Mima93 skrev 2020-02-07 19:35:17 följande:
Välkommen in i gemenskapen! Ska ni inte göra några mer tester innan ni får resultaten? Jag fick göra spolning också innan. Men antar att det är olika. Går ni privat eller via landstinget?
Visst är det väl så att även om resultaten inte visar någon orsak, utan att man får "diagnosen" oförklarligt barnlösa, så får man ändå hjälp genom t.ex. IVF? Rätta mig om jag har fel någon.
Vi har gjort alla tester nu och om en vecka åker vi till Thailand. Så när vi kommer hem därifrån i början på mars får vi våra provresultat och möte om vad som händer sen. Jag gjorde även cellprov som visade måttliga cellförändringar, så utöver spolning har jag även fått lämna vävnadsprov. Så det resultatet väntar jag också på, och besked om jag måste operera bort lite livmodertapp. Låter obehagligt, men ska inte påverka chansen att bli gravid!
Nä prover först sen möte, sen får vi se vad som behövs göras efter de! Vi går via landstinget i Malmö, hur gör ni? Jag hoppas på spolning samtidigt som jag blir lite nervös över det. Har alltid tyckt att cellprovtagningar gör mycket ont och fick förklarat att det var för att min livmoder satt väldigt högt upp och långt fram, så om det gör ont vad gör då inte en spolning! Samtidigt så är det givetvis värt all smärta i världen för att få ett litet knyte <3
Låter som att eran resa kommer perfekt i tiden! Förhoppningsvis kommer ni kunna slappna av och njuta så kommer tiden springa förbi :) Har många vänner som haft cellförändringar som behövts opereras bort och det har gått utmärkt! Av dom jag känner så verkar det som att man får lite lokalbedövning sen är det lugnt :) Och som du säger så påverkar det inte chansen att få barn heller, så bara det är ju en lättnad <3
Jag hoppas på att mina provsvar kommer in på 1177 snart så man kan tjuvläsa, någon som vet om det går?