja/babysimbyxa

Ac187 skrev 2018-03-23 12:10:51 följande:

Vi har varit i flera olika badhus och äventyrsbad runt om i Europa och har märkt att det är jätte olika med vad bebisar och små barn skall ha på sig. Jag har alltid frågat vid entrén och följt deras regler. men kan tycka det är väl hårt på vissa ställen.

På vissa badhus är det upp till föräldrarna. litar dom på att barnet inte bajsar i poolen är det okej med vanliga badkläder även om barnen bara är 1-2 år gamla. Detta tycker jag är bra. dock skall man då som förälder vara 100% säker på att barnet inte bajsar i poolen.

Vissa har åldersgräns på 3 år oavsett om barnet är blöjfritt eller inte. Detta kan jag förstå då många inte barn inte är helt blöjfria innan 3 år.

På dom badhus vi besökt i Sverige har dom inga krav på vad det är för badblöja eller babysimbyxa medans när vi var i Köpenhamn skulle alla barn under 4 år ha både engångsbadblöja och babysimbyxa på sig. detta tyckte jag va lite väl i överkant.

jag tyckte det kändes lite fel att ta på badblöja och babysimbyxor på tösen som är 3.5 år och varit blöjfri på dagen sedan ett par månader innan 2 årsdagen. även om hon inte brydde sig så mycket då utan var glad för att bada.

Vad tycker ni känns okej att badhusen kräver?

skall det vara någon åldersgräns eller borde det vara upp till föräldrarna?

Vad är det som är svårt?

Du är gäst i deras hus då gäller deras regler.

Passar det inte behöver du inte gå dit.
Svar på tråden Följer ni badhusens krav på badblöja/babysimbyxa