piffan87 skrev 2018-12-09 15:06:18 följande:
Hej,
Okej vad betyder det för er? Att ni blir satta i kö för IVF? Vi har vårt första möte den 20:e december och vi ska ha mer oss hälsodekarationerna. Men har ingen aning om vad som kommer hända och vad vi ska gå igenom. Vet inte när nästa återbesök är eller hur processen ser ut. Så mycket frågatecken.. Hur såg era första möten ut?
Tack detsamma! Håller alla tummar att ni får tid snart på Sahlgrenska!
Ja, så har jag förstått det.
På vårt första möte fick vi träffa en sjuksköterska som gick igenom massa frågor med oss (hälsofrågor). Efter det fick jag ta blodprov. Sedan fick jag med mig en remiss till
prover som jag skulle ta en viss dag i cykeln. Det var blodprov som jag tog på vårdcentralen. Min sambo fick med sig instruktioner för att göra ett spermaprov innan nästa besök som bokades in under första mötet. På andra besöket fick vi våra provsvar. Mina var bra medan det visade sig att min sambos spermaprov var dåligt. Jag fick göra en undersökning för att se att allt såg bra ut med livmoder och äggstockar och vi båda fick ta fler blodprover på plats. Eftersom min sambos spermaprov visade på alldeles för få spermier ville läkaren att min sambo skulle ta ett nytt spermaprov efter ca 2 månader. Han fick också någon medicin utskrivet av läkaren som eventuellt skulle ta bort om det fanns någon inflammation i kroppen. Nu till veckan ska min sambo ta detta spermaprov då det gått 2 månader. En vecka efter det har vi tid hos vår läkare igen.
Så har det sett ut för oss men jag antar att det skiljer sig lite från ställe till ställe. Du kommer antagligen få mer information på plats och då känns det bättre :)