KajsaMia skrev 2020-02-14 19:43:13 följande:
Har också ett ekonomi-relaterat jobb men först och främst tar jag telmöten med kunder och det gav mig möjlighet att jobba hemifrån lite grann senaste året. Då visste jag inte ens om det händer så mycket på familjeliv! :P
Jag unnade mig ett glas vin fast alkoholfri :) Senaste dagarna var jag jättesugen på irish coffee dock. Avstår du, och ni alla, föresten, från alkohol helt och hållet?
Hur ofta träffas du med psykolog? Jag tycker det är en superbra ide, men undrar hur just tillgängligheten av psykologer ser ut, om man inte vill gå privat :)
Lite läskigt att jobba hemifrån, kan tänka mig att det blir svårare att hålla sig borta från forumet då hehe :)
Helt rätt tycker jag! Jag avstår inte alkohol. Resonerar som så att man måste leva lite också. Dricker inte så ofta eller i enorma mängder men när det är festliga tillfällen, någon aw och annat då och då tycker jag det är trevligt att dricka lite. Känner att jag gör så mycket annat som tränar, äter nyttigt och tar mina vitaminer. Min man gör samma. Ingen av oss röker eller snusar dock!
Jag går ca varannan vecka nu! Gick en gång i veckan i januari men har fasat ut till varannan nu. Känner nog att jag kommer hålla det så, och försöka jobba på mig själv mer nu när jag har verktygen! Kolla med din vårdcentral vad de har att erbjuda :)