• Mikkans

Vi som börjat med fertilitetsutredning

amandakollb skrev 2020-04-29 19:44:19 följande:

Jamen jag med :( vi brukar Max ha sex två gånger i veckan och nu blir det fyra dagar på rad plus två gånger idag.. haha kommer nog inte bli på ett tag nu efter ikväll tror jag

Känner fortf mkt molvärk! Nu har det ju gått över 48 h så tycker ägget borde ha släppt..

Hahah samma här. Är SÅ osugen nu!

Samma här..molvärken fortsätter!
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-04-30 17:11:27 följande:

Samma här!! Fick jätteont i magen idag.

Men åh blir så nervös att min temp inte gått upp än så tänker att jag inte haft äl ännu :( vilken dag tog du sprutan och vilka dagar hade ni sex?

Oh, men körde du ägglossningsstickor? :)

Jag tog ovitrelle söndag kväll kl.19 och låg måndag eftermiddag, tisdag efteemiddag och onsdag mitt på dagen. Läkaren hade gett order om att ligga måndag och tisdag :)
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-04-30 21:33:05 följande:

Nej inga, läste nån stans att de är onödigt med ältest efter man tagit ovitrelle då de ger positivt men vet inte om de stämmer?

Vi fick bara order om att ligga måndag kväll och tisdag och tog sprutan i måndags em. Låg även igår. Men kommer ligga en till gång ikv bara för att. Sen får de räcka!

Tog du ältest?

Det verkar som att många ligger samma kväll! Känns tråkigt att vi inte gjorde det sammma dag. Men blir det inget denna gången så kommer jag ligga samma dag som ovitrelle nästa gång!

Hhaha ja, så leds på å ligga!
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-05-01 06:05:30 följande:

Nu får vi hoppas de tar sig på detta försök :D nu äntligen tempökning så äl har varit!! Då börjar bara den långa väntan på två veckor..

När har du bim?

Wii! Skönt att ha det bekräftat!! Jag räknar 11 maj. Själv då? När blir det för dig? :D
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-05-01 13:21:17 följande:

Verkligen!! Får hoppas den håller i sig! Jag har bim 14e maj, har ganska lång lutealfas på 14-15 dagar!

Imorgon ska jag börja äta lutinus med, hört att det är riktigt kladdigt..

Åh, jag har inte fått lutinus. Har du genomgått mf/ma tidigare? :/
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-05-01 13:54:34 följande:

Nej aldrig men jag har problem med spottings ca en vecka efter ÄL/en vecka innan bim så läkaren sa att vi fick testa lutinus om vi ville, och tänker att det inte kan skada :) hoppas jag inte får spottings denna cykel!

Jaha, då förstår jag! Nej, inga spottings. Möjligtvis n nidblödning????
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-05-01 14:11:18 följande:

Okej skönt! Var så himla jobbigt för visste redan då att de inte skulle bli något :(

Jaså har du fått det någon gång, eller denna cykel menar du?:D

Åh, familjeliv alltså...

Jag menade att spotting vill man inte ha men nidblödning är ju toppen ;)
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-05-01 15:36:40 följande:

Haha ja de kan vi hoppas på :D

Undra hur länge ovitrelle kan ge biverkningar hur mycket det påverkar äggstockarna lixom. Denna molverk å stickande känslor.
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-05-01 16:12:53 följande:

De undrar jag med!! Känner också fortf i magen och mår inte hundra liksom. Lite illamående till och från. Men har inte hört om några biverkningar, har du?

Läste på fass och def finns ju alla möjliga biverkningar men det framgår ju inte hur länge de kan sitta i...:/
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-05-02 07:20:46 följande:

men alltså blir så less på min kropp, idag fick jag lägre temp igen och Fortf ingen ägglossning bekräftad av natural cycles, vad händer?! :( kan det va så att ovitrelle inte funkar på vissa och jag inte haft ägglossning?

Det låter konstigt men det kan vara så för vissa.. ring din mottagning på måndag å be om ett progestronblodprov på cd 21! :D
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-05-06 20:08:19 följande:

Visst hade du bim nu i dagarna? När ska du testa?:)

Har årovat två gånger, senast i torsdags. Jättenegativt! Jag har fått ont i brösten nu också så invämtar mens. Hur går det för dig?:)
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-05-10 06:04:50 följande:

Åh tråkigt :(( men visst har du bim imorgon? Ge inte upp förens du fått mens!

Vet inte riktigt, är på ovitrelle+13 och äl+10 tror jag, tänkte testa första gången på tisdag eller onsdag. Har sjukt ömma bröst, annars inga symptom.

Nej, jag vet.. men bröstsmärtan kommer som alltid denna tid, cirka 5 dagar innan mens. Vilket stämmer bra även denna gången. Men hoppas gör jag ju alltid såklart ;)

Åh, hoppaa du får plussa! Annars tar vi nya tag nästa månad!
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-05-10 19:00:21 följande:

Jaaa vi kanske båda får plus, vem vet :D men jag känner på mig att denna omgång inte lyckades tyvärr, har alldeles för låg hög temp :( men fördelen med att mensen säkert kommer snart är ju att man kan börja om med en ny omgång letrozol nästan direkt!

Precis! Så tänker jag också! Om den ska komms, låt det gå fort! Hahah!
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-05-11 05:58:12 följande:

Ja exakt! Idag sjönk min temp så är väl ba o vänta in mensen nu

Så drygt! Jag ska börja tempa när mensen kommer ändå... jag vill prova..:)
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-05-11 09:07:23 följande:

ja gör det! men kan också vara lite oroande, som för mig som har haft så konstig temp hela denna cykeln, hade sparat mig mycket oro om jag inte hade tempat haha! men ändå skönt att kunna följa :) 

Förstår! Men är ändå nyfiken och peppig på å se mer exakt hur kroppen funkar. Om de blir för stressigt så får jag sluta!:)
  • Mikkans
    smulis85 skrev 2020-05-11 12:45:12 följande:

Jag började temps denna månad och tror faktiskt vi lyckats är på bim-3 men tycker jag ser nått imorse så nervös =s

Spännande! Hoppas de blivit starkare om två dagar!
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-05-11 15:12:01 följande:

ja exakt! ja det är faktiskt super, har lärt mig så himla mycket om min kropp och cykel :) 

hur går det för dig, hur mår du? :)

Kan ha testat svagt positivt idag!! :O
  • Mikkans
    smulis85 skrev 2020-05-14 19:32:48 följande:

Härligt hoppas de blir starkare!! :) Håller tummarna stenhårt.

Mitt svaga streck var falskt positivt eller så var de en kemisk graviditet mens här med mycket klumpar i vilket jag inte i vanliga fall brukar ha :(

Fy så tråkigg! Blir så ledsen för din skull <3 men nya försök snart!!

Jag tog ett digitalt och resultatet ser du nedan..<3

Svar på tråden Vi som börjat med fertilitetsutredning