• Mikkans

Vi som börjat med fertilitetsutredning

Alchme skrev 2020-02-25 20:45:13 följande:

Flikar in en lite halvkontring fråga: kan man gå första besöket i fertilitetsutredning om man har mens? eller bör man boka om i det fall man beräknas ha mens vid tiden för besöket? Förstår att jag kan ringa till mottagningen och fråga, tänkte om någon av er har info :)

Jag tror att besöket anpassas. Jag gjorde vul och spolnimg på första besöket :)
  • Mikkans

Har någon av er här varit på VUL cd 14 vid letrozolstimulering? Jag tycker det känns sent... har pcos.:)

• Mikkans
    Mikkans skrev 2020-03-16 18:20:52 följande:

Har någon av er här varit på VUL cd 14 vid letrozolstimulering? Jag tycker det känns sent... har pcos.:)

Ingen? :)
  • Mikkans
    Barnvakten1 skrev 2020-03-23 11:33:51 följande:

Hej alla!

Jag har sjukaste nyheten, något jag aldrig trodde skulle hända. Snart har det gått två år av försök för oss med inte ens en skengraviditet i sikte och om bara någon vecka ska vi på ivf-möte för att dra igång den processen. En kollega som nyligen fått sin bebis kom till jobbet och hälsade på i fredags, vilket var väldigt mysigt men på kvällen kände jag mig ledsen och nere pga barnlösheten. Lördagen vaknade jag upp med rejäl mensvärk och tänkte att kul, det blir en helg med mens och pms. Av någon anledning fick jag ändå för mig att ta det sista testet jag hade hemma, men var så säker på att det skulle vara ordentligt negativt. Doppar stickan i kisset och lägger ner den, redo att gå därifrån när tydligaste plusset kommer fram direkt!!!! Herregud. Jag är gravid. Känns så sjukt och fick en chock. Grät, skakade och kunde inte prata alls. Två år senare tog det sig?! Som jag väntat, längtat, kämpat och gråtit. Herregud, är livrädd samtidigt att något ska hända men ändå så glad!

Wow, grattis!!
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-04-09 15:47:43 följande:

Jag äter provera just nu men vet inte om man kan ha ägglossning samtidigt, det tror jag inte.. vad tänkte du?:)

Det va mensvärk som jag kände.. så nu har jag istället fått blödning innan kurens avslut. Ska jag räkna det som cykeldag 1 tro? Och köra igång på letrozol på dag 3 som vanligt?:)
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-04-10 14:42:47 följande:

Skönt med mens så tidigt! Jag äter sista tabletten imorgon och hoppas också på mens inom kort. Yes räkna de som cykeldag 1 och börja ät letrozol på dag 3 :) fick du mycket mens eller en liten blödning?

Än så länge väldigt liten. Klarrött blod i morse sen dess inte mycket alls.. men räknar det fortfarande som CD 1 tänkte jag.. vad tror du?

Har du ätit provera innan? Brukar du få vänta? :)
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-04-10 18:09:21 följande:

Nej första gången så vet inte alls hur länge de kommer ta :/ dock när jag torkade mig imorse så var det lite ljusrosa på papperet så hoppas att det kommer väldigt snart. Har du ätit förut och hur länge tog det då?:)

Hm svårt, det jag är orolig för också, att det är svårt att veta hur man ska räkna om man får en lite blödning bara, om man ska räkna de som första dagen eller inte. Men om du bara fått en liten blödning idag bara och inget mer kanske du kan avvakta till imorgon och se om det blir mycket mer då? Och isåfall räkna det som första dag, eller åh jag vet inte haha!

Hahah ja det är så svårt. Men fick tips av en annan att även en liten blödning räknas, bara det är klartrött blod, färskt lixom. Detta är min andra kur och första gång kom "mensen" 5 dagar efter avslutad kur. Denna gången på dag 8 då... så märkligt.
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-04-14 12:08:00 följande:

hur går det för dig, visst har du börjat med letrozolen nu? när ska du på första ultraljudet? :) 

Hej! Det stämmer, trippeldos dag tre med letrozol. Än så länge går det bra, känner lite "mensvärk" vilket jag inte kände sist, men det kanske är en tillfällighet också. Jag har VUL bokad på dag 13 denna gång???? Gör du eller din partner någon behandling just nu?:)
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-04-15 07:11:43 följande:

Visst var det din andra omgång med letrozol? testade du med dubbeldos första gången och det gick inte, eller varför äter du trippeldos? :)

ja vi gick på en fertilitetsutredning några veckor sedan, så jag har ätit provera, fått mens, och nu är jag på CD 2 och ska börja med dubbeldos imorgon. jag fick inbokat ultraljud på CD 11, men hört att det är vanligt runt 12-14 så 13 borde vara ok! vilket datum ska du dit? :) Hur länge har ni försökt bli gravida? 

Precis, jag åt enkeldos för något år sedan och de gav inget. Så startade med dubbel och nu trippel då. Har du pco/s eller finns annan anledning till att du inte ägglossar? :) Vi ska till vår klinik på onsdag (eller jag ska, partner är inte välkomen vid VUL just nu). Jag slutade med p-piller för tre år sedan, så i tre långa år. Ni då?:)
Svar på tråden Vi som börjat med fertilitetsutredning